Увод "Борбе за веру": Док читате вест која следи у наставку, драги наши читаоци, имајте на уму да је "митрополит" перистеријски Григорије, јеретик, расколник и русофоб, био недавно код Игњатија у Пожаревцу, и да су се из исте чаше са њим причестили и Игњатије, и Никанор, и Јустин и (прочитајте овде:).
У истом контексту могу се вредновати и речи Првослава Перића које је исказао у писму руском патријарху (овде:), да СПЦ не признаје одлуке сабора у Теофанији (на коме је створена секта "ПЦУ"). Првослав пише Русима да - каобајаги - не признаје "ПЦУ", док, истовремено, фанариоти који су створили "ПЦУ" бивају торженствено примљени у Боградској патријаршији. + + + Митрополит перистеријски аутокефалне Грчке православне цркве, Григорије Папатомас (62, на слици горе), доктор црквено-канонскога права и предавач Богословскога факултета Универзитета у Атини, образложио је потребу хитних канонских санкција против Московске патријаршије. Најаву интервјуа митрополита Григорија је „Антена М” објавила прије пар дана, а од данас је доступан и цјелокупан с титлом на ЕНГЛЕСКОМЕ ЈЕЗИКУ (линк доље)... У разговору за ТВ програм „Απαρχή”, митрополит је коментарисао потез Московске патријаршије — успостављање тзв. рускога егзархата у Африци, континенту од давнине у јурисдикцији Александријске патријаршије (6. канон И Васељенскога сабора из 325. године), која је и другопријестолна катедра Источно-православне Цркве, основао је Свети апостол и јеванђелист Марко, етц. Митрополит Григорије је казао да Руси на тај начин „УКИДАЈУ СОПСТВЕНУ АУТОКЕФАЛИЈУ”. Остале помјесне цркве, рекао је, одмах би требало да дају одговор на тај потез, јер је сличан с покушајем раскола Бугарскога егзархата из раних 1870-их на темељу антицрквене јереси „етнофилетизма”. Свети Оци Цркве, наводи митрополит Григорије, на Четвртом Васељенскоме сабору у Халкидону 451. године су подијелили Васељену на Πατριαρχεία Πόλεων, тј. пет древних „Патријаршијâ Градова“ — Рим, Константинопољ (Цариград), Александрију, Антиохију и Јерусалим. Тај црквени поредак „пет поглавара“ или Пентрахија (Πενταρχία), уобличен је између 4. и 7. вијека. Уз још само Кипарску цркву, катедре Пентрахије имају од Васељенских сабора потврђене аутокефалије — за разлику од свих новијих црква, укључујући и Руску. У другоме миленијуму, а након Великога раскола Истока и Запада, митрополит Григорије каже да је Патријаршија Цариграда признавала нове аутокефалије на територијима унутар своје јурисдикције одговарајући на захтијеве народâ за црквено самоопредељење. Традиција Цркве, рекао је даље Григорије, налаже да 15 постојећих помјесних цркава, које по диптиху Васељенске патријаршије засад чине Источно-православну Цркву, имају јасне границе, али и јасан мисионарски (сотериолошки) мандат унутар својих територијалних граница. „Међутим, у освит ове године били смо свједоци злочина против Цркве: оснивања ‘рускога егзархата’ на територији халкидонске Александријске патријаршије. Овај чин инфилтрације на територију друге помјесне цркве противуријечи двијехиљадугодишњој традицији Тијела Цркве (Σώματος της Εκκλησίας)”. Руска патријаршија, рекао је, црпи своју аутокефалију из Константинопољске Мајке-Цркве (Други Рим). Сада из Москве тврде да постају некаква „универзална црква ‘Треćега Рима’ (‘Третий Рим’)“. Митрополит Григорије Папатомас је додао да „разлози постојања аутокефалије Руске цркве тиме ПРЕСТАЈУ ДА ПОСТОЈЕ!“ Погледајте комплетан интервју Његова Високопреосвештенства… Извор: https://www.antenam.net |