Контроверзe у вези са ректором Духовне семинарије у Паризу Дмитриј Сињаков, садашњи ректор Париске семинарије јеромонах Александар, признао да је још 1999. године, док је још био послушник, учествовао у заједничкој литургији са римокатолицима...
На француском порталу Мoinillon.net објављена је фотографија одломка чланка штампаног у римокатоличком часопису ''La Croix'', број 6–11 мај 1999.године. У часопису се налазе два кратка интервјуа са тадашњим студентима Теолошког факултета римокатоличког института у Тулузу – монахом Бруном, чланом кармелитског реда, и садашњим јеромонахом Александром (Сињаковим), ректором Париске семинарије Московске Патријаршије (у свету – Дмитриј Сињаков), и њихова заједничка фотографија. У том чланку будући јеромонах Александар је причао да се причешћивао са римокатолицима док је био послушник у доминиканском манастиру у Тулузу. Тада му је било 17 година. ''Дошао сам у Француску да бих се упознао са римокатолицизмом и да бих био способан да делујем на добробит екуменистичког дијалога. Испочетка сам се мало плашио римокатолика, јер њих у Русији сматрају папистима-идолопоклоницима, представницима трулог Запада. Зато сам одлучио да се не причешћујем са њима. Али после контакта са предавачима на богословском факултету, потпуно сам променио своје мишљење. Они су много отворенији од предавача у православним семинаријама, који су тешки традиционалисти'' – рекао је он. ''Сазнао сам, например, да млади француски римокатолици, који у Русији желе да раде исто што и ја, добијају отказ у нашим семинаријама или морају да се представљају као православни. На крају крајева, ја се причешћујем заједно са римокатолицима, чувајући своја православна уверења'', додао је будући јеромонах Александар. Такође изјавио у интервјуу да би волео да постане свештеник, али да се због тога што је сазнао у Тулузу, мало колеба, закључује новинар часописа. Напомињемо да је јеромонах Александар (Сињаков) постао познат православној јавности након што је у јануару ове године јавно публиковано отворено писмо бившег семинаристе Андреја Серебрича, у којем он изјављује да је напустио престижну семинарију јер му студирање у њој није на корист душе. Младић је објаснио да су разлог за одлазак били неправославни ставови и деловање руководства семинарије, што је смућивало његову савест. После више од месец дана од скандала, ректор је дао јавно објашњење. Међутим, овај интервју је изазвао нове недоумице и уопште не расејава сумње, како би с очекивало. Јеромонах Александар одлучно изјављује да '' ти неправославни богословски ставови, који му се приписују у том писму никада није заступао и не заступа''. То би, свакако, требало да расеје сумње да је он криптокатолик. Међутим, таква уопштена изјава у оваквој ситуацији није довољна. Јеромонах Александар изјављује да су оптужбе против њега неоправдане. И тачка. Али у писму Андреја Серебрича говори се о конкретним чињеницама: семинаристе принуђују да узимају благослов од римокатоличких свештеника; семинаристима забрањују да сведоче православље пред римокатолицима са којима се друже (притом се говори да је сведочење православља управо и био разлог отварања семинарије); семинаристе су приморавали да иду на предавања на Божић, како не би увредили ''браћу римокатолике'', за које је празник већ био прошао; семинаристе уче да нема разлике између православног и римокатроличког Символа вере. Из интервјуа оца ректора не може се уопште разумети да ли је то истина или није. Ако је о. Александар желео да се врати поверење према њему, јавност с правом очекује да он оповргне све ове оптужбе. А тога у интервјуу нема; уместо тога, отац Александар нашироко обавештава о успесима поверене му семинарије. http://www.ruskline.ru/news_rl/2010/07/02/ya_prichawayus_s_katolikami_sohranyaya_svoi_pravoslavnye_ubezhdeniya/ '' Јерархија је учинила све да нам помогне'' каже о. Александар Сињаков, ректор семинарије, наглашавајући да је подршка француских римокатолика, несумњиво ''план, који се на најбољи начин остварио у последње две године". Ради се на томе да се унапреди француско-руско ''пријатељство'' које је охладнело у совјетској епохи. Између осталог, и на религијском плану: ''Наш циљ је – да формирамо будуће делатнике на пољу екуменистичког дијалога и хтришћанског јединства''. www.la-croix.com/Un-seminaire-orthodoxe-russe-en-terre-francaise/article/2401301/4078 Јеромонах Александар (Сињаков) рођен је 1981. године у Левокомском рејону Ставропољске области. Завршио је Универзитет у Тулузу, Светосергијевски богословски институт и париски универзитет у Сорбони. Епископ бечки и аустријски Иларион постригао га је у монаха 12. септембра 2003. године, 14. септембра 2003. рукоположен је за ђакона, а 14. новембра 2004. године епископ Иларион га је рукоположио за јеромонаха. Одлуком Светог Синода у априлу 2008. године постављен је за ректора Духовне семинарије у Паризу. www.seminaria.fr/photos/Saint-Jacques-2-jpg_gp787176.html d-st75.livejo http://www.svetosavlje.org/vesti.php?action=fullnews&showcomments=1&id=1003 |