Поштовани господине Димитријевићу, драго уредништво веб-сајта „Борба за веру“, Православни сам верник који живи у Канади. Признајем да немам неко велико знање о својој вери, али се непрестано трудим. Не стидим се незнања, јер стално читам, истражујем, анализирам и сазнајем. Мој први и основни извор на путу Спасења које тражим јесте Свето Писмо. Читам, повезујем и паралелно упоређујем Стари и Нови Завет.
Цела Библија говори о том Завету или Савезу Бога и човека. Читам у њој оно што је било, али разумем и живим по ономе што ће бити. Схватам да је то и ово моје – сада. Стари Завет нам говори о будућем доласку Месије, а Нови Завет нам сведочи тај долазак и најављује нам његов Други и последњи долазак. Како ја то видим, Први и Други долазак Христов имају једну сличност. Први долазак нам је објавио Бог наш који је сав Љубав и сав милостив, а Други долазак ће нам објавити исти Бог који је праведни наш Судија. Бог Љубав и Бог Судија, један су Бог који се у обличју слуге – као човек, али и у обличју Творца – као Бог, љути само на једну једину ствар своје творевине, тј. на понашање своје круне стварања, а то је човечанство, Бог се љути на наше лицемерство. У Старом Завету Он лицемерство строго кажњава (лутање по пустињи), а у Новом Завету Он лицемерство на сваком свом кораку изобличава: „изгони трговце из храма“, „спашава жену блудницу“, „лечи болесне у дан суботњи“, „пред Пилатом ћути“ и тако даље. Свети апостол Јаков у својој јединој посланици пише, најављује и објашњава дух „последњих времена“. Посланица је кратка за прочитати, и веома јасна за разумети. Лицемерство ће страшно бити пре „Последњег“ и „Страшног“ Христовог суда. Пишем вам ово писмо само због три стиха ове Саборне посланице светог апостола Јакова које ћу касније навести. Молим вас да ми на те стихове, али и на мој контекст са њима у форми питања, искрено и адекватно одговорите. Молим вас да ово писмо објавите, али и одговор ваш, због бројних мојих пријатеља који се питају ово исто. Прије него што почнем са својим, односно питањима неколицине својих пријатеља, дужан да мало више кажем о себи. Имам 26 година и симпатизер сам организације која се зове „28 Јун“. Патриота сам и националиста, али не у смислу мржње према другима. Једноставно, много волим свој народ. Прошле године у мјесецу мају, биле су оне катастрофалне поплаве у мом родном крају. Потрудио сам се са својим пријатељима да помогнемо свој народ колико можемо. Преко интернета смо сазнали да се ова организација залаже максимално, и укључили смо се истог часа. Имали смо проблеме одмах у почетку са канадским владиком Георгијем. Није нам дао благослов да скупљамо помоћ, и забранио је својим свештеницима да нам уступе црквене просторије у нашој мисији скупљања помоћи за угрожене од поплава. Били смо разочарани, али и немоћни пред овом препреком. То време је прошло, и сада је дошло неко ново време у којем видимо да владику Георгија нападају са свих страна. Бићу директан и отворен по овом питању. Моји пријатељи и ја смо острашћени. Имали смо негативно искуство са својим владиком, те из тог разлога, можда нисмо ни објективни. Ваш веб-сајт нам је у потрази за објективношћу био једино светило. Видели смо да сте побожни и богобојажљиви људи. Разумели смо и препознали у вама и нас саме. Веровали смо вам. Овим писмом вас молимо да нас убедите како и даље треба да вам верујемо. Ево наша три питања: 1. Из Саборне посланице светог апостола Јакова (4. гл. 1. стих): „Откуда ратови и борбе међу вама? Не отуда ли, од сладострашћа ваших, која се боре у вашим удима?“ Свети апостол Павле у Другој посланици Тимотеју каже: „Ако се ко и бори, не добија вијенац ако се не бори по правилу.“ Оградили смо се својом необјективношћу у случају „владика Георгије“ због свог лошег искуства са њим, а тиме и од своје острашћености. Пошто волимо свој народ и своју веру, а ви се исто борите за веру, ми смо слепо одлучили да вам верујемо. Одушевљени смо вашим текстовима. Мало је рећи одушевљени, ми просто живимо са вама у истом духу. Збунили смо се мало. Помозите нам и одговорите директно на питање: Да ли сте и ви лицемери? Прије неколико година (04. Јун 2012.г.), објавили сте, а ми смо читали текст вашег Уредништва: „Лакрдијашење у Епархији канадској“. У последње време неко напада нашег владику, а ви га браните. Ми вам верујемо и спремни смо да га бранимо. У оним текстовима које сте објавили под називом: „Анатомија једног злочина 1-5“, назвали сте нашег владику још мало па јединим - „правоверним Епископом“. Понављамо, верујемо вам! 2. Из Саборне посланице светог апостола Јакова (3. гл. 11. стих): „Зар може из истог извора тећи и слатко и горко?“ Лепо сте написали оно о владици Иринеју Буловићу. Знамо све из вашег писања од раније: Он је син „удбаша“. Он је „екумениста“! Проклели сте га да се нађе у вечности, и проведе вечност, са Алојзијем Степинцем. Подржавамо, и заједно са вама кунемо! Последње што сте написали јесте текст о игуманији Јелени коју је сменио епископ Јустин. Она је духовно чедо Порфирија из Загреба – владике новотарца. Слажемо се са вама, због свих његових изјава. Питамо се само једно: каква је веза између Иринеја, Порфирија и Георгија? Прву двојицу нападате, а трећег браните јер је „правоверни“. Није нам јасно, и молимо да нам објасните. Знате ли да је наш владика Георгије био у Јасеновцу, на заједничком молитословљу са патријархом српским господином Иринејом? Верујемо да знате! Са ким је после молитословља највише времена проводио? Мој духовник и брат, свештеник из бањалучке Епархије који је био присутан на догађају, сведочи и каже да се владика Георгије Ђокић и владика Иринеј Буловић нису раздвајали. Каже брат свештеник који се зове Драган, чуо је својим ушима како Иринеј Буловић говори: „неће сменити Георгија, немају ништа против њега...могу само да га пребаце на бољу Епархију.“ Знате ли да Порфирије ових дана често путује? Обилази епархије и архијереје, како би их лобирао да на Сабору сачувају Георгија! Јели вам познато? Двојицу Епископа нападате као рушитеље Православља, а трећег, којег ће они на Сабору бранити као „правоверца“, и ви сами браните. Ништа нам у тој философији није јасно? 3. питање: Знате ли да се владика Георгије тренутно налази у посети „екуменистима“ и гост је владике Иринеја Буловића? Сумњате ли и ви да је можда променио табор, само да задржи столицу?“ Из Саборне посланице светог апостола Јакова (3. гл. 5. стих): „Тако је и језик мали уд, а хвали се да је велики. Гле, малена ватра, како велике ватре запали!“ Господине Димитријевићу, вама се са овим питањима обраћамо и молимо да нам објасните, шта се у нашој Цркви дешава? Дали сте и ви лицемерни? Једне нападате, друге браните, а они ће се на Сабору бранити заједно: „екуменисти“ и „правоверни“? Ваш одани, збуњени и верни Милош Миличевић, из Канаде |