header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow БОРБА ЗА ВЕРУ arrow Многаја љета светоотачки храбром митрополиту гортинском Јеремији!
Многаја љета светоотачки храбром митрополиту гортинском Јеремији! Штампај Е-пошта
уторак, 03 март 2015

 Сукоб митрополита гортинског Јеремије с високим грчким званичницима разматран на Синоду ГПЦ

Поглавар Грчке Православне Цркве архиепископ атински Јероним размотрио је у телефонском разговору с председником грчког парламента Зои Констанстопоулоу случај који се догодио у саборној цркви гортинске епархије у граду Мегалуполи.

Архиепископ је овај догађај ставио на дневни ред Светог Синода Грчке Православне Цркве, који је заседао у понедељак 2. марта 2015. године.

Са своје стране, митрополит Јеремија је изразио жаљење због поступка поглавара Грчке Цркве архиепископа Јеронима: „Његово Блаженство, из неког разлога, није позвао мене да би се информисао о детаљима оног што се догодило, већ председника парламента.“

Митрополит гортински Јеремија издао је званично саопштење о догађају:

 „Још једанпут хоћу да кажем да нисам изменио своју позицију. Благодарим Господу и Владичици Богородици што су ми дали снаге да власт имајућим кажем истину... Рекао сам им да је неопходно да долазе у цркву сваке недеље, како би дали добар пример нашем благочестивом народу...

На питање „да ли желим да високи званичници поново дођу у нашу епархији“, - ја ћу одговорити потврдно. Шта више, с радошћу ћу организовати пријем у њихову част. Но, за трпезом ћу говорити само о Богу, о томе да само живот са Богом има смисао и сврху. Удаљен од Бога и без Бога живот је бљутав и тежак.  Само са Богом можемо постићи успех.

...Ја не одступан и не одричем се свог става и својих речи. Сви клирици (а пре свега архијереји), дужни су да сведоче Православље пред свима, укључујући и властодржце. Говорити им да се исповедају и долазе у цркву, да би имали благослов Божији у свом важном раду.

Неки од властодржаца (подвлачим – неки) се односе према нама непримерено. Они не знају како да пољубе руку свештенику или владики, не умеју да се понашају у њиховом присуству. Пред епископом, архијерејем Христовим, они седе са прекрштеним ногама и чак питају за пепељару. Најнепобожнији људи!“

По материјалу са „agionoros.ru“

 

Кратак осврт Уредништва:

Верујемо да су наши цењени посетиоци, док су читали горњу вест, правили поређење између светоотачки храброг исповедања вере грчког митрополита Јеремије пред земаљским моћницима и слугерањског односа екуменистичког врха СПЦ пред домаћим властодржцима, чак и у случајевима када је неопходно оштро разобличити и запретити изопштавањем из Цркве појединцима из власти  (на пример, поводом одобравања и организовања параде содомита). Но, хвала Богу, архијереја попут митрополита Јеремије биће у Православној Цркви до Другог Доласка Христовог, јер Бог, по речима Светог Јована Крститеља, и од камења може начинити децу Аврамову (ср. Мт. 3,9). Многаја љета митрополиту Јеремији!

Последњи пут ажурирано ( уторак, 03 март 2015 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 87 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.