header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Јевгениј Иванов: Да ли је патријарх Вартоломеј православан?
Јевгениј Иванов: Да ли је патријарх Вартоломеј православан? Штампај Е-пошта
понедељак, 09 април 2018

 Цариградски првојерарх је одобрио објављивање књиге „Хришћанство: основе учења”, која пропагира јеретичка гледишта

Заједничка комисија најважнијих хришћанских заједница у Турској издала је књигу „Хришћанство: основе учења”, саопштава Аналитички центар Св. Василија Великог. Енглеска верзија ове књиге је већ била представљена у фебруару 2018. године. Књига, како је изјављено, „изражава заједничка веровања цркава у Турској” и добила је одобрење православног Васељенског патријарха Вартоломеја, као и римокатоличке, јерменске, сиријско-јаковитске и протестантске заједнице. У дванаест кратких глава, на деведесет пет страна, излаже се хришћанско учење о природи Бога, спасењу, значају Библије и улози Цркве.

Као што је и написано на полеђини књиге: „За Цркве, које су током векова једна другу прогониле, одрећи се од наслеђа дубоких подела и увреда, потписати се својим именом испод оваквог дела – то је значајан корак ка хришћанском јединству.”

Појава књиге је везана са потребом да се припреми материјал о хришћанству који ће се унети у турске школске уџбенике.

Јерменски епископ, Саак Масалан (Саак Масалян), изјавио је на представљању књиге: „У црквеној историји не можете да пронађете сличне странице… Овом књигом смо снажним гласом објавили целом свету, да ми несумњиво доживљавамо сваку Цркву и верника, који се слажу са основним принципима и доктринама вере из ове књиге, санаследницима спасења у Исусу Христу, сматрајући их нашим браћом и сестрама.”

Догађај коментарише научни руководилац Аналитичког центра Св. Василија Великог Јевгениј Иванов.

Р. Н. Л.

Јевгениј Иванов: Да ли је патријарх Вартоломеј наш истоверац

 

Овај догађај показује колико је далеко отишао процес отпадништва од вере у Цариградској патријаршији. Још су у 19. веку овакве ствари биле незамисливе. Православни у Турској су заједно са оним заједницама, које се у Православљу традиционално сматрају јеретичким, фактички иступили са јединственим исповедањем вере. Подразумева се да таква књига не може проћи без недопустивих прећуткивања и искривљења када је реч о Православљу.

Вероватно је православнима који живе у вишемилионској муслиманској Турској у неким питањима потребна сарадња са иновернима. Међутим, када је реч о верском учењу – ту нису допустиви никакви компромиси, никаква опортуност. Тим пре што су и историји представници ових иновераца учинили доста тога на штету Православне Цркве у Османском царству. Као што је у житију преподобног Арсенија Кападокијског написао преподобни Пајсије Светогорац, у 19. веку су протестанти нанели православним у Турској више штете од муслимана.

Због свега тога поставља се оправдано питање: ако Васељенски Патријарх има заједничка веровања са иновернима, да ли је он наш истоверац?

 

Превод са руског: Зоран Чворовић

Извор: „Руска народна линија

Преузето са: „Стање ствари“

 
< Претходно   Следеће >
УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 6 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

 ВАНРЕДНА ВЕСТ:

ПОЖАР У КИЈЕВО-ПЕЧЕРСКОЈ ЛАВРИ

Још једна мучна вест са мученичког тла Украјине - избио је пожар у Кијево - Печерској Лаври, једној од највећих светиња Православља (овде:). После свих догађања око давања аутокефалије расколничким структурама и перманентног насртаја на светиње Московске патријаршије, основано је сумњати да је пожар подметнут. Ватра је, срећом, угашена.

У тренуцима кад непријатељи ратују против канонске Цркве, предвођени новим Јудом, цариградским јеретиком Вартоломејем, сви смо дужни да се молимо Богу за нашу драгу браћу и сестре у Кијеву и свуда где страдају.

 

 

 

 

ПОУКЕ СВЕТИХ ОТАЦА О БОГАТСТВУ И СИРОМАШТВУ

Љубав према земаљским стварима помућује ум и срце, док презир према њима доноси мир и тишину (авва Исаија).

-Сиромаштво лишава многих земаљских угодности, зато води путем који је слободан од многих опасности.

-Нећемо желети сувишно. Бићемо задовољни малим – и увек ћемо бити богати (Свети Јован Златоуст).

-Сиромаху су потребни само храна и одећа, док су богатоме потребна имања, куће, гозбе, почасти, безбедност, слава (Свети Јован Златоуст).

-Нека те не заводи туђе добро, јер ћеш и своје брзо оставити (Свети Димитрије Ростовски).

-Угађање телу и уживање у великом богатству и власти, представљају смрт за душу. Напротив, рад, трпљење, сиромаштво праћено благодарношћу, и умртвљивање тела – живот су душе и пут до сваке утехе. Почетак греха је похота, кроз коју разумна душа гине. А љубав представља почетак спасења и Царства Небеског за душу (Свети Антоније Велики).

-Не завиди богатима и не тугуј што немаш богатство, јер оно никако није обележје истинске среће и задовољства.

-Имати богатство, то никако не значи бити спокојан, задовољан и не желети ништа више. «Ти тугујеш – вели свети Златоуст – кад видиш богатог, а он тугује много више од тебе, кад види некога ко је богатији од њега».

-Боље је живети у сиромаштву, него у неправедно стеченом богатству (Свети Тихон Задонски).

-Богатство се не састоји у томе да се поседује благо, него да се не брине о његовом прибављању (Свети Јован Златоуст).

-Ко је погазио страст према богатству, тај је богатији од свих (Свети Јован Златоуст).

-Не имати богатство, него немати потребу за богатством – то је највеће богатство (Свети Исидор Пелусиот).

-Богу нису угодна велика дела, него велика љубав са којом се она чине (Свети Василије Велики).

-Кад је неко лењ у нечем малом што зависи од њега, не веруј да се разликује ни у великом (Свети Исак Сиријац).

Нема ничег великог кад је мала љубав, и ничег малог кад је љубав велика (Свети Василије Велики).


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.