„БОРБИ ЗА ВЕРУ“: Замолила је монахиња Стефанида Бабић да објавите њене ставове да је народ не би погрешно сврставао у ову или ону групу. +++ Верује у Пресвету Тројицу, Символ Православне вере, Пресвету Богородицу, Свете, Анђелске силе, у мошти, Свету Водицу, у Свето Писмо, Предање, Каноне Васељенских и помесних Сабора, у Свету Причест, свете иконе, у потребу да се човек припреми за Свету Причест постом, молитвом, уздржањем, покајањем, тражењем опроштаја.
Да човек живи стално у покајању, да се редовно исповеда, кад би могао и сваки дан исповест помисли. Да постоје митарства, и да је душа човекова бесмртна. Да постоје Рај и Пакао. У Други Долазак Христов. Верује Светим Оцима и Житијама Светих. Јесте за постојање иконостаса (не воли оне барокне до врх плафона, али ни оно да нема иконостаса, или да буде само пар икона). Јесте за често Причешћивање, АЛИ уз редовни Црквени и молитвени живот, уз редовно пошћење свих постова, и среде и петка, и још по који дан уз то, уз редовно духовно руководство, и стражењем над собом и својим духовним животом. Јесте за појање и наше и византијско, али оба са смирењем. Јесте и за то да се до краја поје «Достојно јест поклањатисја...» Јесте и за то да свештеник буде окренут према истоку кад говори: »Горе имајмо срца», јер треба да показује народу где треба да управи срца. И кад каже: »Заблагодаримо Господу» треба ка истоку, да показује народу уздигнутим рукама КА ГОСПОДУ, као предстојатељ. Јесте и то да се моли за спасење душа наших, и верује да је душа бесмртна, са силом бесмртности у себи од оног момента кад ју је Господ створио. Верује у постојање митарстава. Једноставно је за све како је било као пре: и за затворене двери, и за читање молитава тихо. За Тропар 3.часа мисли да је у праву Св. Ава Јустин, а и оно тумачење, које је изашло у «Православљу» од Св. Арсенија Пароског. СВЕ ОСТАЛЕ НОВИНЕ НЕ ПОДРЖАВА, нити се тако служило ни у њеном манастиру, ни у њеном окружењу. За то је да се све суботе и недеље НЕ ПОСТЕ НА ВОДИ, сем Велике Суботе, како је по Канонима. Није за то да се римокатоличка »црква» назива сестринском. Против је било каквих екуменских скупова и разговора са римокатолицима, изузев ако неко од њих са интересовањем дође у Православне цркве и манастире, или се обрати Православним људима, са жељом да прими Православље, или се истински интересује за догме наше Цркве, жели да се одрекне погрешног учења, и сл. АПСОЛУТНО ЈЕ ПРОТИВ било каквих разговора са папом. Против је учествовања наше Цркве у Светском Савезу Цркава, па и као посматрача. За то је да се у план и програм веронауке за основне и средње школе укључе и све друге Црквене области, осим есхатологије и Литургике. За то је да се врати «Догматика» Св.оца Јустина Поповића на Теолошки Факултет. За то је да се ревизира шта професори предају на нашем Факултету. |