header image
Игор П. Јарамаз: Какве се игре играју у Црној Гори? Штампај Е-пошта
уторак, 31 децембар 2019

 Замолили су ме да напишем нешто о догађајима у МНЕ па ћу покушати да будем што концизнији.

Пишем као бивши в.д. Шефа кабинета Министра вера Републике Србије, један од аутора стратегије Владе Србије о Србима у региону 2011, аутор извештаја Напредног клуба о политичким правима Срба у ЦГ, савременик/саучесник у процвату Српске листе / Српске народне странке у МНЕ 2004-2008, потпредседник политичког савета Српске листе у МНЕ 2011-2012, неко коме тамо живе веома драги људи, пријатељи и рођаци.


1) Милов закон је непатворено зло невиђено чак ни у ратовима 90их. Поред спорних одредби ту је и чињеница да Црна Гора није правна већ бесправна држава (Ђилас: "бесудна земља"). Усвајање оваквог закона ће бити далеко штетније од његових криминалних одредби. Тумачиће га судство у коме 90% судија потиче из црногорског народа (45% становника) док Срба нема ни у статистичкој грешци. У Црној Гори се закони селективно примењују како би нанели највећу/једину штету Србима или се пишу са тим циљем на уму (закони о верским заједницама, држављанству, образовању, избору посланика итд.)

2) Реакција народа је спонтана и није изазвана од стране митрополитa Амфилохије који и овај пут саботира српски отпор. Зато су првог дана барикаде дигли њему најмање одани Пљевљаци, Новљани, Беранци, Бјелопољци. Већинске српске средине на "периферији" Црне Горе и утицаја Митрополита црногорско-приморског. Док Амфилохијево свештенство, заједно са "бритком сабљом" Марком Милачићем и Монтенегро полицијом (у цивилу) свак на свој начин одвраћају људе од протеста, Јоаникијев и Атанасијев клир предводи протесте у својим местима. Зато се протест омасовио у Никшићу. Подгорица се буди мало спорије због горенаведеног, док су Зећани, већ на свом Мајдану са балистиком и пиротехником. 

3) Амфилохије 25 година игра плес са Ђукановићем, било кореографију или контролисани конфликт (ради договора). Једино су од октобра 2000. до прве половине 2002. били у истинском рату и тада је први и последњи пут Ђукановић изгубио изборе 2001. када је Амфилохије једини пут агитовао против њега у предизборној кампањи. Амфилохије тражи мораторијум на протесте до Божића (неки кажу да би Мило дошао да наложи бадњак на Цетињу), али народ то слабо слуша, већ су протести у Будви и Бару, и у самој Митрополији црногорско - приморској је једино Подгорица још увек под "контролом" . 

4) Андрија Мандић и Демократски фронт уз све мане, (делимичну) одговорност за тренутно стање, путер на глави, овде чак не играју тако лошу улогу, држе се по страни и не сметају као и већина осталих псевдо/про-српских политичара. Може им се замерити што нису употребљавали песнице или ноге у скупштинској "тучи". Нека у току своје суспензије огледају како се то ради у Кини, Украјини, па и Републици Српској. Смешно је да више храбрости у грађанском отпору од посланика са имунитетом покажу обични грађани изложени свој сили монтенегринског (не)законитог монопола над насиљем. То што су се Мандић и Кнежевић састали са патријархом Иринејем је зато што Мандић већ 20 година зна Амфилохијеву игру.

5) Систематска државна дискриминација Срба у Црној Гори је слон у предсобљу о коме се ћути 20 година, сви га прескачу и праве се да не постоји како рече Мирослав Влаховић Геџа. Ово је реакција која је кулминација свих фрустрација услед игнорисања права 200.000 људи на достојанство. Ово превазилази само питање Цркве, које додуше даје додатну димензију динарским страхопоштовањем према светињама, клетвама и Вишој сили. Шетају нове генерације, неконтаминиране причама о два ока у глави, СНП Црногорству, дуалном идентитету итд. Клинци одрасли на мимовима, ФБ групама, Јутјубу и навијању за Србију а не Југославију/СЦГ. Који целог живота знају само за Ђукановића и његову монтенегринску србомржњу. Знају да су у свему у криву јер су се родили као Срби, да се од њих одузима да би се другоме давало. И пун им је куфер. Сваким њиховим хапшењем, привођењем, батињањем су све чвршћи у  убеђењима. А како је неко приметио, Митрополија црногорско-приморска је последња спона између Срба и црногорске државности. Ликвидацијом тог митоса се Срби трајно ослобађају јединог баласта који их је држао пацификованим као Хари Кришне док им је монтенегринска држава одузела све осим Цркве, укључујући и право да им деца уче свој језик, књижевност и историју што нису радили ни Тачи, Изетбеговић или Туђман. 

 

6) Вучић је најпре мирно ћутао али ће наставак протеста све више приморавати укључење Републике Србије. Амфилохије му је политички противник око КиМ где га оправдано прозива за издају (мада из кварних ЦГ позиција, ради доказивања да су "Црногорци бољи од (осталих) Срба") и стога ће ово бити морална победа за АВ да ускаче у помоћ ономе који га је нападао.

6) Јоаникије је овде на испиту као истински вођа који је преузео кормило од сенилног, неурачунљивог, непредвидљивог и по Србе и Православље (у Црној Гори ) штетног "Ђеда" Амфилохија. Чак је и љути архипротивник Ђеду у СА Сабору и СА Синоду, Епископ бачки Иринеј, превођењем протеста у Новом Саду подржао ствар, што је Јоаникијева победа. 

7) Најгоре решење није одузимање храмова већ стварање некакве аутономне црногорске цркве од епархија СПЦ (као РПЦ у Украјини). Ђукановићеви потези су изнуђени - за недељу дана Амфилохије пуни 82 године - ово му је можда последња шанса јер Јоаникије не би никада пристао на шта је, по свим досадашњим потезима, спреман Амфилохије. Он и његова четири сарадника (Џомић, Перовић, Никчевић, Пламенац) најмање од 2004-2006 припремају терен за ту варијанту кроз серију потеза - унилатералне и јако упитне канонизације/блаженства/фрескописи, унилатерално самопроглашење за архиепископа (стављање Синода пред свршен чин да призна), расрбљавање и црногорчење Митрополије црногорско - приморске (под геслом борбе против "етнофилетизма", кроз нпр. потурање назива Православна Црква у Црној Гориитрополија црногорско - приморска уместо Српска православна црква), чишћење Митрополије од интегрално-српских клирика (Пурић, Богосављевић, Драгојловић итд.), притисак на Милешевску епархију (Филарет 2007, пљеваљски протопрезвитеријат 2012), покушај увођења руског-митрополитског устројства најпре у СПЦ па макар у ЦГ. Додајмо томе кукавичје јаје предлога Устава СПЦ (титула "Патријарх српских и приморских земаља"), изједначавање Петровића-Његуша са Немањићима, и низ других антиканонских и антихришћанских потеза на које увек следи одговор да су "мудар компромис" како не би дошло до чега је управо дошло - да Монтенегро прети отимањем цркава и Цркве - где је "ЦПЦ" искључиво негативнo-корективни фактор, како лепо примети Драган Кнежевић.

8) Сваким новим даном протести постају све озбиљнија претња по Милову конструкцију, а сваки компромис је по њих апсолутни пораз како рече @Veselin Bojovic. Не само јер су по среди (углавном) мирни протести Срба већ зато што се по први пут руше златна телад заштите Монтенегра од Срба. Сва  зла од 1997. наовамо стижу на наплату са каматом због ћутања. Никада Милов систем није био овако финансијски, мобилизационо, идејно, демографски, (међународно)политички и духовно изморен. Срби га не могу сменити али могу отупити канџе и зубе Система мрежом протеста који ће исцрпети, декуражирати и обесмислити репресивно дејство Монтенегра. Ни најјача држава на свету не може да функционише уз организовану блокаду 25-40% становништва а не Монтенегро која је по капацитету између лажне државе Косово и Северне Македоније. 

Толико о концизности.

 

ИГОР П. ЈАРАМАЗ

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10222522940324877&id=1311585127)

Последњи пут ажурирано ( уторак, 31 децембар 2019 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 29 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.