header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Нови антиправославни испад ђакона Андреја Курајева
Нови антиправославни испад ђакона Андреја Курајева Штампај Е-пошта
петак, 04 јануар 2013

 Слављење Нове године и Божића треба спојити и оба празника славити 1. јануара, сматра блиски сарадник московског патријарха Кирила протођакон Андреј Курајев. То не значи прелазак цркве на нови календар. Не очекује се црквена реакција, а ово се сматра "тестирањем јавности".

И ове године, као и прошле, један од најближих сарадника патријарха Кирила и професор московске Духовне академије протођакон Андреј Курајев тражи да се споји слављење Нове године и Божића, с тим да то буде 1. јануара, преноси Верска информативна агенција (ВИА).

"Тиме би се преовладала давна противречност која постоји у хришћанству", каже Курајев и тражи од руске цркве "храброст" да се то уради, мада признаје да је то радикално решење.

То не значи прелазак цркве на нови календар.

"У совјетско време идеолошку димензију имали су 1. мај, 8. март и 7. новембар (Дан октобарске револуције), али не и 1. јануар", навео је Курајев. Према његовим речима, енергија грађана сада је усмерена на 1, а не на 7. јануар.

Курајев због тога тражи да се хришћани света међусобно најзад договоре када славе важне празнике.

У руској цркви, као и пре годину дана, нема званичних реакција на ову идеју, али ни критика.

Протођакон је раније рекао да канони православља не дотичу датум Божића, већ само Ускрса.

"Слављење Божића 1. јануара не ремети празник Богојављења, крштења Христовог, он би остао 19. јануара, тај празник није у повезан са Божићем, Христ је крштен како се сматра када му је било 30 година. Библијског указања на време рођења Христа нема, средином зиме, али не и када", истакао је Курајев.

Једина реакција након прошлогодишњег обраћања Курајева уследила је од познатог професора и теолога Алексеја Осиповог, који сматра да је пренос празника на 1. јануар "бесмислен".

"За свако решење се треба упитати да ли је спроводљиво, у овом случају није, јер народ то не би прихватио пошто није у складу са његовом традицијом и сазнањем, а то је битан фактор", сматра Осипов и прихвата став да у цркви нема "никаквих забрана премештања празника".

Иако се ова тема не односи на питање календара уопште, указује се на то да има руских парохија у свету које имају дозволу од патријаршије да примењују нови календар.

Цариградска патријаршија, Православна црква Пољске и Америчка православна црква такође имају примену оба календара, јер је то "астрономско, а не теолошко питање", а тиме се уважава традиција, али и пракса средине где се живи. Божић 7. јануара не слави само неколико старокалендарских православних цркава, већ и део гркокатолика и протестаната, наводи ВИА.

У Москви не искључују да Курајев и у овој идеји ужива прећутну подршку патријарха Кирила, пошто је њихов однос дуги низ година веома близак и пун разумевања. Као и раније, не очекује се црквена реакција, а ово се сматра "тестирањем јавности", преноси ВИА.

http://www.rts.rs

 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 18 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.