header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Још три митрополита Грчке Православне Цркве су одбила да учествују на „Свеправославном сабору“ Штампај Е-пошта
недеља, 13 март 2016

 Након Симеона, митрополита Нове Смирне, још три митрополита Грчке Православне Цркве су одбила чланство у делегацији ГПЦ која треба да учествује на „Свеправославном сабору“ на грчком острву Крит.

Подсетимо се на разлоге митрополита Симеона да не учествује на планираном сабору:

 „Не може се сматрати Свеправославним онај сабор на коме не учествују сви епископи, већ само поглавари Помесних Цркава, макар и са импозантним делегацијама“, - пише митрополит Симеон.

 „Смањивањем броја епископа који учествују на Сабору, умањује се и ауторитет Сабора, и он се не може сматрати Светим и Великим Сабором“, - наставио је он.

Преосвећени такође указује да је немогуће да право гласа немају епископи, већ само Цркве – што је догађај који је у супротности са Православљем, коме је својствена демократија.  Предстојећи Сабор неопходно је окарактерисати ка „проширени представнички Синкасис-Сабрање поглавара и јерархије“. Митрополит Симеон је критиковао докуменат „Однос Православне Цркве према осталом хришћанском свету“, указујући на замршеност његове терминологије и појмова, као и његову неприхватљивост.

Од учешћа у делегацији Грчке Цркве за „Свеправославни сабор“ одустали су: митрополит фтиотидски г. Николај, због неслагања са начином избора представника, и митрополити манијски Хризостом и кесарианијски Данило, из разлога сопствене савести. Оштар и негативан однос према учешћу на сабору има митрополит пирејски Серафим. Поменути митрополити су с правом изразили свој став према форми учешћа на „Свеправославном сабору“: „Ми нисмо марионете“.

На последњем заседању Светог Синода Грчке Православне Цркве биле су изречене и критичке примедбе на два документа „Свеправославног сабора“ – „Однос Православне Цркве према осталом хришћанском свету“ и „Мисија Православне Цркве у савременом свету“. Митрополит киринијски је нагласио да се стиче утисак да „ми признајемо постојање других цркава“. Он је даље скренуо пажњу на чињеницу да је употреба неких термина у време дијалога – једна ствар, али да је нешто сасвим друго када се исти користе у документима глобалног значаја, који треба да се сматрају за „свете“.

Говорећи о истом документу, митрополит месогејски Николај је приметио да је у њему садржан „двоструки смисао, што изазива забуну“. „То је неразумно, али још увек је могуће излечење“, - рекао је митрополит Николај, указујући да докуменат „Однос Православне Цркве према осталом хришћанском свету“ тежи да изједначи Православну Цркву са осталим хришћанима, тврдећи да је Православна Црква „Једна, Света и Саборна...“, истовремено говорећи о неопходности постојања других хрришћана.

Осим тога, поводом документа о „Мисији Православне Цркве...“, митрополит Николај је указао на то да се у њему не помиње унијатство, док је у савременом свету неопходно „потврђивати веру, а не Цркву као институцију“. „У току су прогони“, и људи имају потпуно право да знају шта се догађа – да је вера прогоњена.

„Крећемо се ка уједињавању раздељених и раздељивању уједињених“, - рекао је митрополит кифирски г. Серафим.

Према истим изворима, није искључено да ће после Васкрса бити сазвано ново заседање Светог Синода Грчке Цркве, ради разматрања одобрених докумената за „Свеправославни сабор“, на које је дато мноштво примедби и алтернативних предлога.

Редакција „Православног Апологета“ по материјалу са: http://orthodoxia.info/

Превод и приређивање: „Борба за веру“

Последњи пут ажурирано ( недеља, 13 март 2016 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 40 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.