header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow САОПШТЕЊА arrow Уредништво: Осврт на вест да је митрополит Лонгин Жар престао да помиње патријарха Кирила
Уредништво: Осврт на вест да је митрополит Лонгин Жар престао да помиње патријарха Кирила Штампај Е-пошта
среда, 30 март 2016

 У току јучерашњег дана примили смо неколико мејлова у којима нам наши посетиоци указују на вест да је митрополит  Лонгин Жар Украјинске Православне Цркве Московске Патријаршије (УПЦ МП) прекинуо помињање патријарха московског Кирила, што је код нас у потпуности приписано ограђивању због сусрета Кириловог с папом у Хавани. Како не бисмо појединачно одговарали на пристигле мејлове, и ради информисања свих наших посетилаца, у наставку дајемо разјашњење о чему се заправо ради. 

Вест  о чину митрополита Лонгина на руском је пренета под насловом „Први епископ који не помиње патријарха Кирила“, мада је митрополит Лонгин само први епископ УПЦ МП који је то јавно рекао, јер је свим епископима УПЦ МП разрешено да, у одређеним ситуацијама, не помињу патријарха Кирила.  

Наиме, на епархијалном сабрању Кијевске епархије, одржаном у Кијево-Печерској Лаври 28. децембра 2015. године, поглавар Украјинске Православне Цркве Московске Патријаршије Онуфрије дозволио је да се у изузетним случајевима – ако то може довести до сукоба и неспоразума међу парохијанима - на богослужењима не помиње патријарх московски Кирил.  «Ако се негде заоштрено поставља то питање, онда је могуће и уздржати се од помињања патријарха», - образложио је свој став митрополит Онуфрије, појаснивши да ће то «бити оправдано икономијом». Митрополит Онуфрије је такође навео пример из праксе других Помесних Цркава, подсетивши да у Румунији на службама свештеник помиње само свог епископа, а епископ – патријарха. Претходни поглавар УПЦ МП Владимир (Сабодан), санкционасао је непомињање на богослужењима патријарха Кирила. И митрополит Онуфрије је на епархијалном сабрању 2014. године строго наглашавао неопходност помињања патријарха Кирила, па се зато претпоставља да је он свој став променио после разматрања тог питања са патријархом Кирилом, са којим се сусрео уочи епархијског сабрања за време свог боравка у Москви поводом заседања Синода РПЦ. Такође, владика Онуфрије је дозволио и промену у богослужбеним текстовима  -  да се речи  „О Росијској державе“  промене у молитву „о держави Руској“ или „держави нашеј“.

Иако је изјава владике Лонгина (следи у наставку) антиекуменистичка, ревнитељска и вредна пажње, у његовом чину престанка помињања патријарха Кирила, као што видимо, нема ничег ванредног, нити је Хаванска декларација једини мотив за то. Владика Лонгин ће наставити да помиње митрополита Онуфрија, а овај патријарха Кирила, што значи да ће епископ Лонгин и даље бити подређен патријарху Кирилу. Разлози непомињања патријарха Кирила у УПЦ МП су, тренутно, првенствено плод политичке ситуације у Украјини.

+ + +

Епископ Лонгин (Жар) први који на литургији не помиње патријарха Кирила

Епископ Украјинске православне цркве (Московског патријархата) Лонгин (световно име Михаил Васиљевић Жар), настојатељ Световазнесењског мушког манастира и херој Украјине, близак митрополиту Онуфрију, први је престао да на литургији помиње патријарха Кирила.

Епископ Лонгин се прво осврнуо на сусрет римског папе и руског патријарха:

„Ми православни, по канонима и учењу светих отаца, немамо право да се сусрећемо са јеретицима, без сагласности Светог архијерејског сабора. Хоћу да знате, браћо и сестре, да нама, архијерејима, нико није рекао да ће доћи до таквог сусрета. А без сагласности Сабора, нико нема права да се сусреће с папом римским. Односно, ми православни немамо право да решавамо црквена питања с јеретицима. То су некаконски сусрети, који су противни канонима и учењу Светих Апостола

Они су могли да се састају и пију кафу или чај…  али да један човек решава црквена питања… они на то никада нису имали право.“

Одговарајући на питање  „зашто се у Световазнесењском манастиру на литургији не помиње име Његове Светости Патријарха Кирила“, епископ Лонгин је рекао:

„Ми се молимо за Његову Светост Патријарха Кирила, и браћа се моле, и ви сте дужни да се молите за њега, али ја не могу да га помињем јер не знам ко је православан, ко римокатолик, ко јеретик.“

Епископ Лонгин је даље читао Хаванску декларацију папе и руског патријарха, потенцирајући да се ту говори о сусрету с „Његовом Светошћу Папом Римским“, додајући да „то говори наш патријарх, а то је јерес, браћо и сестре.“

„Каква је он ‘Светост’, кад га сви наши Свети Оци, сва Црква назива јеретиком?

Када би се покајао, онда бисмо могли да кажемо ‘праведни папа римски’, али…“, рекао је епископ Лонгин (Жар) и додао да се у тексту Хаванске декларације „указује да су католици и православни – иако су током првих десет векова имали заједничко Предање – безмало хљаду година били лишени општења у Еухаристији“.

Превод са руског: Зорана Миљевић

Извор: „Стање ствари“

Последњи пут ажурирано ( среда, 11 мај 2016 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 165 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОЗИВАМО ВАС ДА СВОЈИМ ДОНАЦИЈАМА ПОМОГНЕТЕ ОПСТАНАК И СТАБИЛНО ФУНКЦИОНИСАЊЕ "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

"...О свим тим противприродним гресима, тим изопаченостима, старац Јефрем Аризонски саветовао је да исповедник супружнике о томе на исповести пита директно, јер их многи не сматрају изопаченошћу, па их зато и не исповедају. Они мисле да су таква огавна дела нормална, као што су такозвани орални секс и хомосексуални односи (извините што морам да кажем наглас). Све ово је апсолутно недопустиво, то је девијација."

Архимандрит Сава Светогорац

 
„Ако кажете да не постоји завера, онда постоје само две могућности: или сте незналица, или сте део завере.“

Уредништво „Борбе за веру“


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.