header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ЕПАРХИЈСКЕ НОВОСТИ arrow Прогон без граница: патријарх забранио владики Георгију да служи у храмовима Епархије канадске
Прогон без граница: патријарх забранио владики Георгију да служи у храмовима Епархије канадске Штампај Е-пошта
недеља, 21 јун 2015

 У писму које је Владики Георгију достављено 19. јуна Патријарх српски Иринеј, у својству администратора Епархије канадске, ускратио је првом српском православном епископу на трону ове епархије, којом је управљао преко три деценије, „право за обављање богослужења у храмовима Епархије канадске, укључујући и у манастиру Светог Преображења“.

Као један од разлога за забрану наводи се то што је Епископ Георгије у недељу, 14. јуна, служио у придворној капели, пре чега је, како се наводи у писму Патријарха, „провалом ушао у манастир“. Други разлог, према тврдњи администратора Епархије, је тај што Владика Георгије није предао Патријарху „печате Епархије нити иједан званични документ“. Патријарх је у писму од 19. јуна позвао Владику да дође у манастир и раздужи се.

У свом одговору написаном истога дана, Епископ Георгије је подсетио Патријарха Иринеја да је у недељу служио у капели због тога што је литургија у манастирској цркви, коју су служили протосинђел Василије Гавриловић, протонамесник Александар Црногорац и ђакон Ђурађ Којић, без икакве најаве почела два сата раније него што је уобичајено, пред свега седам верника. Како се, у међувремену, нешто пре десет сати, када се у манастиру недељом служи, окупило преко стотину верника, Владика је служио за њих у капели. Том приликом причестило се преко 50 верника. „Ако сте хтели да знате истину, ево је! Ако сте требали некога да казните, онда сами процените, а мени захвалите што нисам народ недужни оставио без причешћа. То би се одразило на Вашу част и образ“, каже у одговору Епископ Георгије и скреће пажњу да је у конак ушао нормално, на већ отворена врата. 
Што се Патријарховог позива на примопредају печата и докумената из канцеларије тиче, Епископ Георгије је, покушавајући да уручи лично одговор Патријарху тог истог дана, затекао у конаку отворену канцеларију за коју се тврди да јој администратор нема приступа.
Патријарх српски налази се у Епархији од 5. јуна. За све ово време није ниједном позвао Епископа Георгија да служе заједно.

И. П.

Извор: „Источник истине“

Последњи пут ажурирано ( недеља, 21 јун 2015 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 40 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Грех је окултна појава, то је изазов Богу, у име илузорне слободе, то је жеља човека да оскврни и уништи образ Божији у својој души. Грех је бесмислен и безобразан, али је он привлачан управо својом бестидношћу. Зашто се таквим захтевом траже најциничније књиге и развратне слике? Управо зато што су они сазвучни страстима и сликама, које се крију у дубинама људске подсвести.

Људи на екрану са великим интересом гледају на слике насиља и ругања над људским телом, као да су хипнотисани том мрачном фантазмагоријом. У сатанистичким сектама садизам и разврат се јављају ритуалима ноћних оргија. Сада хоће да претворе сабат вештица у очаравајући спектакл.

Свети говоре да спасење почиње са виђењем својих грехова. Прво дејство благодати јесте зрак, који је усмерен у дубину душе, у коме човек види себе, покривеног крастама греха, као прокажени са чировима. Пред њим се откривају страсти, као чудовиште које обитава у срцу. Ако се душа не бори са грехом, и покорава му се, онда она сама постаје демоноподобна и демоно-образна. Угризи савести нам говоре о томе, али се само после смрти открива сав демонизам греха, и душа задрхти од ужаса, што остаје у вечности са грехом, као са неизбрисивим печатом одбацивања.

Из утробе земног живота, душа се рађа у вечност, или са ликом Христа, или са ликом сатане; а после васкрсења из мртвих, не само душа, већ и тело, примају образ онога, чему је човек служио. У томе је тајна раја и пакла, вечног блаженства и вечних мука.

Грех има своје апологете; са сваким веком њихов број се увећава, а са сваком деценијом њихов карактер постаје све наглијим и циничнијим.

Савремени оригенисти сачињавају нове теорије да би успокојили грешника. Приклањајући се његовом узглављу, они му, као Шехерезада Ал Рашиду, говоре бајке, само не из „Хиљаду и једне ноћи“, већ из Оригеновог и Карпократовог предања. Њихов главни догмат - коначно свеспасење.

Али Господ је на земљу донео не мир са грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек да раздели добро и зло. Оптичка варка ће се завршити и наступиће горко буђење.

Архимандрит Рафаил Карелин


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.