header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow БОРБА ЗА ВЕРУ arrow Подсећање и пример: Митрополит Јеремија: "Ја ћу као патријарх Григорије бити обешен за своју веру"
Подсећање и пример: Митрополит Јеремија: "Ја ћу као патријарх Григорије бити обешен за своју веру" Штампај Е-пошта
уторак, 17 март 2015
         Митрополит гортински Јеремија је, 19. децембра 2010. године, уз саслужење свештенства и монаштва, учестовао на церемонији полагања заклетве одржане за новоизабраног градоначелника Гортине. Сви грчки званичници полажу заклетву пред епископима Грчке православне цркве. Након пар речи благослова и савета упућених новом градоначелнику, један званичник атеиста, вероватно комуниста, устао је и пожалио се што је дозвољено свештенству да благосиља градску скупштину и што се пред свештенством и архијерејима полаже заклетва.  Митрополита је јако разљутио наступ тог човека, па је рекао следеће:

 "Дакле кажете да не треба да благословимо светом водом? Ви хоћете да учините наш народ атеистима? Зар Вас није срамота? Стидите се! Да Вам још и ово кажем, ово је земља у којој се родио патријарх Григорије! Губите се! Ја вјерујем у Христа и државу, зато Вам кажем 'стидите се'!

Митрополит је потом рекао да он протестује те да заповеда свештенству и монасима да напусте салу ако то закон налаже. Народ је тада почео да виче: "Не! Не! Он треба да иде, не Ви!" И градоначелник се умешао и молио да митрополит остане. Митрополит је ипак рекао да ће отићи и да ће, као патријарх Григорије, бити обешен за своју веру. Још је навео да када је имао свега десет дана његов отац је био убијен у својој 25. години од стране албанских атеиста, као што је тај.

Митрополит Јеремија је рекао на крају: "Знајте да овде имате јуродивог епископа, наследника патријарха Григорија!"

У каснијем интервјуу митрополит је објаснио: "У том тренутку ја сам бранио Цркву, не себе лично. Тај господин је говорио против Цркве." У првом видео снимку митрополита су критиковали због његовог тврдог става, на шта је епископ одговорио да је био позван од стране градоначелника. А затим је прекинуо. На другом видео снимку митрополит објашњава своју одбрану на опаску да није била лична, те да је осетио да је Црква била издана и да је имао свако право да одговори на то. Када су га поново критиковали због тога што се разљутио, митрополит је рекао да Свето Писмо каже да се можемо разљутити када је у питању вера, "љутите се и не грешите". Такође је навео да се у прошлости свештенство у мантијама љутило због неправде, и да је то омогућило Грцима да опстану против Турака и атеиста у прошлости. Тада се митрополит запитао због чега нису критиковали због непристојности господина који је поставио питање, уместо што њега критикују због грубости. Митрополит сматра да је господин морао поштовати чињеницу да је био позван на догађај, а ако му је сметало присуство свештенства, није требао ни бити тамо.

Извор: Манастир Лепавина, 4. јануар 2010.

 

Повезани текстови:

1. Многаја љета светоотачки храбром митрополиту гортинском Јеремији!

2.  Грчки Митрополит Јеремија: каква нам је корист од властодржаца који не иду у цркву?

Последњи пут ажурирано ( уторак, 17 март 2015 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 10 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.