@porodica Неће бити да је баш тако. Светињама ћемо да приступамо по Законоправилу ("О причешћу." стр. 552, глава 24.) а епитимије за тешка сагрешења, одређене истим, нас се не тичу? Елем, у глави 23. Законоправила Светога Саве (стр. 549, 1. том, превео и приредио Миодраг М. Петровић, м. Жича 2004.) сумирају се "места епитимијама, односно запрећењима" за оне који се кају а који се не причешћују (убица 20 година - Правило 16, мужеложник 15 година - Правило 20, прељубник 15 година да се каје - Правило 17, стр. 548 истог).
И још многих других мрзости пред Богом, од којих многи "верујући" у Срба данас страдају. Затим се, у глави 24. (стр. 550) у поуци "презвитеру о божанственој служби и о причешћу..." свештеник упозорава: "Мотри пред ким стојиш, и како служиш, и којима дајеш причешће. Не заборављај заповест Господњу, ни Његових светих апостола. Јер рече: "Не дајте светиње псима и бисер не бацајте пред свиње." И још:"Не предај Сина Божија у руке недостојних..." "...А дар причешћа подај достојнима као што си и ти сам примио; не дај онима којима божанствена правила не дозвољавају, јер се као незнабошци сматрају. Уколико се не обрате, тешко и њима [и] онима који их причешћују." Да ли ми живимо као што је живео Свети Сава да би се причешћивали како је за достојне уредио Законоправилом и правилима Светога Василија Великог? Или другачије: колико нас који "идемо" у цркву живи беспрекорно да би са смелошћу (без додатне припреме) често приступали причешћу? То што данас некима изгледа као смелост код, нажалост, многих, који без припреме (поста и исповести) приступају, је најчешће безобразна дрскост и недостојност. Зна ли архимандрит Елпидије душе и сагрешења верујућих Срба боље од наших исповедника и, малобројних али благочестивих, те светога живота, духовника, еда би нам он одредио "меру" честог приступања Светињама? Или се само њему Господ обраћа а наше благочестиве оце непомјаник прелешћује? Неће бити да, због "светости" нашег живота укора савести немамо. Пре ће бити да ни ми ни предстојатељи који нас олако саветују немамо страха Божијег те лакомислено, приступамо Светињама. Дакле, брате Антоније, не узимај оно што ти одговара (о честом причешћивању) из Законоправила (да би оправдао то што читаш, а што "Господ рече" арх. Елпидију) одбацујући предуслове за такву праксу (правила која уређују време покајања и следствено одлучења од причешћа). Посебно не пренебрегавај ни, како Законоправило уређује, давање причешћа достојнима одзива на позив са часних двери: "Светиње Светима". Коментар преузет са "Јутјуб" канала лажно "Агиорита" |