header image
НАСЛОВНА СТРАНА
В. Димитријевић: Запис забринутог, а не бунтовног, Чачанина (1) Штампај Е-пошта
недеља, 20 јануар 2013

Зашто се отварају и затварају Царске двери на Светој Литургији

Новотарци у СПЦ тврде да Царске двери приликом читавог боослужења треба да буду отворене, да би, наводно, верници могли да виде све што се у олтару збива. Наравно, Царске двери јесу све време отворене кад служи архијереј, као икона Христа, Који Својим присуством и служењем  иконизује Господа на Литургији, као и у Светлој седмици, после Васкрса, символички указујући да је Васкрсењем Царство Небеско отворено свима који то желе. Али, у току служења свештеничке литургије, зна се када се отвара и затвара олтар помоћу Царских двери. О томе пише један од највећих тумача православног богослужења, Свети Симеон Солунски, пре шесто година. Да га чујемо:

 "Шта представља мали вход, а шта отварање Царских двери?

 Мали вход изображава тајну Васкрсења и Вазнесења Спаситеља нашег. Када ђакон каже: Премудрост, он тиме, попут анђела који је благовестио Васкрсење, проповеда подизање Његово (из мртвих). Други јереји и ђакони представљају Апостоле који су следили Господа и наслађивали се посматрајући Га, а (такође представљају) и анђеле. Архијереј изображава самог васкрслог Господа Који се јавио ученицима и узнео са земље на небо. Зато је горе и речено да је храм слика земље, а најсветији Олтар оличава небо. И као што су у Вазнесењу Исуса Христа на небо хорови духовних сила са Боголепним одушевљењем проносили славу Његову и, по пророштву Богонадахнутог Пророка и Цара Давида, клицали горњим чиноначални- цима: Узвисите врата! називајући Њега Царем славе и Господом, тако чини и Црква када појањем многољетствија поздравља јерарха који свечано улази у свети Олтар; а и свештене двери Олтара, које су пре входа биле затворене, отварају се, символишући отварање раније затворених небеских врата приликом уласка Христовог у нерукотворену Светињу...

-Зашто се затварају царске двери?

По повратку његовом у свети Олтар затварају се царске двери, зато што Тајне које се тамо савршавају не треба да буду доступне погледима свих, но само оних који су на њихово савршавање призвани. И као што међу анђелским силама, по премудроме (у Божанским тајновиђењима) Дионисију, постоји тако утврђен поредак, да се први непосредно причешћују (наслађују) Божанском светлошћу, други преко првих, а последњи преко средњих, тако бива и у Цркви. Архијереј стоји непосредно до свете Трпезе, свештеници и остали служитељи до  њега (кроз њега), а кроз јереје и служитеље и слушање свештених песама и прост народ учествује у страшном свештенослужењу(Литургији).

Код нас већ и врапци на грани знају да је један од главних циљева новотараца да православну Литургију приближе папској миси, која се обавља ван олтара, при чему жупник не стоји ИСПРЕД, него ИЗА Часне трпезе, све време окренут народу. Зато се, за почетак, на новотарској јерејској литургији Царске двери не затварају – жаба (парохија) се кува постепено, да не би одмах искочила из вреле воде екуменистичког новотарства. Зато сваки верник треба да добро познаје светоотачка тумачења Литургије, и да не наседа на обмане велеумних „евхаристијских еклисиолога“, који су, у ствари, ученици Другог ватиканског концила. 

Последњи пут ажурирано ( недеља, 20 јануар 2013 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 30 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.