Потојереј- ставрофор др Матеја Матејић ДА СОЗЕРЦАВАМО Цитат: “ПРИЈЕМ верника код архијерејског намесника епархије Жичке Радосава Милинковића у Чачку 22.12.2007.”
+++ Цитат:”У Суботу 22.децембра. 2007 године Господње, група од петнаестак верника је након претходне најаве предала молбу архијерејском намеснику господину Радосаву Милинковићу и старшеини храма Вазнесења Господњега господину Саши Јоловићу. Нису били много љубазно примљени осуђени кривци, а не скромни молиоци.” Да подсетимо проту Радосава да најстарије хришћанске јереси, од гностицизма, манихејизма, и хилијазма, а онда и аријанства, несторијанства, евтихијизма, монотелизма, монотелитства и иконоборства, нису биле дела мирјана, већ епископа и свештеника. Аријанизам је почео свештеник Арије; Несторијанизам – патријарх цариградски Несторије, монофизитизам – архимандрит у Цариграду Евтихије. Та традиција се наставља. Неки епископи, не стварају нове јереси, али стварају раздор и немир у Цркви. Тачно је да су се у почетку хришћанства молитве на светој литургији изговарале гласно. Нису постојали писани или штампани молитвеници, а сада постоје. Постојао је велики број разних литургија јер није све до касније одлучено које од њих да се служе у свим православним црквама, а које не. И у рукописима, а нарочито у штампаним Служебницима, текст тих литургија постао је стандардан за све. Нису постојали иконостаси јер нису постојале ни грађене богомоље. Богослужења су се обављала на гробовима мученика, приватним домовима и у катакомбама. Код римокатолика и протестаната храмови су без иконостаса. Да ли је то разлог да их и ми православни морамо уклонити? У Браничевској епархији су два новосаграђена храма вез иконостаса! Осиони архијерејски намесник Раја, осионо каже раји да је Сабор - епископ. Не знам откад је тако. Много ми личи на римокатоличко учење о папи. Прота Раја осионо каже раји да он слуша епископа, а “зна се кога епископ представља”. Мисли: ХРИСТА. Реч представља има више значења. Једно од њих је глумети. Надајмо се да прота Раја није ту реч употребио у том смислу. Вели прота Раја да епископ није писмено наредио како да се служи света литургија него да је усмено рекао да свако служи по својој савести. Преведено на српски народни језик то значи како ко хоће. А може ли у једној Цркви да сваки служи како хоће? Прота Раја пита рају: “Знате ли ви ко је епископ? Епископ је –Црква”. Не, није тако! Епископ у православној Цркви је архипастир, архијереј, духовни старешина Цркве. Њега треба поштовати, а он треба да чува своје достојанство и народно поштовање. Али он сам није и не може бити Црква. Заједено са свештеницима и народом он сачињава земаљску Цркву а то је само један вид Цркве, која је божанско-људска установа. Мора да је прота Раја негде чуо (у нечијем преводу или је сам превео ) латинску изреку "Ubi episcopus - ibi ecclesia"! Тачан превод ове изреке је Где је епископ – тамо је Црква. Дакле, не он је Црква – већ тамо где је он је Црква. Пробајте да замислите епископа, без свештеника и народа? Да ли је то Црква? А без народа, ко би издржавао ту цркву, ко би подизао силне храмове по целоме свету? |