Већ годинама, у Израелу постоје групе које траже рушење џамије Ал Акса да би на њеном месту био подигнут Соломонов храм. Израелска држава већ годинама покушава да води уравнотежену политику спречавајући екстремисте на радикалне кораке, јер рушење Ал Аксе би водило у рат читавог ислама против Израела, али…
Почетком новембра 2014, министар у Влади Бенјамина Нетанјахуа, Ури Израел, устврдио је на радију „Кол Берама“ (вест на енглеском погледати ОВДЕ:), који држи екстремистички покрет Шас, да Ал Акса мора бити премештена јер на њеном месту треба изградити Трећи храм. Он је изразио наду да ће после следећих избора у Израелу победити партије које ће то омогућити. Сам Нетанјаху је демантовао да ће држава учинити било шта против Ал Акса џамије. У контексту приче о премештању Ал Аксе и изградњи Трећег храма, треба посматрати и вест о крађи Ковчега Завета. У уводу за вест (запазили су они који пажљиво читају), ставили смо под знак питања аутентичност украденог Ковчега (али не и истинитост самог догађаја): „Украден? Или је то неки нови Холивуд? Време ће брзо показати.“ Јер, понављамо: Антихрист се мора зацарити у Трећем храму, а храм не може постојати без Ковчега Завета – он је потребан у олтару. Пошто ће Антихрист бити највећи обмањивач, „којега је је долазак по чињењу сотонину са сваком силом, и знацима и лажним чудесима, и са сваком преваром неправде међу онима који гину“ (2.Сол. 2: 9,10), - основано је претпоставити да је и „крађа“ Ковчега део режиране велике представе Антихристових претеча, нарочито ако имамо у виду шта се о Ковчегу Завета говори у Житију Светог Пророка Јеремије, које је написао Отац Јустин Поповић: „Одлазећи са огромним пленом из разореног и опљачканог Јерусалима, Навузардан по заповести цара Навуходоносора постави за управитеља над опустошеном Јудејом Годолију, сина оног Ахикама који једном беше избавио пророка Јеремију из руку убица и који беше изабрао за место свога боравка не Јерусалим већ Миспу у близини Јерусалима. Тамо сада оде проpок Јеремија ка Годолији, и настани се у Миспи (Јерем. 40, 5-6). Користећи cе насталим миром, свети Јеремија са побожним свештеницима и левитима узе Ковчег Завета који је он чувао, и однесе га преко Јордана на гору у земљи Моавској, близу Јерихона, са које је некада пророк Мојсије видео обећану земљу, и на којој је умро и био погребен (5 Мојс. 34). На тој гори пророк Јеремија нађе пећину, унесе у њу Ковчег Завета, па улаз у пећину зазида огромном каменом плочом. И ту плочу као да запечати написавши на њој име Божје прстом своjим као гвозденим пером, јер тврди камен под пишућим прстом пророковим постаде мек као восак, па затим опет доби своју природну тврдоћу. И постаде то место тврдо као да је од гвожђа саливено. Онда рече свети Јеремија присутним људима: "Оде Господ из Сиона на небо; и опет ће се вратити са силом, а знак његовог доласка биће: када се сви народи поклоне дрвету", (то јест крсту, на коме је распет Спаситељ света Господ Исус Христос). И још рече пророк Божји, да Ковчег овај нико неће моћи изнети из тог места, једино Мојсије, пророк Боговидац, и да таблице завета нико неће моћи расклопити и прочитати, једино угодник Божји Арон. У дан свеопштег васкрсења изнеће се Ковчег Завета из запечаћене пећине, и поставиће се на Гори Сиону, и сви свети сабраће се к њему у очекивању доласка Господа који ће их избавити од непријатеља који хоће да их побије. Док је свети Јеремија говорио то свештеницима и левитима, облак изненада покри запечаћену пећину, и нико не могаше прочитати име Божје, написано на камену прстом Јеремијиним, нити распознати или пронаћи то место. Јер су неки од присутних желели да распознаду то место и пут к њему, али никако нису могли. А пророк им рече у духовном озарењу: Ово ће место бити непознато док Господ не сабере људе своје и не смилује се на њих, и тада ће им показати ово место, и јавити свима славу своју на њему, и облак ће га осењивати, као што је то било при Мојсију и при Соломону (3 Мојс. 9, 23-24; 3 Цар. 8, 10-11). И тако, до данашњега дана нико не зна ту пећину, нити ће ико до свршетка света сазнати за то место; но слава Божја тајно осењује Ковчег Завета светлим пламеним облаком, као што га је осењивала у Скинији Мојсијевој и храму Соломоновом, јер то не може престати. Пошто се после седамдесет година вратише из Вавилонског ропства, Јевреји обновише Соломонов храм у Јерусалиму, али у њему није било Ковчега Завета, те славе старога храма. Они онда начинише нови ковчег од злата, по угледу на онај Мојсијев, и све што се налазило унутра у ковчегу и око њега устројише по угледу на првобитни, али y њему не беше чудотворне силе и не обасјаваше га слава Божја. У новом храму имали су из првога храма само огањ небески, који свети пророк Јеремија беше сакрио у безводном бунару, па га касније пронађоше свештеници, и то много година после смрти пророка Јеремије.“ |