Помаже Бог браћо Срби! Христос по среди нас! И јест и будет! Иако су епарија Сремска и њен надлежни епископ Г.Г. Василије на гласу као велики стубови одбране чистоте Православља, недавни догађаји у Гргетегу служе на саблазан вјерноме народу.
У Гргетег се вазда ишло пуног срца и душе, а из Гргетега, после торжествених Литургија се кући одлазило са срцем још пунијим Благодати Духа Светога. Међутим недавни догађаји су ожалостили и саблазнили сав присутни вјерни народ. У централном храму Светог Николаја почели су да се изводе радови на фрескопису олтара. Настојатељ манастира, архимандрит Доситеј, мени из непознатих разлога, ово изођење радова је искористио да би срушио вјековни литургијски поредак и у Гргетег увео, обновљенчество, које је проклео Свети Патријарх Тихон још пре стотину година. Како се радови изводе у олтару, архимандрит Доситеј је изнио Свети Престо испред Царских Двери, а простор између наоса и Часног Престола није оградио ни најпростијом завјесом. Сви присутни који су то видели, у најблажем смислу речи саблазнили су се, и својим домовима отишли тужни, саблажењени, смућени. Као што је познато, у склопу манастира Гргетег постоје 3 храма: Централни – Светог Николаја, храм Преображења Господњег на манастирском гробљу, и зимски скит Светог Серафима Саровског. Ако већ скеле морају да буду у олтару, и ако се од скела није могла служити Литургија по вјековном поретку,намеће се питање, зашто господин архимандрит Доситеј, није прешао да служи у неки од друга два храма? Као поклоник многих православних Светиња, широм Васељене сам био у прилици да видим да се неки храм у склопу манастира обнавља и да су у току радови. Али тада, да се не би прекидао или реметио литургијски живот манастира, Литургија би се служила у неком другом храму, који принадлежи манастиру. Чак браћа Руси, пре него што саграде храм из камена, у склопу манастира направе и „цркву брвњачу“ да се Литургија може неометано служити.А неријетки су случајеви да се граде храмови са 3 олтара. Зашто отац Доситеј није прешао у неку од друге две манастирске цркве, да служи Литургију како се вазда служило, ако неометано не може служити у храму Светог Николе, зашто је напустио вјековни литургијски поредак, да ли владика Василије зна за овај преступ настојатеља гргетешког, да ли је владика Василије управо тако наредио да на мала врата уведе екуменизам и обновљенчество у Фрушку Гору, остају отворена питања која смућују и жалосте вјерни народ, поклонике Свете Фрушке Горе? |