Грчка и Руска православна црква воде одлучну борбу за право својих верника на приватност. Претходни Архијерејски сабор Руске Цркве у свом документу „О питањима унутрашње и спољашње делатности РПЦ“, огласио се, између осталих, и следећим ставом:
“Поводом многобројних обраћања православних верника, Сабор сматра неопходним покретање преговора са државним органима ради омогућавања добровољности употребе средстава електронске идентификације грађана, међу којима су и универзалне електронске карте. Људи који их не примају не смеју бити дискриминисани, између осталог ни приликом примања медицинских и социјалних услуга“. Протојереј Всеволод Чаплин, председник Синодског одељења за односе Цркве и друштва, изјавио је тим поводом: ”Покушаћемо да уверимо државне органе да према људима који одбијају обавезна електронска средства идентификације треба односити са одређеном пажњом и уважавањем њиховог става. Постоје људи који, из овог или оног разлога, ту картицу никако неће узети, па је сада врло важно да се ово питање постави, да људи не би били дискриминисани, а поготову да не би били стављени ван закона“. Монаси славне Почајевске лавре, на челу са својим архиепископом Владимиром,старешином манастира, обратили су, још у јануару 2011. патријарху Кирилу, тражећи да се Црква избори да се људска имена, добијена Светим Крштењем, никако не замењују идентификационим бројевима, без којих се, како пише у Откровењу Јовановом, неће моћи ни купити, ни продати (Отк.13,16-18). Монаси, њих 226, на челу с владиком Владимиром, кажу: “Ми смо против стварања система тоталитарне електронске контроле, давања било коме доживотног електронског броја, увођења електронских картица и убацивања микрочипова у тело.“ Са протеста у Атини против нових електронских личних карти
У Грчкој се такође води велика борба, јер грчка власт, под притиском страних зајмодаваца, покушава да народу наметне универзалну тзв. “грађанску карту“. На митингу, одржаном испред грчког парламента, 6. фебруара 2011, говорили су познати грчки духовници и теолози, међу којима архимандрит Сарантис Саранду, отац Нектарије Мулациотис, отац Методије Есфигменски, итд. Митрополит гортинско-мегалопољски Јеремија и митрополит етолокарнанијски Козма, преко својих представника из редова свештенства, поздравили су овај скуп. Народ је певао грчку химну и тропаре Мајци Божјој. Следећи скуп је био одржан 27. марта 2011. Отац Саранти Саранду је,као позитиван пример, навео борбу грађана Велике Британије, који су успели да укину обавезне личне карте, као и низ база података. Занимљиво је да су се у борби против електронског концентрационог логора заједно нашли и старокалендарци и новокалендарци. Једноставно, сваки норамална православни хришћанин мора бити против ове монструозности, јер зна шта иза ње стоји и куда она води. Уосталом, ко је читао „Борбу за веру“ зна да светска луциферијанска врхушка разматра потпуно укидање новца и увођење плаћања електронским новцем који ће бити обезбеђеним индивидуалним ДНК отиском крви. Уговор с ђаволом се, ако се не сећате, потписивао крвљу. Но, борба се води, и не треба се унапред предавати. Резултата има: у Русији је представницима Цркве речено да ће начело ДОБРОВОЉНОСТИ бити обавезно поштовано, и да никог неће приморавати да узме електронску карту... према:www.vatopaidi.wordpress.com, apologet.spb.ru,pravoslavie.ru,mospat.ru |