header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow АПОКАЛИПСА arrow Знаци времена: Први пут после 2000 година Синедрион изабрао првосвештеника
Знаци времена: Први пут после 2000 година Синедрион изабрао првосвештеника Штампај Е-пошта
среда, 23 новембар 2016

 „СВЕ СЕ МОЖЕ ПРОМЕНИТИ ЗА ЈЕДНУ НОЋ“

Обновљени јудејски Синедрион изабрао је у Израелу првосвештеника, а такође се обратио Путину и Трампу позивајући их да обнове Трећи јеврејски храм (овде:). Осим тога, јудеји већ говоре о појави „месије“, односно антихриста.

 Важан корак направљен је недавно са циљем обнове храмовног богослужења. Обновљени Синедрион изабрао је у Израелу рабина Баруха Кахана за наредног првосвештеника (Коен Гадол). Тај избор био је спроведен као  „мера будности“ за празновање Јом Кипура. Јер ако се политичка ситуација промени, и Јеврејима буде дат приступ Храмовној гори, онда ће, према захтевима Торе, првосвештеник морати да приноси жртве. Рабин Кахане је уверен да би у том случају храмовна богослужења могла почети за мање од недељу дана.

Рабин Кахане је изванредно учен, добро упућен у све суптилности закона и правила који се односе на храмовно богослужење. Он ради у институту  Halacha Berurah  (који је основао рабин Авраам Исак ха-Коен Кук, први Најстарији рабин Израела), који се бави подучавањем јеврејским законима на основу сопствених талмудских извора (усмени закон) и коментара. Кахане је одиграо велику улогу у обнови обреда храмовног богослужења и њиховој припреми за Јом Кипур.

Ове године већ је био приређен низ догађаја који се тичу храма. Инстуитут Храма је створио регистрациони списак тзв. „коханим“       (директних Аронових потомака), основао школу за мушкарце свештеничког порекла, где их обучавају подробностима храмовног богослужења. Он је такође за време верских празника вршио обреде жртвоприношња – посебно пасхалне обреде.

Рабин Хиле Вајс – представник Синедриона у настајању – објаснио је у интервјуу за Breaking Israel News, због чега је било неопходно изабрати првосвештеника – узимајући у обзир чињеницу да храма још увек нема. „Нама не треба чудо – типа храма који изненада силази са неба на Храмовну гору, - ради доказивања оправданости такве одлуке, - рекао је он. Једина ствар која данас спречава вршење храмовних богослужења јесте политичка ситуација. Ако се политичка ситуација одједном промени – што је сасвим могуће, - мораћемо да одмах вршимо храмовна богослужења. Због тога, нама је потребан кандидат спреман за улогу првосвештеника, посебно сада када имамо спискове „коханим“, спремних за служење у храму“.  

Рабин Израел Ариел – оснивач и челник Храмовног Иститута – члан је синедриона, иако није играо кључну улогу у избору првосвештеника. У интервјуу за Breaking Israel News он је потврдио неопходност избора првосвештеника од стране синедриона. „То је оно што ми, религиозни Јевреји, морамо да чинимо, - рекао је Ариел. – Избор првосвештеника и све те припреме за храмовно богослужења јесу мицва, тј. обавеза коју нам прописује Тора“. „То није питање мишљења, - објашњава Ариел. – То је јасно описано у Тори, због чега смо, као и због сваке друге мицве, морали да изаберемо првосвештеника и извршимо све припреме, без обзира на то да ли храм данас постоји или не“.

Рабин Кахане није баш радо коментарисао одлуку синедриона. „Могуће је да још није време за избор првосвешеника; жртвоприношење још увек није потребно, - рекао је он у интервјуу за Breaking Israel News. – Међутим, све се може променити за једну ноћ. У сваком случају, јасно је да ми морамо бити спремни. Свештеници морају бити спремни. Све мора бити спремно.“ Одговарајући на питање колико би времена требало да би се почело са храмовним жртвоприношењима (ако би то било одобрено), Кахане се замислио и одговорио: „Ако би влада одлучила да то дозволи, било би потребно свега неколико недеља припрема  - чак бисмо успели до Јом Кипура.“

„Привремено место за жртвоприношења практично је могуће припремити за једну ноћ, - објашњава Кахане. – Главна препрека може бити само недовољна обученост коханима. Но, ми већ решавамо тај проблем. Када су свештеници обучени, избор првосвештеника и његова обука за све што је потребно за вршење жртвоприношења на Јом Кипур, биће релативно једноставна и трајаће само недељу дана. Храмовно служење од првосвештеника изискује много знања и навика, али ако је он већ обучени свештеник, онда ће бити у стању да за недељу дана допуни знање потребно за улогу првосвештеника“.

Рабин Вајс такође указује на важност вршења „храмовних припрема“, без обзира на то што обнављање храмовних богослужења није крајња неопходност. „Тора садржи много закона који немају везе са жртвоприношењима и храмовним служењем, али, ипак, зависе од храма и коханима, - рекао је он. – Ми смо недавно обновили обред „уздизања хлебова“, после чега Израелци могу да једу хлеб од нове жетве. Такође смо обновили свештеничко приношење плећки, вилица и желуца бика“. „То није просто елеменат жртвоприношења, већ питање закона кошерне хране, којих се морамо придржавати, - објаснио је рабин Вајс. – Ми још увек покушавамо да се тога придржавамо на један слабашан, симболичан начин“.

Мада је потпуно јасно да је мало вероватно да се политичка ситуација у наредних неколико недеља може толико изменити и омогућити Јеврејима да на Храмовној гори поставе олтар и започну жртвоприношења, несумњиво је да ако се таква могућност изненада створи јеврејски народ ће за то бити спреман.

 

По материјалу са:  istina.info / Breaking Israel News

Превод и приређивање: "Борба за веру"

 

Последњи пут ажурирано ( среда, 23 новембар 2016 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 28 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОУКЕ СВЕТИХ ОТАЦА О БОГАТСТВУ И СИРОМАШТВУ

Љубав према земаљским стварима помућује ум и срце, док презир према њима доноси мир и тишину (авва Исаија).

-Сиромаштво лишава многих земаљских угодности, зато води путем који је слободан од многих опасности.

-Нећемо желети сувишно. Бићемо задовољни малим – и увек ћемо бити богати (Свети Јован Златоуст).

-Сиромаху су потребни само храна и одећа, док су богатоме потребна имања, куће, гозбе, почасти, безбедност, слава (Свети Јован Златоуст).

-Нека те не заводи туђе добро, јер ћеш и своје брзо оставити (Свети Димитрије Ростовски).

-Угађање телу и уживање у великом богатству и власти, представљају смрт за душу. Напротив, рад, трпљење, сиромаштво праћено благодарношћу, и умртвљивање тела – живот су душе и пут до сваке утехе. Почетак греха је похота, кроз коју разумна душа гине. А љубав представља почетак спасења и Царства Небеског за душу (Свети Антоније Велики).

-Не завиди богатима и не тугуј што немаш богатство, јер оно никако није обележје истинске среће и задовољства.

-Имати богатство, то никако не значи бити спокојан, задовољан и не желети ништа више. «Ти тугујеш – вели свети Златоуст – кад видиш богатог, а он тугује много више од тебе, кад види некога ко је богатији од њега».

-Боље је живети у сиромаштву, него у неправедно стеченом богатству (Свети Тихон Задонски).

-Богатство се не састоји у томе да се поседује благо, него да се не брине о његовом прибављању (Свети Јован Златоуст).

-Ко је погазио страст према богатству, тај је богатији од свих (Свети Јован Златоуст).

-Не имати богатство, него немати потребу за богатством – то је највеће богатство (Свети Исидор Пелусиот).

-Богу нису угодна велика дела, него велика љубав са којом се она чине (Свети Василије Велики).

-Кад је неко лењ у нечем малом што зависи од њега, не веруј да се разликује ни у великом (Свети Исак Сиријац).

Нема ничег великог кад је мала љубав, и ничег малог кад је љубав велика (Свети Василије Велики).


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.