header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Јелена Ибис Недељковић: О Римокатоличкој „цркви“ мајке Терезе у Приштини и утицају Ватикана Штампај Е-пошта
четвртак, 08 јун 2017

         На великој свечаности у Америци под називом „Гала прикупљање средстава за католичку катедралу у Приштини и прослава назависности Косова“, организовану прошле године од стране Албанско-шиптарске дијаспоре, приштински бискуп Ђерђи је у свом обраћању изјавио како је независност Косова највећа заслуга дијаспоре и да је њихов утицај у америчким дипломатским круговима Шиптарима омогућио реализацију њиховог сна.

Приликом бројних посета Ибрахима Ругове Ватикану усклађене су обостране жеље и интереси да се изгради највећа католичка катедрала на Балкану, у чију се реализацију ступило 2005. године. Изградња ове катедрале имала је верске и политичке амбиције Ватикана, Ибрахима Ругове (који је био католик, а тако се није јавно декларисао) и шиптарске владе.

Након 2000. године и етничког чишћења Срба са КиМ, уследио је велики уплив католичког утицаја, отварају се бројне католичке школе, цркве, подижу се споменици и конвертује се становништво. Бројне православне цркве које су уништене током рата и погрома, католичка црква покушава да припоји себи, а на месту православне цркве Св. Тројице у Ђаковици подиже се споменик мајци Терези. Масовно јавно конвертовање Шиптара-муслимана у католике данас се медијски помпезно обавља у приштинској катедрали мајке Терезе. Све ово смета једном делу муслиманских Шиптара, али, са друге стране, проналазе се око заједничког циља – истребљења православних Срба и СПЦ. Косовски бискуп Ђерђ отворено говори да је утицај Ватикана на Косову велики, и то не само међу католицима, већ и међу муслиманима, јер их обједињује исти циљ око независности.

Циљ изградње католичке катедрале је несумњиво политички инструмент како би се тзв. Косово додворило Европи и показало наводну верску толеранцију, али је и израз захвалности католичком свету и Западу, како Тачи каже, јер су им они омогућили независност. Када се говори о толеранцији, онда се не спомињу Срби и православни. У верским календарима не постоје православни празници, па се тако и не честитају, а Срби су на те дане често изложени терору и новим нападима. У Приштини постоји муслиманска и католичка заједница које слободно делују, али не и православна. Православни Храм Христа Спаса, након истребљења Срба, постао је јавни тоалет Шиптарима, а у цркву Св. Николе православни немају право ни да дођу да прославе славу и празник. Нетрпељивост је изражена и у томе што су католици и муслимани исте етничке припадности на Косову и Метохији. Такође, незаобилазно је споменути и подршку Хрвата приликом изградње ове катедрале, који су Шиптаре кроз поједине медије називали својом муслиманском и католичком браћом „који су као и они претрпели прогоне од страшних Срба“.

Исто као што су делатности и залагања контроверзне мајке Терезе (рођ.Gonxhe Bojaxhiu, Шиптарке) под великом сумњом светске јавности због нетранспарентног управљања донацијама, новчаних малверзација и политичког утицаја широм света јер је, како се сумња, и сама била Ватикански пројекат, тако се и сврха и намена ове катедрале која је њој посвећена још пре њене канонизације доводи у питање. Мајка Тереза као симбол хуманости и заједништва у католичком свету, на Косову и Метохији је све супротно према православним Србима. На крају, свима треба да одзвања изјава бившег председника тзв. Косова, Фатмира Сејдиуа, пред изградњу ове катедрале: да је она репрезент „косовских“ вредности и идентитета. Каквих вредности и каквог идентитета, то ми Срби, нажалост, најбоље знамо.

sloven.org.rs

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 08 јун 2017 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 43 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.