header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Dementia ziziulasensis Штампај Е-пошта
четвртак, 20 јун 2024
         Увод "Борбе за веру":
 
       Некадаши архиепископ охридски, Јован Вранишковски, чију је архиепископију Порфирије избрисао „чудом“ (тако је образложио признавање расколничке „МПЦ“), па је сада само „митрополит“, у интервјуу за „Призма.мк“ рекао је да чак ни „највећи теолог“, а његов учитељ, Јован Зизиулас  није има одговор на питање зашто Фанар признаје „ПЦУ“.

Зизиулас, иначе архијеретик, говорио је само: „Цариград то може да учини“.

Ту су, дакле, пресудиле грчко-фанарска мегаломанија и амерички утицај.

Иако је робијао (мислимо) пет година у македонским казаматима, где се и тешко разболео, Вранишковски се после Порфријевог „чуда“ и преумио, па сада прича како су Македонци, за разлику од „ПЦУ“ имали апостолско прејемство, које им је, наводно, дао српски патријарх 1958. године.

Како би се разумела сва преумљења зизиуласоваца (иако нам је, као човека, жао Јована, који је жртва српских новотарских ујдурми)

http://borbazaveru.info/content/view/

подсећамо на нашу дијагнозу коју смо им поставили још 2019. године, а она гласи

Dementia ziziulasensis

 

 
Велики злотвори Православне Цркве: самоумишљени "источни папа" Вартоломеј и узрочник Dementia ziziulasensis Јован Зизиулас
+ + +

 

Митрополит Јован је рекао да многи у православљу не разумеју зашто је, упркос догматским недоследностима, Константинопољ признао ПЦУ.

Архијереј Македонске православне цркве, митрополит крушевски и демирхисарски Јован, у интервјуу за Призма.мк, изјавио је да ниједна од три групе „цркава“ које су сачиниле ПЦУ нема апостолско прејемство и то представља проблем.

„Да би неко постао ђакон, ја морам да извршим рукоположење, односно ђакон мора примити апостолско прејемство од некога ко га већ има. Ова група у Украјинској цркви није добила апостолско прејемство“, рекао је митрополит Јован.

Он је навео да је стога немогуће правити паралеле између МПЦ и ПЦУ, будући да је Македонска црква имала вековни континуитет.

„Апостолско прејемство нико није спорио јер га је српски патријарх предао 1958. године. У Украјини није тако“, нагласио је архијереј МПЦ.

На питање зашто је, упркос догматским недоследностима, Цариград признао ПЦУ, митрополит Јован је испричао свој разговор „са највећим теологом, који је био и мој професор, сада покојним Јованом Зизиуласом“.

„У дугом дијалогу одговарао је на сва друга питања, али није било одговора на ово питање (тзв. признање украјинске цркве). Он је једноставно рекао: Цариград то може да учини“.

Овај одговор је, сматра митрополит, за многе у црквама неприхватљив.

 

Превод и приређивање: "Борба за веру"

Извор: https://prizma.mk/najlosho-e-da-

 

Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца.
Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова! 

 

 

 

 

 

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 20 јун 2024 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 7 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.