Виши званичник Руске православне цркве је позвао Ватикан да учини више како би се решили преостали спорови, тако да би се сусрет Папе Бенедикта и руског патријарха могао одржати.
У ексклузивном интервјуу за Ројтерс, Руски Православни митрополит (архиепископ) Иларион, позвао је Ватикан да покаже “неке знаке” спремности да се реши вишедеценијски сукоб између православних и католика у Украјини, који блокира сусрет два светска верска поглавара. Сусрет без преседана, папе Бенедикта и Патријарха Кирила, могао би да започне да лечи 1000-годишњи јаз између западне и источне гране хришћанства, које су се одвојиле Великим расколом из 1054. Од распада Совјетског Савеза почетком 1990-их, Руска православна црква је оптужила католике да користе њихове нове слободе да преотимају душе православних, што Ватикан негира. Највећи раздор се тиче судбине многих црквених имања за која је совјетски лидер Јосиф Стаљин наредио да се конфискују од католика источно-православног обреда, т.ј. који врше богослужења по православном обреду али су верни Риму. Стаљин је имовину дао Руској православној цркви, али после пада комунизма, католици источно-православног обреда су узели назад више од 500 цркава, углавном у западној Украјини. “Није много урађено у циљу решавања овог проблема”, рекао је Иларион. “Чим постигнемо споразум по овом питању, бићемо спремни да почнемо са припремама за такав састанак”, рекао је он. Иларион је додао да је овај спор остао главни проблем у католичко-православним односима и главна препрека за састанак. Покојни Папа Јован Павле је имао жарку жељу да се састане са претходним руским патријархом Алексејем, по могућству у Русији, како би спровео свој сан о унапређењу хришћанског јединства. Али је Руска православна црква блокирала његову иницијативу. Бенедикт, који је на челу цркве од око 1,2 милијарде чланова, сматра се знатно прихватљивијим Русима од свог пољског претходника, чију су борбу против комунизма у његовој домовини неки у Православној Цркви видели као крсташки рат против Русије. Иларион је рекао да је Бенедикт на много начина показао “више осећања за православну традицију него његов претходник. “То је разлог због кога позитивно посматрамо развој наших односа, али и даље верујемо да је потребан даљи рад како би се побољшала ситуација пре него што би се сусрет папе и патријарха могао одржати”, рекао је Иларион. “Ми верујемо да је тај састанак сасвим могућ, али пре него што разговарамо о времену и месту одржавања, о протоколу, желимо да дође до споразума о основним питањима и желели бисмо да добијемо неке знаке спремности да се ради на решењу постојећих проблема”, рекао је он. Иларион је практично искључио да би се састанак могао одржати у Москви или Ватикану. “Неутрална територија би сигурно била лакша за први састанак али нисмо спремни да разговарамо било о времену или месту, пре него што разговарамо о садржају. За нас је садржај оно што је битно, а не место или време”, рекао је он. Женева или Беч се помињу као место могућег састанка. Такође је било неких спекулација да би се сусрет Бенедикта и Патријарха Кирила могао догодити у Србији 2013. као део прославе 1.700 година од Миланског едикта, који је омогућио верске толеранције у Римском царству. Ројтерс Извор: http://life.nationalpost.com/2011/09/13/russian-orthodox-leader-urges-pope-to-work-on-ending-1000-year-schism/ +++ Комантар са сајта „Светосавље“: Александар: Бесмислица је тврдња да је Црква у расколу. Постоји једна, света, саборна и апостолска Црква, а то је Православна црква и постоје отпадници од исте. Нити је могуће истовремено постојање две, три или више цркава Христових. Римска патријаршија је одступила од апостолског и светоотачког учења и одвојила се од преостале четири патријаршије (Цариград, Александрија, Јерусалим, Антиохија) 1054. године. Риму је неопходно да одбаци лажна јеретичка учења и врати се у окриље Цркве. Док оваква компромисна уједињења не воде нигде. Пре свега мислим на филиокве, папску непогрешивост, папски примат, папске индулгенције, литургијске неправилности, безгрешно зачеће Богородице… такође је неопходно извршити дебеатификацију разноразних “светитеља”, “блаженика”, “отаца”, “учитеља” Западне цркве. http://blogs.svetosavlje.org/vesti/archives/1859
|