header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Раскринкавање замки екуменистичког „дијалога“ из римокатоличких извора Штампај Е-пошта
недеља, 15 децембар 2013

 Један наш посетилац послао нам је извод из дискусије која се на тему Шта мислите о богословском дијалогу Православне Цркве са римокатолицима?“ води на сајту екуменистичко-новотарских екстремиста „Живе речи утехе“ (на коме је један од модератора римокатолички свештеник).  Особа са корисничким именом „Давидова“ цитирала је римокатоличке изворе, из којих се јасно и недвосмислено види да је прави циљ екуменистичког дијалога потпуно јединство „под Петровим наследником“, односно унија православних с римским архијеретиком папом, а да су заједничке молитве, екуменистичко васпитање народа, а нарочито свештеника, међусобно што боље упознавање и богословски дијалог, само лукава латинска средства за постизање тог циља.

Упозоравамо наше цењене посетиоце да се у тексту налазе линкови (нужно као доказ изворника) који воде на сајт „Живе речи утехе“, на коме се налази обиље јеретичких и новотарских материјала, али и садржаја противних хришћанском моралу, штетних по људску душу, због чега не препоручујемо његово посећивање.

У наставку доносимо аутентичан извод из дискусије, без коректуре и лектуре.

Уредништво „Борбе за веру“

+ + +

Давидова, Одговор Јуче, 11:02

Гугл је чудо, мало прогуглаш и добијеш мнооого добрих информација .  После ти остаје само да сабереш 2 и 2.

Ето, на Гуглу се, на пример, може наћи "Катекизам" званичан вероучитељни документ, који је саставила посебна Комисија Римокатоличке цркве и одобрио папа Јован Павле Други 1992. године. 

Цитираћу неколико тачака из овог документа, у преводу на хрватски језик, које нам могу одговорити на питање о којима говоримо на овој теми:

>>819. Osim toga,"mnoge se zasade posvecenja i istine" nalaze izvan vidljivih granica Кatolicke Crkve:

pisana Bozja rijec, zivot milost, vjera, nada i ljubav i drugi nutarnji darovi Duha Svetoga i vidljivi elementi”. Duh Sveti se tim Crkvama i crkvenim zajednicama sluzi kao sredstvima spasenja, kojima snaga dolazi od punine milosti i istine koju je Krist dao Katolickoj Crkvi. Sva ta dobra proizilaze iz Krista, i k njemu vode i po sebi poticu na “katolicko jedinstvo”.

PREMA JEDINSTVU

820. Od pocetka je Krist svojoj Crkvi podario jedinstvo, koje kako vjerujemo, "neizgubivo postoji u Katolickoj Crkvi i nadamo se da ce danomice rasti sve do svrsetka svijeta". Krist daje uvijek Crkvi dar jedinstva, ali Crkva mora uvijek moliti i raditi da bi sacuvala, ucvrstila i usavrsila jedinstvo koje joj Krist zeli. Za to je sâm Krist u casu svoje muke molio i ne prestaje moliti za jedinstvo svojih ucenika: "(...) da svi budu jedno kao sto si ti, Oce, u meni i ja u tebi, neka i oni u nama budu jedno, da svijet uzvjeruje da si me ti poslao" (Iv 17,21). Zelja da ponovno dodje do jedinstva svih krscana Kristov je dar i poziv Duha Svetoga."

А ево упутства како то јединство у Римокатоличкој цркви треба да се оствари, који су путеви и начини:

"821. Da se na to prikladno odgovori, potrebno je:

trajno obnavljanje Crkve u vecoj vjernosti njezinu pozivu: to je obnavljanje snaga pokreta prema jedinstvu;

obracenje srca "za cistije zivljenje po Evandjelju" jer je uzrok podjelama nevjernost udova Kristovu daru;

zajednicka molitva, jer "obracenje srca i svetost zivota, zajedno s privatnim i javnim molitvama za krscansko jedinstvo, valja smatrati dusom svega ekumenskog gibanja i s pravom se to moze nazvati duhovnim ekumenizmom";

medjusobno bratsko poznavanje;

ekumenski odgoj vjernika, a napose svecenika;

dijalog medju teolozima i susreti krscana razlicitih Crkava i zajednica;

medjukrscanska suradnja na razlicitim podrucjima sluzenja ljudima.<<

Да ли нам је ово познато? Па наравно, свега овога смо сведоци већ дуго времена. 

А ево и крајњег циља, још једном, јасно и гласно: 

>>822.  Briga za obnovu jedinstva "tice se sveukupne Crkve, vjernika i pastira". Ali, "treba imati svijest da ta sveta nakana - izmirenje svih krscana u jedinstvu jedne jedincate Kristove Crkve - nadilazi ljudske snage i sposobnosti". Stoga svu svoju nadu polazemo "u Kristovu molitvu za Crkvu, u Ocevu ljubav prema nama i u moc Duha Svetoga.<<

А шта  Катекизам каже о Православној Цркви и односу према њој:

>>838. "Crkva zna da je iz vise razloga povezana s onima koji su krsteni te se rese krscanskim imenom, ali ne ispovijedaju potpunu vjeru ili ne drze jedinstvo zajednistva pod Petrovim nasljednikom". "Oni koji vjeruju u Krista i koji su valjano primili krstenje, nalaze se u nekom, premda ne savrsenom, zajednistvu s Katolickom Crkvom". S pravoslavnim Crkvama to je opcinstvo tako duboko "da mu nedostaje sasvim malo da dosegne puninu koja bi omogucila zajednicko slavlje Gospodnje euharistije".<<

http://www.hbk.hr/katekizam/i/1d64d1.html#RTFToC27

Остаје нам да саберемо 2 и 2:

- Римокатоличка црква поседује пуноћу вере и истине

- Постоје цркве и црквене заједнице (ту спада и Православна Црква) које поседују непотпуну веру и истину и нису у савршеном јединству са Римокатоличком црквом

- Неопходно је привести и те цркве и цреквене заједнице у потпуно јединство, или како пише у тачки 838. " у јединство заједништва под Петровим наследником"

- средства за то су: заједничке молитве, екуменистичко васпитање народа, а нарочито свештеника, међусобно што боље упознавање и богословски дијалог.

Неко је рекао "унија"?

Ма неееее, учинило вам се.

(http://www.pouke.org )

Дакле, још једном, живео Гугл :-)

Ово је у марту 2010. године рекао глава Конгрегације за доктрину вере, кардинал Левада:

>>"Union with the Catholic Church is the goal of ecumenism," he said.

He added that the "very process of working towards union works a change in churches and ecclesial communities that engage one another in dialogue, in actual instances of entering into communion do indeed transform the Catholic Church by way of enrichment. Let me add right away that when I say enrichment I am referring not to any addition of essential elements of sanctification and truth to the Catholic Church. Christ has endowed her with all the essential elements. I am referring to the addition of modes of expression of these essential elements, modes which enhance everyone’s appreciation of the inexhaustible treasures bestowed on the Church by her divine founder.<<

(http://www.zenit.org/article-28592?l=english)

 Тако реално стоје ствари. Сврха екуменизма јесте унијаћење, а богословски дијалог ј само софистицирани начин, "завођење за Голеш планину".

Кардинал лепо каже:

>>Дозволите ми да одмах додам да под обогаћивањем не подразумевам додавање Католичкој цркви било каквих суштинских елемената освећења и истине. Христoс је Католичку цркву обдарио свим суштинским елементима. Мислим на додатак различитих начина изражавања тих суштинских елемената, и то таквих који ће појачати уважавање неисцрпних дарова које је Цркви даровао њен божански оснивач.<<

То каже председник Конгрегације за доктрину вере, званичног тела Ватикана. Значи, све те приче и дијалог немају за циљ било какво одступање од догматских ставова Ватикана, нема никакве нове истине која би у дијалогу могла да се да Ватикану.

После деценија богословског дијалога циљ је исти - УНИЈА. 

(http://www.pouke.org/forum/topic/)

 

Последњи пут ажурирано ( недеља, 15 децембар 2013 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 21 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.