Авва Јустин је рекао: „Пролог је пето јеванђеље на српском језику. Зато свака српска кућа морала би да има Пролог Владике Николаја и да чита сваки дан што је написано.“ У Прологу за 11. јануар стоји ово: Расуђивање
„Бити поткупљив, значи не бити хришћанин. Православни Оци Цркве никад се нису дали ни поткупити, ни застрашити. Поткупљивање у стварима вере равна се Јудином издајству Христа за новац; такво поткупљивање било је својствено само неким јеретицима. Када цар Анастасије паде у Евтихијеву јерес, он устаде против опредељења IV Васељенског сабора у Халкидону и хтеде та опредељења обеснажити. Да би придобио знаменитије представнике цркве за себе, он им поче разашиљати разне дарове. Св. Теодосије беше по знаменитости први у свој Палестини. Њему цар посла 30 литара злата на дар, као тобож на потребе манастирске. Разумеде одмах Теодосије да га цар хоћаше тиме поткупити. И како мудро поступи светитељ Божји! Не хте задржати новац за манастир, премда беше у великој нужди, нити га хтеде вратити цару, да не би цара још више озлобио против Православља, него одмах раздаде све то злато у име царево сиромасима (тј. да би се и сиромаси молили Богу за цара), да би том милостињом поткрепио своју молитву Богу за исправку цара и повратак на прави пут.“ Свети Владика Николај говори: „Бити поткупљив, значи не бити хришћанин. Поткупљивање у стварима вере равна се Јудином издајству Христа за новац“. То потврђује и свети пророк Мојсеј у Старом Завету и заповеда: „Не узимај дара, дар заслепљује очи.“ То јест: у Цркви не узимај дар од некога, од кога не би смео да узмеш, иначе остајеш без духовног вида и не видиш Истину Божију. Ту је погрешио Јуда издајник, јер он је без благослова узимао дарове од свакога, мада је требао увек да пита Христа од кога сме да узме дар, а од кога не сме да узме дар. И пошто је узимао дарове и од оних, од којих није смео да узме, он је остао без духовног вида и ништа није видео, иако је био поред Христа и слушао проповеди и гледао чудеса. Овако о Јуди говори апостол Јован Богослов у јеванђељу: „А Марија узе литру правога нардова мира многоценога и помаза ноге Исусове, и отре косом својом ноге Његове: и дом се испуни миомириса од мира. Тада говори један од ученика Његових, Јуда Симонов Искариотски, који Га хтеде издати: зашто ово миро није продано за триста динара и дано сиромасима? А ово не рече, зато што се старао за сиромахе, него што лопов беше, и ковчежић имаше, и носио је што се меташе у њега“ (Јн.12:3-6). По људски гледано Јуда није био лопов зато што „ковчежић имаше, и носио је што се меташе у њега“, него зато што је узимао новац и од оних, од којих није смео да узме, јер то се рачуна у крађу и зато апостол Јован назива њега лоповом. Јер Христос је био са њима и Јуда је увек могао да пита: од кога сме да узме дар, а од кога не сме да узме дар. Међутим, он није питао Христа и узимао је дарове од свакога без благослова и расуђивања, и зато је изгубио духовни вид и ништа није видео, иако је био поред Христа и слушао проповеди и гледао чудеса. И испунило се на њему проклетство светог Мојсеја, које говори: „Не узимај дара, дар заслепљује очи.“ Тачније речено: не узимај дар без благослова Божијег и расуђивања. Јудин пад у Цркви Тај Јудин пад видимо ми и данас у Цркви, јер данашње старешине узимају дарове од свакога без благослова Божијег и расуђивања: од кога смеју да узму дарове, а од кога не смеју да узму дарове. И тако они стално продају Христа као Јуда издајник и тако они стално краду у Цркви и тако они увек постају лопови као Јуда издајник. Јер скоро сви данашњи богаташи су непоштено добили новац и имање, па ако ти у Цркви узимаш дарове од њих, који су непоштено добили, тако си и ти сам непоштено добио и ти сам саучествујеш у њиховом греху и то се рачуна у крађу и тако ти постајеш лопов у Цркви као Јуда издајник. Свети Козма Етолски је прорекао за ово време: „Лопови и разбојници неће више обитавати по горама. Они ће живети у градовима, облачиће се као обични људи и долазиће усред бела дана да вас покраду.“ Тумачење: Заиста, данас лопове практично нећеш срести у шумама, планинама и на високом путу. Они не нападају људе под окриљем ноћи, не носе маске и нечујну обућу. Они живе међу нама и често своје злочине свршавају усред бела дана без страха од одмазде. У овом пророчанству Свети Козма је предсказао и такве савремене појаве као што су: прање новца, валутне махинације (преваре), афере, финансијске пирамиде. Закључак: Ако у Цркви узимаш дарове од савремених лопова и разбојника, тако и ти сам постајеш лопов и разбојник као Јуда издајник. Беседа у Недељу по Богојављењу, Лета Господњег 2025.
Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца. Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова!
|