header image
НАСЛОВНА СТРАНА
О једној новотарској литургији митрополита Амфилохија Штампај Е-пошта
уторак, 03 јун 2014

 Помоз Бог!

Поштована браћо, на Светога Кирила и Mетодија сам био у скорооснованом манастиру Тројеручица који се налази у насељу Трешња, у близини Београда. У тај манастир често идем са породицом јер ми је то најближа богомоља, живим око 4 километра од тог места. У манастиру углавном служи један прота, а  често дође и неко са старане од свештеника и владика и досада је увек служено уобичајено како се вазда служило, значи никаве самовољне измене није било.

Иначе, ја држим став да на самовољне измењене литургије не треба ићи, јер су незаконите (Сабор је три пута доносио одлуку да док се не утврди потреба за изменама, сви служе без новотарија), а Владика из мог родног краја је пред пар хиљада људи јавно рекао да су све те измене увођење римокатоличког богослужења на мала врата, са циљем цепања и разбијања Србске Цркве. Ово наглашавам јер део верника и монаха, нарочито из Црне Горе, у шта сам се лично уверио, имају став да ми не треба тиме да се бавимо шта који владика ради, и да је све у реду у нашој Цркви. Осим што неки  духовници узмућују народ о неким новотаријама, како ми је једном приликом рекао један игуман из Црне Горе, који је служио у манастиру Сланци, када сам му указао да је служио новотарски. Па рече ли Његош да је муж бранич жане и ђетета, а народ бранич Цркве и племена. Где су то они у канонима наше Цркве нашли да је владика непогрешив самим тим што је владика? И да не може да упадне у грех, као и сви други људи.

Тога дана нисам дошао како би требало мало пре почетка службе, већ на сами почетак због тога сам у смутњи шта да радим ипак остао на служби, коју је служио Архиепископ Цетињски. Рекох себи: неће можда сад,  јер је ту био прота који је увек ту и служи како треба.

 Међутим цела служба је била новотарска, посебно  је мени и мојој жени  било жао што нисмо певали до краја Достојно и праведно јест поклањатисја Оцу и Сину и Свјатому Духу, Тројицје јединосуштњеј и нераздјељњеј, коју певница није отпевала већ су је прекинуле молитве које је владика почео наглас да чита, а које се читају тихо. Био сам на поклоничком путовању у Украјини, и притоме сам присусвовао на више архијерејских служби,  и ниједан руски владика то није радио, нити је прекидао певницу да до краја одпева Достојно и праведно јест поклањатисја Оцу и Сину и Свјатому Духу, Тројицје јединосуштњеј и нераздјељњеј нити је читао наглас молитве које Митрполит Амфилохије чита наглас.

Па није ли  Свети Петар Цетињски  је заклео наш народ, на «верност побожној и христољубивој Русији, и проклео све оне који нас буду одвајали од Русије».

Једном приликом сам био на једној васкршњој служби коју је слижио сада блаженопочивши Отац Сава Арсенић, школски друг Миртрополита Амфилохија и Владике Атанасија Јевтића. На беседи отац Сава је поручио верницима да када виде да свештеник причешћује народ  а на на дискосу који стоји на олтару нема честица које су вађене на проскомидији беже одатле, јер је то јерес,  јер те честице нису Тело и Крв Христа, што и патријарх Павле наводи у његовој књизи  „Да нам буду јаснија нека питања наше вере“: „Мишљење, да на Дискосу, не само Агнец, него све честице током Литургије постају Тело Христово, не припада Православној Цркви“. Нажалост, и  у ово сам се тога дана уверио да поред тога што свештеник није нагласио када је изнео путир да причешћује, да приступе они који су се спремали за Свето Причешће, (мого је и некрштен да приступи који је први пут дошао на литургију), већ на дискосу није било честица са Проскомидије.

На крају, ја немам ништа против Владике Амфилохија, чак, он ми је био омиљени владика, када сам тек прилазио Цркви, и баш би ми било мило да он први буде вођа повратка свих наших модерниста и обновљенаца, на оно што су нам предали наши Свеци. Али зашто то радите Владико, ако Бога знате, зашто сте Ви и пар архијереја поделили Србски вјерни народ,  па је ли нас Владика Његош научио у Горком Вјенцу да све мора саборно да се одлучује, и при томе ништа не треба радити против народне воље:

"Чујете ли коло како пјева? 
Ка је она пјесна изведена, 
из главе је цијела народа. 
И имају разлог Црногорци 
на нас дићи проклету гомилу.
Не смијемо ништа започети 
што би народ к витештву зажегло, 
што би свете кости прађедовске 
огрануло, да у гроб играју"

А вјерни Србски народ је рекао не новотаријама.

Ваш брат у Христу Никола

Последњи пут ажурирано ( среда, 04 јун 2014 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 44 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.