Да је стање катастрофално у нашој Милешевској епархији то већ многи знају. Само нико из врха Српске цркве да преузме одговарајуће кораке када је реч о случају Атанасија Раките и његових „попова", што је само на саблазан и штету наше Цркве.
Тако је у недељу навече, у Недељу Православља, на самом почетку Часнога и Васкршњег поста "отац" Петар физички насрнуо на оца Мелентија и то у манастиру Сељани код Пријепоља, где му је нанео повреде са крварењем. Ово није први пут да горе поменути Петар употребљава своју силу. Тако је пре неколико година, буквално ишамарао монахињу Доротеју, која је после тога спас нашла у Босни у митрополији дабробосанској. Исти случај, само у тежем облику, Петар (њему не приличи ни човеком га назвати, а камо ли свештеником) је физички насрнуо на оца Мелентија. О овоме је о свему упозната полиција и здравствени радници у Пријепољу, где је сачињен службени записник о овом инциденту. Читава чаршија бруји о овоме. Људи су уплашени и узнемирени, а преко друштвених мрежа се увелико шире фотографије настрадалог оца Мелентија. Али шта рећи о овоме, кад је само пре пар година Атанасије Ракита у алкохолисаном стању физички насрнуо на владику Филарета у манастиру Дубница код Нове Вароши. Није ни чудо што његови миљеници спроводе силу, јер имали су и од кога и да науче. Уместо да проповедају реч Божију, они у алкохолисаном стању вршљају и саблазан шире међу верним народом, док између себе употребљавају силу. Сви о томе увелико ћуте, док Атанасије Ракита покушава на све могуће начине да сакрије још једну бруку и срамоту. Ово више није ни брука и срамота Атанасија Раките, већ је брука, на жалост, Српске цркве. Са овим физичким нападом Петар је прекршио 27. правило Св. Апостола где каже: Заповедамо да се свргне епископ или свештеник или ђакон који туче вернике када погреше, или неверне због злобе, или тиме жели да некога застраши, јер нас Господ томе никако није учио него напротив, онда када су Га тукли, Он није узвраћао ударцем, када су Га псовали, није узвраћао псовком, а када је трпео, ником није претио (погл. 1 Петр. 2, 23). На основу овог правила Атанасије Ракита подхитно треба да санкционише Петра и да га стави под забрану свештенодејства, али од тога изгледа неће бити ништа, јер је ово све урађено под благословом Атанасија Раките. Али главни суд има Свети архијерејски Синод и патријарх Порфирије. Шта ће се све издешавати и какве кораке ће повући патријарх Порфирије у наредном периоду, остаје нам да видимо. Али, да је проблем Атанасије Ракита, то је свима очигледно познато, још и првих дана када је човек дошао у Пријепоље. Верници из Пријепоља |