Поштована редакцијо јединог истинског Православног интернет сајта на овим нашим просторима. Дуго већ мислим да вам напишем ово писмо и да га подијелим с вама и вашим вјерним читаоцима, у нади да ћете ми помоћи у вези једне недоумице коју имам.
Наиме, ради се о ономе што сте ви и ваши читаоци у неколико наврата већ писали а тиче се наше заједничке несреће која се зове именом и презименом-новотарије у Православној литургији. Ево о чему се заправо ради. Обзиром да задњих мало мање од десет година живим на релацији Сарајево-Требиње (дакле у питању је митрополија Дабробосанска и епархија захумско-херцеговачка), примјетио сам велика одступања по питању тока Литургије односно великих разлика у служењу свете Литургије у Требињу и у Сарајеву. Конкретно, у требињским Црквама и манастирима се избацује Литургија оглашених, затим се прекидају појци код дијела "Достојно и праведно јест" и умјесто да се настави са -"поклањајетсја Оцу и Сину и Свјатому Духу"-свештеник у олтару наглас чита молитве. Затим, приликом изношења Часних Дарова свештеник само говори "Све вас и све Православне Хришћане да помене Господ Бог у царству Своме" а не како треба у цјелини. Сљедећа аномалија везана је такође за прекидање појаца код дијела када се освећују часни дарови и кад појци пјевају-"и молим ти сја Боже наш"- само једанпут одпјевају а не три пута и нагло прекидају да би свештеник наставио наглас да изговара молитве у олтару и да би у току тих молитава такође три пута изговорио амин, а народ у храму понављао за свештеником оне молитве које треба само свештеник тихо у олтару да изговара. Такође, приликом изговарања ријечи "горе имајмо срца"-свештеник на прагу олтара се окреће према народу дакле ка западу а не ка истоку окренут леђима народу... Да не спомињем да се двери не затварају, да се завјеса не навлачи кад треба и томе слично. У Сарајеву се, бар у Цркви гдје ја одлазим на Литургије, још једино служи као некад у пуном смислу те ријечи. Е сад, зам да је покојни епископ Атанасије у Херцеговини бојим се свјесно и намјерно направио тоталну литургијску пометњу, а да су његови насљедници Григорије и сада Димитрије само наставили започето. Када питам свештенике и игумане манастира у Требињу зашто тако служе они се само насмију и кажу да их је тако научио Атанасије и да они служе како се у првим вијековима Хришћанства служило, и да то што мене збуњује нема никакве суштинске везе и њима је то небитна ствар. Све то што они говоре знам да је лаж и да је циљ само један а то је унијаћење и трчане под скут архијеретика римског коме они нажалост да ли свјесно или несвјесно теже, и то не случајно у светој херцеговачкој митрополији,па ме интересује ваше мишљење по овом питању. Како да идем на такве Литургије и да се Прићешћујем кад сви храмови у Херцеговини тако служе и уопште шта нам је чинити кад у ближем окружењу нема храма у којој се правилно служи Света Литургија а та пошаст из дана у дан све више узима маха и на крају је питање да ли ће и један свештеник како овдје у БиХ тако исто и у Србији и Ц.Гори гдје имамо исти проблем, правилно служити Литургију и гдје да се у таквом случају и код којег свештеника Прићешћујемо кад ускоро сви буду служили по новотарски?? Нећемо ваљда с њима ићи на мисе у катедрале, а како иде, бојим се да нам се то пише. Молим ваше мишљење по овом горућем питању за све нас који још нисмо пали под утицај и лажи јеретика и новотараца и дајте нам, ако знате, имена Цркава и манастира, гдје се још служие Литургије по Православном типику,како у Србији тако исто и у Црној Гори, а не по Латинској јереси несретних и прелешћених новотараца у оквиру СПЦ. Свако добро од Господа нашег Исуса Христа свима вама у редакцију и вашим читаоцима. Ваш брат у Христу. Дражен Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца. Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова!
|