header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Јеромонах Дамаскин Светогорац: Блуд је вечна смрт Штампај Е-пошта
петак, 23 фебруар 2024

 Свети Оци говоре: сећај се смрти и никад нећеш сагрешити. Поука из Старечника:

„Причао је авва Матоје: - Дође неки брат код мене и рече да је оговарање горе од блуда.

А ја рекох: Тешке су то речи. Он ће на то: А шта ти мислиш о томе? Ја рекох: Оговарање јесте лоше, али се брзо може излечити, јер се оговарач много пута каје, говорећи: лоше сам говорио. А блуд је природна смрт“.

Данас се певају многе песме о блудној љубави и опште је мишљење људи, да блудна љубав јесте природна. Али авва Матоје тачније говори, да блудна љубав јесте природна смрт, а не природна особина као што мисле блудници. И блуд није само природна смрт, него и вољна смрт, па пошто је вољна, то је и вечна смрт. Јер по дејству ђавола људи уживају у блуду, па то уживање прелази у природу и постаје неотуђиви део блудника и тако прелази у вечност и у вечне муке, јер у вечности неће бити брака и рађања деце, па неће бити ни блуда, него једино биће вечне муке.

Има много смрти за човека, поготово има много душевне смрти и о тој смрти има доста написано, на пример авва Ор је рекао: злословије је смрт душе. А о смрти тела напомиње и сама природа, и свако истечење у доњем делу тела, такође и мала и велика телесна нужда – све то напомиње телесну смрт. Али та телесна смрт је невољна и она не прелази у вечност, а блуд је вољна смрт и зато она прелази у вечност и у вечну смрт. Због тога је апостол Павле рекао: „Бежите од блуда: јер сваки грех, који човек учини, осим тела је, а блудник своме телу греши“ (1Кор.6:18). А последица греха је смрт, па је можда боље да је Апостол рекао: блудник своје тело усмрћује грехом блуда, јер блуд је уживање у смрти? Али Апостол није тако рекао вероватно зато, што не следи одмах телесна смрт и блудник може да се покаје. Јер, као што знамо из историје човечанства, највеће погибије људи настале су због непокајаног блуда: Потоп је настао због непокајаног блуда, погубљење народа у Палестини било је због непокајаног блуда, градови Содом и Гомора спаљени су због содомског блуда.

У Новом Завету имамо боља сведочанства, да због блуда следује насилна смрт тела, уколико се човек не покаје. Пример за то имамо из Пролога  светог Владике Николаја за 24. децембар, кад се слави преодобни Николај војник:

Победа над искушењем – победа је над смрћу. То доказује и један чудесан доживљај св. Николе војводе. Када овај војвода иђаше у војсци цара Никифора против Бугара, деси му се те заноћи у једној путној крчми. У крчмара беше ћерка девојка, која, занесена спољашњом красотом царског војводе, поче звати овога на грех. Никола је одби једном говорећи јој, да је то дело, на које га она зове, сатанско. Но бестидна девојка дође и други па и трећи пут у војводину собу и позиваше га на нечисто дело. Војвода је одби и други и трећи пут још одсудније саветујући је да чува девичанство своје, и не предаје ђаволу и тело своје и душу. Још јој на крају рече, да је он војник, и да иде у рат, па је и недостојно и опасно по војника прљати се таквим неделом, које ће Бога прогњевити а њега у сигурну смрт одвести. И тако овај богољубиви човек победи искушење. Сутрадан крете он с војском даље. Идуће ноћи виде он овакву визију: како он стоји на неком широком пољу, и види близу себе једнога силнога човека, како седи са претуреном десном ногом преко леве. Пред њима у пољу стајаху две војске једна према другој, грчка и бугарска. Онај силни човек рече му, да добро пази шта ће се сад збити. Никола гледаше и виде следеће: докле онај силни човек држаше десну ногу преко леве, дотле грчка војска побеђиваше бугарску војску, а када он промени став и претури леву ногу преко десне, тада навалише Бугари и страховито исекоше Грке. Онда онај силни човек приведе војводу ближе поклатој војсци грчкој. Цело поље беше покривено лешевима, и то све леш до леша. Само у средини тих лешева беше једно место празно, колико би једно тело људско могло заузети. Тада рече онај човек Николи: то место беше одређено за твоје тело, но како си ти прошле ноћи три пут победио ђаволско искушење, спасао си од смрти и тело своје и душу. То што виде Никола у ноћној визији, виде он тачно тако и на јави у време борбе. Грчка војска сва изгибе на бојном пољу, а Никола се врати дому жив, али не више у касарну него у манастир.

Јасно је речено, да ако би војвода пао у блуд, убрзо би доживео насилну телесну смрт на бојном пољу. Према томе, последица блуда је насилна смрт тела, и кад год помислиш на блуд, то помишљаш на смрт; кад год слушаш о блуду, то слушаш о смрти; кад год гледаш на блуд, то гледаш на смрт. Ко је склон блуду, сва његова чула су у власти блудне смрти. И очи и уши и сва чула. А то је зато што је блуд вољна смрт, и зато што је вољна, зато је и вечна смрт.

На крају закључујемо, да због непокајаног блуда настају највеће катастрофе у свету. Блуд је један од разлога садашњег рата у Украјини, где гину многи војници и многи људи у граду и селу.

 Према томе, ако људи хоће да избегну рат и погибију, најпре треба да избаце блуднике из своје средине, иначе, ако се не избаце блудници из друштва, онда су рат и погибија неизбежни.

 

 

 

 

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 25 јул 2024 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 33 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.