header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПИСМА ПОСЕТИЛАЦА arrow Вођа српских екумениста у посети Бечу
Вођа српских екумениста у посети Бечу Штампај Е-пошта
уторак, 02 мај 2017

 Христос васкрсе, драга браћо и сестре!

У ове светле и радосне дане када прослављамо Васкрсење Господа Исуса  Христа, Празник над празницима и Славље над слављима, на територији  наше богоспасаване Епархије аустријско-швајцарске боравио је у суботу  9./22. и у недељу 10./23. априла 2017. лета Господњег нико други до  најпознатији фанариота у СПЦ – Иринеј бачки.

Наиме, на позив  Митрополита Арсенија (Цариградска патријаршија) владика Иринеј је  учествовао у прослави храмовне славе Светог великомученика Георгија.  Рекло би се – ништа неуобичајено! Али ипак јесте. „Велики ерудита“  (како га многи називају) овом приликом није посетио ни један од три  храма СПЦ-е у Бечу као ни надлежног Епископа СПЦ-е.!!! Чак није ни  обавестио своје некадашње духовно чедо Епископа аустријско-швајцарског  о својој предстојећој посети Митрополиту Арсенију. Боравио је, дакле,  тајно? Не, драга браћо и сестре, нема он потребе за тим. Он је довољно  моћан и високо рангиран да сеје страх и трепет где год се појави. За  време његовог администрирања Епархијом аустријско-швајцарском владао  је страх међу свештенством, међусобно потказивање ради додворавања  администратору, новчано кажњавање свештеника... О екуменизму или  изменама у, Сабором одређеном, начину служења Свете Литургије да и не  говоримо. Али овога пута могло би се рећи да је дошао у својству  инквизитора.

 Пре него укажем на то зашто сматрам да је дошао у својеврсну  инквизицију потребно је приказати извештај о посети са званичне  интернет презентације Цариградске митрополије и Бачке епархије. На  званичној страници Епархије аустријско-швајцарске нема ни једне речи о овој посети! Обратите пажњу колику част указује Митрополит Арсеније Епископу Иринеју давши му предност да началствује Божанственом  Литургијом. Познато је да фанариоти свуда и увек, чак и свештеници,  себи узимају част и право да буду началствујушчи. Затим треба истаћи  говор Митрополита о Епископу бачком: «Као човеку Цркве, који као  јерарх са угледним образовањем и личном визијом врши пионирски рад за  сарадњу између православних Цркава и тиме је од великог значаја за  Православље у целини“ («als einem Mann der Kirche, der als Hierarch  mit gediegener Bildung und persönlichem Weitblick Pionierarbeit für  die Zusammenarbeit zwischen den orthodoxen Kirchen leiste und damit  von großer Bedeutung für die Orthodoxie insgesamt sei“[1]).

Наравно,  ви обојица «пут свој знате» ... али авај, Ваша дела показују да то  није «пут Богочовека» него пут тзв. «заменика Сина Божјег на земљи». Митрополит опет наглашава братски однос између Православних Срба и  Грка у Бечу. То није никада било спорно ни на васељенском нивоу, Ваше  Високопреосвештенство! Проблем је у понашању и деловању јерараха  Цариградске патријаршије који кривотворе Каноне Православне Цркве а  потом их примењују како, кад и где им одговара. Све то чине у намери да  себи приграбе, ничим и нигде у Православном Предању или Канонима  утемељену, власт над свеколиким православним расејањем. Веома је важно упоредити ова два извештаја о посети Епископа бачког  јер на оном са странице Епархије бачке нема следеће преломне и  одлучујуће реченице у којој «велики ерудита» наглашава:

»Неопходност  превазилажења филетизма и национализма» (»die Notwendigkeit,  Phyletismus und Nationalismus zu überwinden“[2]). Зашто ту реченицу  не преноси Епархија бачка? Зато што је она намењена православном  расејању!!! Зато што управо то, на сваком кораку и у свакој прилици,  истиче Митрополит Арсеније и сви који су фанариотски настројени.  Етнофилетизам спочитавају нама Србима док су фанариоти, да се изразим  спортским речником, прваци света у етнофилетизму. Дакле, ви себе  господо пројектујете када нас оптужујете да стављамо нацију испред  вере. Епископ бачки је у служби подвођења читавог српског расејања под  јурисдикцију Цариградске патријаршије. А преко њих у унију са римским  папом. Кроз многострадалну српску историју види се да, кад год смо били под  окупацијом као сада, фанариоти нису пропуштали прилику да нас ставе  под своју власт. Не само то, већ су и сарађивали са нашим непријатељем  против нас а сами спроводили јелинизацију и затирање свега српског.  Док Срби непрестано сведоче јунаштво, бранећи себе од других, научите  се и ви (будући да носите име хришћанско) чојству – те одбраните друге  од себе. Што се тиче Епископа Иринеја, својим поступком и речима у  Бечу као да обећава фанариотима: “Зауздаћу ја те непослушне Србе!“  Допустите, драга браћо и сестре, да на овом месту подсетим и опоменем  и једне и друге речима српског песника Алексе Шантића:

“Ми знамо судбу и све што нас чека,

Но страх нам неће заледити груди!

Волови јарам трпе, а не људи —

Бог је слободу дао за човјека.

Снага је наша планинска ријека,

Њу неће нигда уставити нико!

Народ је ови умирати свико —

У својој смрти да нађе лијека.

Ми пут свој знамо, пут богочовјека,

И силни, као планинска ријека,

Сви ћемо поћи преко оштра кама!

Све тако даље, тамо до Голготе,

И кад нам мушке узмете животе,

Гробови наши бориће се с вама!

 

Андреј Ћилерџић у екуменистичком колу

Зашто је Епископ бачки дошао у инквизицију? Дошао је да ислеђује?  Следствено томе може се очекивати пресуда и казна. Отишавши код  Митрополита Арсенија и потпуно игноришући СПЦ- у у Бечу – недостојно  се ставио на страну против СПЦ-е. Наиме, сазнали смо да су међусобни односи епископа Андреја и  митрополита Арсенија с временом постали веома лоши. Шта је узрок томе  – не знамо. Обојица показују изражени афинитет према екуменизну. Епископу Андреју су из многих парохија у Аустрији упућене примедбе на  понашање и рад представника Цариградске митрополије. Подсећања ради,  Митрополит Арсерније сматра себе „представником Православља у  Аустрији“, председава Епископском конференцијом, управља Канцеларијом  за православну веронауку и Андреју Ћилерџићу не признаје титулу  Епископа аустријског. Да ли је на Критском Сабору усвојен тзв.  Митрополитански систем? Ако јесте, Епископ бачки је својим поступком у  Бечу очитао лекцију владики Андреју и показао где му је место, коме  још треба да се подчини и буде послушан. То потврђује и чињеница да је  владика Андереј већ 25. априла 2017. на римо-католичкој миси, на  коју он тако радо одлази, «пренео је благослове Митрополита Арсенија и  других православних архијереја»[3] Зашто истиче посебно Митрополита?  Да ли је он његов портпарол?

Да је ствар озбиљна потврђује и најављени долазак Митрополита  Амфилохија на увиђај у Беч.

Све ово написано јесте само још једно упозорење свима нама у расејању  да су нас, на жалост, представници СПЦ пустили низ воду право у руке  фанариотима а преко њих у лажну унију. Имајмо у виду да ће ускоро (ако  већ и сада није!) сви Срби изван Србије представљати расејање.  Подсетимо се мудрих речи Митрополита флоринског Августина: »На жалост не постоји данас Златоуст, не постоји данас Василије, не  постоји данас Григорије Назианзински. На жалост, и ово мало добрих  епископа што је остало је плашљиво, немају храбрости да се боре! Боје  се лоших, боје се да их не рашчине, јер су у могућности да их рашчине.  А заборављају добри епископи, да је једно расчињење част, за онога  кога рашчине такви лоши епископи. (иде у прилог Вери)» и ових: «Као  рашчињен је умро Златоуст, али његова слава је остала вековима у  Цркви. Било би ми драже да ме рашчине такви лоши епископи и да одем  у пустињу да плачем за својим греховима.Сви ти свети очеви су се  борили али данас нема борбе. Свештенство се не бори. Нема борбеног  духа више. Шта ће ли се догодити? Борба пада на народ«[4]

Драга браћо и сестре, преостаје нам да клекнемо на молитву пред  Васкрслим Господом Христом и «уздигнемо своје очи горе» јер по речима  псалмопевца цара Давида: «Господ је мени помоћник, и нећу се бојати, шта ће ми учинити човек. Господ је мени помоћник, и ја ћу погледати смело непријатеље моје. Добро је (већма) уздати се у Господа, него ли уздати се у човека;» Пс 117,6-8 Помолимо се и овим речима из Православног молитвеника:»

„Оне који  одступише од вере православне и погибељним јересима заслепљене  светлошћу познања Твога просветли и Светој Твојој Апосатолској Цркви  присаједини“. «Ти нас Христе живи чуј, Господи помилуј!!!»

Србин из Беча

 

Напомене:

1.  http://www.metropolisvonaustria.at/index.php/de/nachrichten-de/1393-fest-des-heiligen-gro%C3%9Fm%C3%A4rtyrers-georg-in-wien-2017

2.Исто

3.http://www.crkva.at/sr/blog/zajednicka-sluzba-sa-osobama-sa-posebnim-potrebama/

4.http://borbazaveru.info/content/view/2199/30/

Последњи пут ажурирано ( среда, 03 мај 2017 )
 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 40 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 Јерес:

„Боље је сто пута бити блудник, него једном јеретик“.

(Преподобни Гаврило Ургебадзе)

Осуђивање

Макар ти и својим очима видео грешећега, и тада не осуђују јер се често и очи обмањују. (Св. Јован Лествичник)

Нема мањег греха од осуде, али нема ни опаснијег. (Св. Теофан Затворник)

Туђи греси

Не гледај на туђе грехе, него посматрај своје зло. (Св. Димитрије Ростовски)

Реч

Људска реч може бити оштра као мач и тада она рањава и убија, а може бити блага као јелеј и тада је она попут мелема који лечи. (Св. Филарет Московски)

Истински пост

Корист од поста не ограничавај само на уздржавање од јела, зато што је истински пост удаљавање од злих дела. (Св. Василије Велики)

Крај живота

Крај живота има исту такву снагу за позваног у будући живот као и крај света. (Св. Хризостом)

Деловање Божије

Колико су недокучиве снага и моћ Божија, толико је недокучиво и деловање Његово. (Св. Антоније Велики)

Самољубље

Корен свих грехова је САМОЉУБЉЕ. (Св. Теофан Затворник)

Лукавство

Нема лукавства на земљи ни у паклу које може надмудрити вечну Небеску Мудрост. На многим мегданима Она изгледа тучена, у очима оних који мисли да је битка окончана. Али, Она надалеко гледа, и види у даљини дан Своје Победе. (Св. Николај Жички)

Ум

Држи ум свој у аду и не очајавај! (Преп. старац Силуан)

Смирење

Смирење је скраћено спасење. (Ава Варсонуфије)

 

 


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.