header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Уредништво: Гласови народа после полемике и прилози из историје кичмоломља Штампај Е-пошта
уторак, 06 август 2019

 Ових дана воде се велике полемике око тога ко с ким ратује и ко кога подржава у СПЦ. Пажњу је привукла полемика између владике Атанасија и патријарха Иринеја, вођена због истеривања мајмунолога епископа Максима са Теолошког факултета.

          Коментари читалаца били су разнолики, има и оних који не одражавају истину, али „Борба за веру“ као сајт, који је увек настојао да буде објективан, ставља их на увид читаоцима да би се знало у ком правцу се ствари одвијају и какво је мишљење црквене јавности.

Тако „Прота Петровић“ пише: “Ево га најзад се јавио ћутајући „умировљени“ никада смирени епископ Атанасије да одбрани своје духовно исчадије мајмунолога Максима. Да има образа, барем би наставио са ћутањем, а овако чим отвори уста још више се брука.                     

ОДАКЛЕ МРЖЊА МЕЂУ ЊИМА?                                 

А човек под псеудонимом „Дон Кихот“ додаје, пошто се „Таса“ пита откуд мржња старијег брата епископа (мисли на бачког) према млађем брату (мисли на своје духовно чедо дарвинисту): „Наиме Владика каже :„Не схватам откуд толика мржња тог нашег Сабрата према своме млађем Брату те га прогања!“ (Сабрат је „самозвани Цензор“ како га иронично назива назива Вл. Ат., а јасно је на кога се титула односи.) Преосвећени Владико, зар је могуће да постављате такво питање, а да нисте ни покушали идентификовати могући извор тог нехришћанског отрова? Довољно је само бацити поглед у сопствену душу и ослушнути глас савести присетивши се километарских лажних оптужби, подметања, и блаћења брата Артемија, срамног гажења достојанства српског владике, уз речитост која ври од мржње и суровости, а све објављивано у жутој штампи, на радост непријатеља Цркве и српства и на жалост сваког часног Србина. Ето брзог одговора, ето извора и откуда толика мржња“…                       

А ШТА ХОЋЕ БАЧКИ ВЛАДИКА?          

 Извесни Јован Костић настоји да анализира намере епископа бачког: „Нажалост, Иринеј Бачки је потпуно ставио под контролу Патријарха. Иринеј који је деценијама био гласноговорник Фанара сада је постао највећи русофил. Уствари је план једноставан, он увек стаје на страну која је јача у том тренутку. Његова амбиција се не мења – да буде Патријарх. Максим му се супротставио када је покушао да минира одлазак СПЦ на Крит и зато хоће његову гллаву, па је покренуо кампању у медијима (Зоран Ђуровић, Печат и још неки) и на Сабору. Такође је покренуо кампању против Амфилофија са спином да он као хоће да одвоји цркву у Црној Гори од СПЦ. Још му је остало да се промени устав СПЦ да се патријарх бира већином гласова. Кад то уради, садашњег Патријарха ће да спакује на ВМА, прогласи неспособним, и то ће онда бити то. Рачуна да ће Руси снажно да подрже његов избор, сам и преко Порфирија је већ у најбољим односима са властима. Кад почисти Максима, остали епископи ће бити још уверенији у његову моћ, па ће га једни следити из страха други из интереса. Атанасије је прозрео ову намеру бачког, али он нема капацитет да то промени. Бачки је, као сваки лукавац, покуповао све људе блиске Патријарху, неке обећањима неке претњама, и они сад раде за њега, јер знају да су Патријарху дани одбројани и плаше се за своју будућност. Проблем је што је бачки бескрупулозан у својој намери, и ије га брига за штету коју прави или ће правити. Прогони због вербалног деликта, топли медијски зец кроз који пролази Максим, служе да покаже доминацију. Нажалост, иза свега стоји само чита жеља за моћи, која је по природи демонска.

ПАД ИДОЛА                  

Срђан Крунић се бави непринципијелношћу владике Атанасија: „Како лепо видимо из преписке, бивши епископ Атанасије не влада са чињеницама зато што не влада са собом! Његово хистерисање је ништа друго до духовни циганлук. О сваком је тај галамџија имао и има да каже сем о Григорију и Максиму, Зизјуласу и Фанару. Теже од његове искомплексираности, и то се мора више једном рећи - покварености, је искомплексираност њиме. Они који су се одушевљавали са њиме, и они од којих је требао да добија батине а није, ти су га довели у ово несрећно стање.                     

Лепо је овој остарелој цинкари рекао србски патријар: мали иди прво своме брату па се измири са њим. Иди и код Артемија! Па онда дођи да разговарамо… и немој да хушкаш твог фићфирића – лутку са насловних страна новина. И да храниш влажне снове оног другог да постане патријарх.

P. S. Шта су постигла преосвећена господа о којима заљубљено пише Жељка Јевтић из Блица? Осветили Косово? Покрстили Србе? Излечили слепе, крвоточиве, кљасте? Спасли своје душе? Јадни они, јадан народ што мора поред окупације, и њихово небивало понашање да трпи     Помоз’ Боже јаднијем Србима! Оће ли се Срби Бога досетити? 

МУШКА САРА

У коментару извесног „Саре“ (мушко са женским псеудонимом) „Борба за веру“ је оптужена да сарађује са епископом бачким: “Занимљиво је како се у прогону еп. Максима формирала занимљива екипа. Зоран Ђуровић, Борбаши-за-веру, Печат, отворени артемијевци…. Не знам да ли сте приметили како борбаши више не пљују ни Бачког ни Ђуровића (ту и тамо нека бледа примедбица, али суштински дувају у исту тикву). То се зове трула коалиција! А у правом светлу их све показује.                       

ШТА КАЖЕ РОДОЉУБ ЛАЗИЋ

Увек озбиљни и одговорни Родољуб Лазић уочава: „Збиља, вл. Атанасије је због много мањих проблема и неважнијих личности реаговао, оштро и набусито, како већ он то зна. Али поводом највећег скандала у Цркви у последњих неколико десетина година, ако не и векова – неопапистичких претензија и разних јеретичких учења и канонских преступа истамбулског патријарха – ћути као заливен. Као и у вези са, такође крајње непримереним, речима и понашањем еп. Максима, који пружа подрушку Фанару поводом Украјине и даје изјаве о неканонски добијеној аутокефалији Српске Цркве, опет говорећи у корист Фанара.                                 

То ћутање Атанасијево просто није ни принципијелно ни прикладно. Кад већ тако брани Максима у писму патријарху, треба га питати шта мисли о Максимовим скорашњим речима и поступцима. Наравно, уопште није искључено да је тачно и оно што је неко рекао у коментару о еп. Иринеју бачком. Врло је могуће да је и то тачно. Очито је много тога нездравог у СПЦ, постоје разне игре и игрице, међусобне зађевице и нетрпељивости, као што се види и из писма еп. Атанасија. Духовност и све оно што се у дивним беседама и теолошким чланцима говори, стоји у запећку. У првом плану је Црква као институција и организација.                                

П. С. Ваља, такође, знати да је еп. Атанасије био главни човек за промовисање и инсталирање митр. Зизиуласа у СПЦ и на Богословском факултету. А Зизиулас је, осим по разним јеретичким и јересоидним учењима, познат и по теолошком “образложењу“ фанариотске неопапистичке јереси.                         

БАШ ИХ БРИГА ЗА КОСОВО                

Срђан Крунић инсистира на томе да је Максимова и Гргурова борба против Вучића само маска властољубља: „Ми имамо посла са ОСМИМ ПУТНИКОМ! Иза злопраксије овог мафијашког клана стоји зловерје. То идеолошки модификовано зловерје је осми путник на броду Србске=Христове Цркве. Њихов дубровачки трубадур нпр. јавно проповеда у цркви њихово неверовање у васкрсење Христово. Послушајмо њих саме. Њима код владике Бачког смета што је по њима прешао на страну Руса, Руске цркве?! Смета им што је минирао критског Минотаура, вучји сабор. Њима је на стратешком плану контрирање Вучићу и издаји Косова само техника извођења нараџастог преврата у СПЦ, и ништа више. Да Григорију Дурићу други није заузео место, он би био већи вучићевац од Селаковића и Михајловићке заједно.“                                

МАКСИМОВ РИЈАЛИТИ             И ОГЛЕДАЛО СВАКОМЕ         

Иван Јовановић додаје: “Апел и Патријарху и Св. Синоду: зауставите Максимов ријалити који већ 7-8. годину заредом гледамо уживо и на интернету као директан пренос нервног слома који се огледа кроз сваки текст и сваки цртеж (далеко било икону), сваки његов блог, сваку беседу/говор, сваки коментар који његове марионете постављају (а он пише и то се по стилу и садржају види), сваки лајк који он кроз њих лајкује, а што све сведочи ****** *** **** *** **** **** ****.

Оно што забрињава је његов утицај на Призренску богословију, не само на студенте и докторанте БФ, иако су оба једнако погубни и душегубни. По плодовима својим се Максимова ****** и деловање познаје.

„Светогорац“ каже: “Пред огледало, братијо љубезна, пред огледало. Да свако себе видите изнутра како бисте мерили шта из вас излази споља! Господ нека вам је свима на помоћи, да дођете себи и Христу кога, очигледно, нико у овој преписци не узима у обзир. А сви ћете рећи како у Његово име расуђујете. Срам вас било све колико вас има!                

ВАРТОЛОМЕЈЕВЦИ У АКЦИЈИ             

„Хауел“ упозорава: Преосвећени епископ Максим је пре и изнад свега апологета фанариотских неопаписта. Његово скорашње „србовање“ по питању Косова и Метохије, након увреде Светога Саве, нија ништа друго него политички маркетинг. На факултету му није било место, јер је, изразом подршке Фанару, показао запањујуће лоше познавање светих канона, а притом, као епископ који столује Северној Америци, он уопште није у позицији да буде професор. Шта је посао професора, ако не да предаје? А како да предаје, кад није ни на истом континенту на коме су му ученици? Узгред, не могу да не поменем: ни сам Преосвећени епископ Атанасије се још није огласио по питању безакоња Вартоломеја и његових фанариота – нешто на чему му је Преосвећени епископ Давид скоро скренуо пажњу.                                  

СРБИН ИЗ ТРЕБИЊА САД ЈЕ ЗА ДАРВИНА

А онда је један „православни Србин из Требиња“ устао у одбрану еволуционизма, појући му химну: „Лично познајем епископа Максима из времена док је био јеромонах. Ако се спаси моја душа, његова је заслуга јер ми је показао да је Хришћанство истинска вјера и Истина и Пут. Лично познајем и умировљеног епископа Атанасија. Видио сам и његову скромну монашку ћелију у Тврдошу, од свјетовне имовине богату само књигама. Имао сам пар пута за њега питања и дилеме везане за вјеру и духовност, на које ми је одговорио тако добро и лијепо да сам много пута понављао његове одговоре. Обојица ових великих људи су ми потврдили да наша Црква нема проблем са теоријом еволуције (која је након Дарвина још много напредовала). Видим да у Цркви још има неких који се не слажу (као да ту постоји нешто за неслагање). Као научни радник, могу да кажем да је ово данас најдоказанија теорија у науци јер су је потврдиле многе научне области: геологија, палеонтологија, генетика и молекуларна биологија, да поменемо само оне главне. Џаба вам неслагање са теоријом еволуције, господо. Можете се тако неслагати и са теоријом гравитације, па ћете ипак треснути на земљу кад изађете кроз прозор. Као вјерник, могу да кажем: Ко смије да негира Господу једно од његових великих, а можда и највећих дјела – еволуцију? Ко смије да замијени истину средњовјековним бајкама насталим погрешним и буквалним тумачењима Светог Писма? Ко смије да премудру Господњу ријеч о настанку свијета, додуше испричану кроз алегорију Књиге Постања да би била разумљива тадашњем покољењу, тумачи буквално и просто, глупо попут мене када сам за дивну причу о талантима-талентима рекао: „Какав је капиталиста овај газда! Чему нас учи ова глупа прича?“ Ново вријеме доноси и нове пророке и светитеље, чија ријеч је прилагођенија времену у коме живе, а и наша Црква ваљда треба више да слуша да би била слушана, и да прилагоди форму задржавајући и не мијењајући суштину. Иначе, држаћемо се форме као пијани плота, а заборавити суштину, као што нажалост данас чине многи, постајући слични фаризејима. Какве користи ако постим читав пост, ако истовремено сплеткарим против другога и/или учиним неправду? Кад се открије и докаже нова истина, као што се открила и доказала еволуција, хоћемо ли затворити очи пред њом и негирати је иако нас наше учење не спречава у томе, као што је доказао и сам еп. Атанасије? Тако су неки затворили очи и одмахивали рукама и кад је дошао Христос.                                            

НОВО ВРЕМЕ, ДРУГОВИ, ДОНОСИ НОВЕ ЗАДАТКЕ (ГРУПА „БУЛДОЖЕР“)                

Драган Славнић из Београда је на ово одговорио: „Ново вријеме доноси и нове пророке и светитеље, чија ријеч је прилагођенија времену у коме живе, а и наша Црква ваљда треба више да слуша да би била
слушана, и да прилагоди форму задржавајући и не мијењајући суштину.“
Моја маленкост је Православни Срб, из Београда, и мени су многи од
данашњих Архијереја били познати још из времена док беху јеромонаси.
Милина је била присуствовати њиховим службама. Али, када поподобијаше виша академска звања и “знања“ – мр. др проф. –
и више и високе положаје у хијерархији СПЦ, толико се изменише,
да ни у траговима нема ништа од оне смирености, простоте, једноставности и благости у општењу са паством, већ се променише и окретоше ћурак наопако, како у односу на паству, тако и у умеђусобним односима, и изаваше непотребна неслагања и поделе у пастви – самој СПЦ?! Ево доказа: ОД КАКВЕ ЈЕ ДУХОВНЕ КОРИСТИ ПИТАЊЕ ЕВОЛУЦИЈЕ ЗА СПАСЕЊЕ ДУШЕ? Ни од какве!!! О прихватању еволуције, како то данас чине појединци или групе у СПЦ, не могу и не треба да одлучују “они“, већ искључиво о томе треба да се изјасни АС СПЦ, као и осталих помесних Цркава, и са тако Саборним ставом, изађе пред паству, позивајући се, аргументовано, на Предање Отаца, Стари и Нови Завет и Литургијски садржај, и тако заобиђу непријатна надмудривања, која праве само пометњу и смутњу код верујућег народа.

ДА ЛИ ЈЕ ЕВОЛУЦИЈА ДОКАЗАНА?

Требињац је опет појао химну еволуцији, на шта је Мирослав Маравић рекао: “Еволуција доказана, кажете, брате из Требиња? Али где је онда макар један доказ да је једна врста настала из друге? Напротив, еволуција представља само једно веровање, на које, додуше, свако има право, али претензија на научност, па још искључива претензија, врло је неумесна. A да, поврх свега, чак и црквени човек верује у мајмунологију, то је нешто што мене искрено запрепашћује…“ „Дон Кихот“ је дао линк ка видео – запису на коме три озбиљна математичара поричу дарвнизам, и додао: о је разговор (на енглеском) три научника уз питања водитеља на тему математичких доказа против основних тврдњи еволуционе хипотезе. Сва три научника заступају сличне ставове насупрот дарвинистичком учењу, тако да је дискусија била једнострана али сасвим објективна. Занимљив је био и детаљ пред крај разговора када је Давид Гелернтер (иначе познати професор рачунарске технике, сада на Јејл универзитету) укратко описао реакцију својих колега и уопште неких из научних кругова пошто је објавио књигу ”Напуштајући Дарвина”. Математички изазови дарвинизму су познати десетинама година (ускоро откако је установљена структура ДНК) али нису део ”научног” дискурса, посебно не на универзитетима и научним установама где је дарвинистичка искључивост попримилљ одлике компартијског једноверја.Више од научне хипотезе, дарвинизам је постао део погледа на свет, псеудорелигија за сасушене материјалистичке душе које жуде за смислом кога су се унапред одрекле.

Ова жива полемика је доказ да се у нашем народу још увек мисли о истини и правди Божјој.

МАЛО ПОДСЕЋАЊЕ НА НЕДАВНУ, А ТАКО ВАЖНУ, ПРОШЛОСТ                              

Међутим, Борба за веру мора да подсети читаоце да су садашњи противници (владика Атанасије и владика Иринеј) пре само девет година били уједињени у кичмоломљу свог духовног брата, епископа рашко - призренског, и да су дували у исту тикву борећи се против свих оних који су имали дргачији став. Када је мр Зоран Чворовић, тада асистент, а сада професор Универзитета у Крагујевцу, показао да у СПЦ влада „револуционарна уместо правне свести“, тада је владика „Таса“ написао одговор у коме је испљувао Чворовића, изговорио да Устав СПЦ треба качити мачку о реп, а тај одговор „Политици“ је проследио нико други до епископ бачки Иринеј, тврдећи да је Чворовић теолошки неписмен. Сломили су, скупа, Амфилохије, Атанасије и Иринеј кичму свом брату са Косова, а сад један другом ломе кичму. Где је ту хришћанство, читалац нека сам закључи. А „Борба за веру“ ће вас редовно подсећати на све лажи и преваре због којих се СПЦ нашла у данашњем стању.

https://stanjestvari.com/2019/08/04/revolucionarna-umesto-pravne-svesti/

Последњи пут ажурирано ( среда, 07 август 2019 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 84 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.