То што није било неко време вести из епархије милешевске, то не значи да је стање задовољавајући, не, напротив, стање је катастрофално. Пустили смо Атанасија Ракиту и његове дворске попове да харају протекло време и можемо да констатујемо да им на жалост ништа није свето. Само трче за новцем, аутомобилима и становима по Београду. На жалост, њихов бог је само новац, новац и новац. Сем новца, Атанасију Ракити је стало и до маркетинга или боље речено до маркетиншког трика.
Тако је неки дан преко својих архијерејских намесника позвао сво свештенство и монаштво на духовно предавање у пријепољском Дому културе на тему "Православно монаштво и његова улога у савременом свету". Предавања је одржао отац Методије игуман манастира Хиландара. По фотографијама присутних да се закључити да (види: http://milesevskaeparhija.rs/) је свештенство и монаштво тотално незаинтересовано на све што је у организацији Атанасија Раките. Оно што је још занимљиво јесте да се отац Методије на један фин и културан начин ограђивао од свега онога што је Атанасије Ракита ту вече говорио. Ваљда је човек схватио где и код кога је дошао. Као што смо рекли реч је о још једном маркетиншком трику Атанасија Раките. Знајући да није добро представљен у врху СПЦ и да нису постигнути задовољавајући резултати у његовом архипастирском раду, Атанасије Ракита долази на идеју да организује духовно вече. Тако и ради. Знајући да народ увелико бојкотује његове службе, а тек та духовна предавања, Атанасије Ракита наређује свом свештенству и монаштву да морају да дођу на то духовно вече, јер ко се не појави следи укор, како то он воли да каже. Али ту поента није духовно предавање већ да се у јавности пошаље слика како је у епархији милешевској ред, рад и хармонија, а од тога, на жалост ништа нема. Сутра дан је служена света литургија у манастиру Милешева, где је монаштво било обавезно да присуствују. И ту је било свега и свачега, али у јавност је послата фотографија да је све сјајно и бајно. Ми нећемо све детаљно износити шта се десило тога јутра, само ћемо изнети једну чињеницу на основу фотографија, па нека народ процени какав је духовни отац Атанасија Раките. Пошто се у цркви зна за ред и поредак или боље речено, ко коси, а ко воду носи, тако се зна и за црквену јерархију. Али то код Атанасија Раките не важи. На фотографијама се да видети, да један угледни стари архимандрит, настојатељ једног древног манастира у нашој епархији, седи скроз на крају, док испред њега, три места испред седи један искушеник који је јуче дошао у манастир. Опет кажем овде није било никаквог духовног ни разговора и саветовања, већ један маркетиншки трик, да су у јавност пошаље слика да се Атанасије Ракита заиста брине о свом духовном стаду. Незадовољно свештенство Осврт „Борбе за веру“: Осим овог што су незадовољни свештеници из милешевске епархије написали, желимо да додамо још нешто, најбитније, а што су они заборавили. Наиме, то што је хиландарски игуман Методије држао предавање у Милешеви, није ништа похвално, већ је још један знак отпадије (још увек) епископа Атанасија Раките. Већина је можда заборавила, али „Борба за веру“ није – да се 20. октобра 2019. године, хиландарски игуман Методије сврстао у ред светогорских игумана - расколника (њих 8, од укупно 20 на Светој Гори). Тога дана у манастиру Ксенофонт службу је служио архирасколник са Фанара Вартоломеј, а поводом 200. годишњице освећења храма у Ксенофонту. Саслуживали су му настојатељ манастира архимандрит Алексиј, који је једини од светогорских игумана учествовао на интронизацији вође украјинских расколника Епифанија Думенка, игуман манастира Ватопед архимандрит Јефрем; игуман манастира Хиландар архимандрит Методије; игуман манастира Дионисијат архимандрит Петар; игуман манастира Пантократор (у коме су у фебруару 2018. године представници националистиче секте зване „Православна црква Украјине“, под руководством лажног епископа одеског Павла – Василија Јуристог, одслужили Литургију с манастирском братијом), архимандрит Гаврило; игуман манастира Симонопетра ахримандрит Јелисеј; игуман манастира Ивирон архимандрит Натанаил и игуман манастира Ставроникита архимандрит Тихон. Расколник Вартоломеј истанбулски началствује Литургијом у светогорском манастиру Ксенофонт Српски "Јуда"! - хиландарски игуман Методије (други слева) са светогорским издајницима Православља Методије (други слева) Иначе, било би наивно веровати да је хиландарски игуман подржао највећи раскол у Православљу од отпадања Рима 1054. године, без благослова Синода Београдске патријаршије. Његово учешће на служби у Ксенофонту недвосмислено је показивало да је декларативна осуда расколничног деловања Фанара од стране врха Београдске патријаршије, и „русофилство“ појединих водећих српских екумениста и новотараца, била само бацање прашине у очи српској православној јавности и прикупљање јефтиних поена у Московској патријаршији зарад подршке приликом избора новог српског патријарха. И руски црквени медији увелико су писали о издаји из Хиландара, тако да се фанариоти из СПЦ, узалуд прерушавају у "русофиле". Они су одавно прочитани. А јасно је да ће Атанасије Ракита у будућности да учини још вероотпадничких корака и по сопственом настројењу, али и по налогу Београдске патријаршије. Јер – ни то нисмо заборавили – Синод је у марту месецу ове године покренуо поступак против Раките због многобројних притужби и петиција верника против њега, али... Али, још увек ништа. А ништа неће ни бити. Односно, Синод неће против Раките учинити ништа, опет по оној народној да – „врана врани не вади очи“. Атанасије Ракита ће тако Синоду увек бити послушан и учинити све што се од њега тражи. Јер, њему је трон важнији и од Православља и од Цркве... Фотографије са предавања:
Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца. Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова!
|