header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Јеромонах Дамаскин Светогорац: Лажни богови Штампај Е-пошта
уторак, 24 септембар 2024
           После пада православне царевине, сви патријарси и митрополити и епископи постају титуларни, јер немају православног владара да их подржава у власти. Изузетак чине епископи, који су добили од Бога благодатну силу Апостола као наш Владика Николај, и њих очигледно Сам Бог подржава у власти.

Али сада влада сујета и гордост и очигледна погибија епископа и свештеника. Недавно су произвели 15 митрополита у нашој Цркви, иако нема разлике између митрополита и епископа, њих Бог не подржава и они су титуларни и једни и други, него њима су само подигли гордост и гурнили их у погибију.

*

У Jеванђељу Господ је рекао Јеврејима: „Није ли писано у закону вашем: Ја рекох: богови сте?... (и) оне назва боговима, према којима реч Божија беше, и не може се разорити Писмо“ (Јн.10:34-35).  Али има две врсте богова, има богова по благодати и има богова лажних, тј. демона, јер осим Свете Тројице нема других богова по природи, него једино по благодати, а има и лажних богова – демона. Према томе, пред хришћанима стоји овај избор: или богови по благодати или лажни богови – демони.

А где је то писано: „Ја рекох: богови сте“? У Псалтиру је то писано: „Ја рекох: богови сте (ви), и синови Вишњега сте сви; а ви као људи умирете и као један од кнезова падате“ (Пс.81:6-7). Овде се открива како људи постају као демони – лажни богови, и то би могли да протумачимо овако: а ви као телесни људи умирете од страсти и као један од демонских кнезова падате од гордости. Према томе, и Јеванђеље и Псалтир обраћају се хришћанима и говоре им у име Божије: „Ја рекох: богови сте“, али већином су људи као демони – лажни богови.

А како људи постају богови по благодати? Покајањем и смирењем, јер и свети Јован Крститељ и Спаситељ позивају на покајање и говоре: „Покајте се, јер се приближило царство небеско“ (Мт.3:2 и Мт.4:17). Осим тога Спаситељ говори: „Ко се узвисује (као демон), понизиће се (до ада и пакла): а ко се понизује (као грешник), узвисиће се (до небеског Царства)“ (Мт.23:17). А небеско Царство је у сили, као што говори апостол Павле: „Царство Божије није у речи, него у сили“ (1Кор.4:20). Према томе, ако хришћанин не добије силу царства Божијег, његово покајање и смирење је било лажно и узалудно.

У Цркви је Предање изнад Канона

Управо Предањем у Цркви се предаје благодатна сила Божијег Царства и треба се смиравати пред светим Предањем. А Канони Цркве су донети на саборима у време православне Византије и они уређују Цркву у време православног царства, и они нису предвидели какво ће бити уређење Цркве у време прогона, кад падне православно царство као што је то данас, и који канони важе у време прогона, а који не важе. Јер на пример, канони о православној пентархији, тј. пет главних патријаршија не могу важити после пада царевине, него тих пет патријарха могу бити само титуларни патријарси, јер немају православног цара да их подржава у власти. Тако грчки новокалендарци сматрају за глупе и луде све нас православце, јер они тврде да њихов патријарх у Истанбулу има васељенску власт, да има стварну власт а не титуларну?! Али нека кажу: ко њега подржава у власти? Уопште речено, после пада православне царевине, сви патријарси и митрополити и епископи постају титуларни, јер немају православног владара да их подржава у власти. Изузетак чине епископи, који су добили од Бога благодатну силу Апостола као наш Владика Николај, и њих очигледно Сам Бог подржава у власти. Али сада влада сујета и гордост и очигледна погибија епископа и свештеника. Недавно су произвели 15 митрополита у нашој Цркви, иако нема разлике између митрополита и епископа, њих Бог не подржава и они су титуларни и једни и други, него њима су само подигли гордост и гурнили их у погибију. Због тога, после пада православне царевине не можемо да се враћамо у то старо време, нити у апостолско време, јер немамо довољно података како је Црква тада била уређена и како се спашавала у то време и немамо таквих епископа са благодатном силом Апостола, и зато морамо да држимо Предање Цркве из времена ропства, а то је благодатно богомољачко Предање, како је нама остало од старине. А епископ и свештеник, пошто немају подршку Божију, него имају више титуларну власт, требали би да се смиравају пред благодатним Предањем Цркве, иначе њима нема спасења. Због тога је Господ рекао и то важи и за епископе и свештенике: „Ко се узвисује (као демон), понизиће се (до ада и пакла): а ко се понизује (као титуларни), узвисиће се (до небеског Царства)“.

 

Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца.
Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова! 

 

 

 

Последњи пут ажурирано ( уторак, 24 септембар 2024 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 21 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.