header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Primus inter pares - Фрањин језуитски пут до првенства Штампај Е-пошта
недеља, 14 април 2013

 Чини се да папа Фрањо добро зна како даље дејствовати у екуменистичком покрету. Он је своје служење започео претварајући се да жели да реши питање првенства...

Папа Фрањо и Константинопољски патријарх Вартоломеј вечерали су у Ватикану „у веома срдачној и хришћанској атмосфери“...  Вечера је трајала око два и по сата.

Константинопољски патријарх Вартоломеј је скупа с поглаваром Римокатоличке „цркве“ боравио у здању свете Марте  (Domus Santae Marteae) у Ватикану, где су се у време одржавања конклава окупљали кардинали.

Италијанска РАИ јавила је да „позиција папе Фрање и његове прве активности показују да када је у питању само значење феномена папства, папа Фрањо у црквеној структури може бити 'први међу једнакима'“ (primus inter pares). Такво организационо устројство поклапа се с историјском традицијом Православља.

Нови понтиф самог себе не назива папом, већ „епископом Рима и прејемником Петра“. У другом кораку, симболичног карактера, он је изјавио да грб који симболише његово служење не садржи три круне које су повезане с папском влашћу. На његовом грбу налазе се само клучеви светог Петра и древна митра епископа Рима.

 

Осврт Уредништва сајта „Православни Апологет“:

Још једанпут напомињемо да је папа Фрањо језуита. И управо су језуити темељно разрадили план уједињавања Цркава на таквим начелима и принципима како би га прихватили и православни. О томе је у свом чланку говорио о. Георгије Капсанис, игуман григоријатске обитељи (на Светој Гори - прим. "Борба за веру"). Задатак Ватикана је, још једном наглашавамо, да свим могућим лажљивим начинима намами правослане јерархе у своје мреже и прихвате уједињење. Ово је постало могуће захваљујући наметању нашој пастви антиправославних одлука усвојених у Баламанду 1993. године, којима се признаје валидност и спаситељност тајни римокатолика. Те, подвлачимо, антиправославне одлуке, ушле су у званични документ РПЦ „О односу према инославнима“, где су одлуке Баламанда инкорпориране упркос томе што нису прихваћене од стране највиших црквених органа РПЦ и многих Помесних Православних Цркава. Ми зато истичемо да су односи с Римокатоличком „црквом“ ушли у најопаснију фазу за Православну Цркву. Римски епископ, као јеретички, који припада јеретичкој деноминацији, нема апостолско прејемство. И свако уједињење с Римом неопходно је разматрати при правилном односу према Римској „цркви“ као – јереси. Сва ова папина „преиспитивања“ сопствених погледа на учење о примату римског папе, имају само пропагандни карактер, и карактер још једне перфидне преваре.

По материјалима са tanea.gr  и apologet.spb.ru

 

Последњи пут ажурирано ( субота, 04 јул 2015 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 50 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.