Разумем да је мотив новотараца можда био традиционализам Качавенде, али да ли можемо рећи да је он неправедно смењен ако постоји видео снимак о његовом блуду (уколико је истинит) и ако постоје докази о његовим контактима са познатом мушком проститутком који се називи „Стрипер” у јавности. Узимајући у обзир ово питам се да ли је оправдано бранити Качавенду и бити против његове смене?“
Наравно, одмах смо одговорили, али, пошто је ово питање начелно, одговорамо поново: „Поштовани у Христу брате, Бог Вам помогао и нека су Вам Богом благословени предстојећи дани Часног Поста! Оставићемо по страни аутентичност снимака које помињете и задржати се на кључној ствари: канони Православне Цркве не познају, као казнену меру, пензионисање епископа. Ако сте пажљиво пратили наша писања у време уклањања владике Василија са трона, онда сте сигурно запазили да га ми нисмо амнестирали од његових евентуалних преступа, али смо инсистирали на поштовању црквеног права и спровођењу легитимног црквено-судског поступка против канонског епископа. Јер, ако би се на црквеном суду доказало да је владика Василије крив у ономе за шта га оптужују, онда би, по канонима и Уставу СПЦ, он морао да буде рашчињен, а никако пензионисан, а ако није крив, онда би морао остати на Богом повереној му епархији. Овако је то све била само још једна ујдурма екумениста и новотараца. Свако добро од Господа желимо Вам!“
Морамо да поновимо, и по ко зна који пут: „Борба за веру“ никада није бранила појединачне личности, него КАНОНЕ И УСТРОЈСТВО ЦРКВЕ. Јер, канони су свети темељ на којима Црква почива. Кад се они руше, све се руши. Зато смо 2010. бранили поредак у Епархији рашко – призренској, а 2013. и 2014. у епархијама западноевропској и зворничко – тузланској, као што га сада бранимо у епархији милешевској и епархији канадској. Сабор је изнад епископа, и он има право да суди епископу, без обзира на то шта каже чувени Зизиуласов ђак, владика Игњатије, који се с тим не слаже, и који верује да је његова епархија пуноћа Цркве, па говори, дословно, да њему у његовој епархији не може нико да наређује (што је, наравно, ретко виђена глупост). Али, изнад Сабора су Свети Оци, који су Духом Светим донели каноне да догмате Христове спроведу у живот. Сабор владикама може да суди само на основу канона. Зато је велики светац наших дана, отац Јустин Ћелијски, у свом писму СА Сабору СПЦ поводом раскола у Америци, насталог због случаја владике Дионисија, написао: „Поред тога, зар нам Свети Канони и саборна пракса Васељенске Цркве Православне кроз векове не говоре како се треба односити према великом и наданђеоском достојанству апостолског чина епископског, и како опрезно и богомудро треба разматрати и водити питање оптужби и суђења једном епископу, па ма ко и ма какав он био. Очигледна је историјска чињеница: ни према најгорим епископима-јеретицима, као што су Несторије, Диоскор и други, Свети Оци нису поступали без редовног поступка трикратног позивања, саслушања, јавног претресања и саборног суђења, и тек после тога их лишавали катедара и чинова. Зато Оцима није могла бити приписивана никаква пристрасност, журба, предубеђеност, или ма каква једностраност. То јасно сведоче сачувана до данас саборска акта Светих Васељенских и Помесних Сабора.“
ДАКЛЕ, ЕПИСКОПУ СЕ МОРА СУДИТИ ПО КАНОНИМА ЦРКВЕ БОЖИЈЕ – „ПА МА КО БИО И МА КАКАВ ОН БИО“, и ма како се звао - Артемије, Василије, Константин, Филарет, Георгије, итд. Да и не говоримо о томе да судије не могу и не смеју бити новотарци и екуменисти, који су све каноне прекршили новотарством и екуменизмом.
Да додамо још понешто око владике Филарета. За њега се зна да је одлучан противни стварања „аутономне“ Цркве у Црној Гори, око које се митрополит Амфилохије стара већ годинама. Када је митрополит покушавао да убеди владике које имају територију у држави Црној Гори да га следе у том правцу, владика Филарет је то одбио. А ако неко погледа списак епископа који су „за одстрел“ (дат у писму владике Григорија (ОВДЕ:), после неуспелог покушаја смењивања болесног патријарха Павла који је лежао на ВМА, и чију је руку за насилни потпис држао један из комисије која је сад ишла код владике Филарета), видеће када је ова ствар спремљена, и ко је следећи на реду (као што је чувени Никола Љубичић митрополита Амфилохија, прота Џомић, у Краљеву, због свог истинољубља, познат као Беко Барон, рекао епископу Филарету – да је на реду следећи владика Никанор, па Георгије у Канади). Ко не верује, нека чита Григоријево писмо из 2008, где се јасно види да на листи за обрачун стоје владике Артемије, Филарет, Василије и Никанор. Случајно ли је да су баш њима ишле и иду комисије, и да њих уклањају? А ко их кори? Човек који новотари као најјеретичкији протестанти, уводи жене у олтар, зове себе бискупом и има пословну репутацију као тајкун. Лепа парада, што би рекао Душко Радовић!
Али, опет и опет: „БОРБА ЗА ВЕРУ“ не брани никог, него каже да све мора бити по канонима. Ко је крив, треба да одговара – али, само по канонима. Они који каноне и Устав СПЦ каче мачку о реп, као самопозвани „професор емеритус“, тренутно у комисијској заседи у Чикагу, познати фудбалер звани Таса (умировљени захумско – херцеговачки епископ, духовни отац самопроглашеног бискупа Григорија) не могу да суде никоме, јер нису кадри да суде ни самима себи. Наравно, он и његова браћа и чеда (попут владика Амфилохија, Иринеја, Максима, Григорија, Игњатија и осталих ) могу све, јер иза њих стоје моћне структуре Новог поретка, којима одано служе. Али, ако могу све, не могу вавек. Зато им, искрено, желимо покајање и повратак Христу, коме су некад, као млади, служили, учећи се од оца Јустина и Светих Отаца.
На фотографији у наслову: слуге Новог светског поретка - бивши епископ захумско-херцеговачки Атанасије, епископ бачки Иринеј и митрополит црногорско-приморски Амфилохије