header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Питања за оца Симеона Рукумијског Штампај Е-пошта
петак, 15 фебруар 2019

 Поштовано Уредништво,

На вашем сајту се налази видео запис интервјуа старешине манастира Рукумија, оца Симеона, који је он дао за интернет продукцију “HelmCast” (на „Борби за веру“ постављен 11. 11. 2018. године). Као што сви знамо, отац Симеон је велики ревнитељ вере, молитвеник и аскета, због чега ужива велики углед не само у нашој Цркви, већ и шире. Његова духовничка реч и савет се слушају са највећом пажњом и поштују. Управо због тога, пажљиво слушајући поменути разговор, чуо сам један очев став, везан за раскид брачне заједнице, који ме је дубоко смутио.

        Искрено се надам да ћете ово моје писмо објавити, јер сте једини православни сајт у СПЦ који је отворен и за другачија мишљења. Ја имам у виду да је отац Симеон сарадник вашег сајта и да га дубоко поштујете, као, уосталом, и ја. Али, и сами говорите да се руководите речима Господњим: Не гледајте ко је ко кад судите, него праведан суд судите“ (Јн. 7,24).

Иначе, своје писмо нисам упутио у манастир Рукумију, јер је изјава оца Симеона јавна, због чега сматрам да је једино исправно да и разјашњење буде јавно.

+ + +

 

(Извод из интервјуа од 35:03 до 36:44)

Питање “HelmCast”: А како данас, - даћу на свом примеру, - да мушкарци постану толерантнији према женама? На пример, ја сам много нетолерантна особа, а видим да су и многе генерације моје нетолерантне. Ако нам нешто одма' засмета – нећемо више с том женом да будемо. Како да тај грех у нама превазиђемо?

Отац Симеон: „Треба да имамо стрпљења, а љубав може да трпи. Љубав трпи. Али, ако нема љубави, нема ни трпљења онда.

Мора човек да је сними како треба, да је сними са свих страна и да онда можеш то да видиш. Или ће то да буде наставак приче са трпљењем, или ће да буде развод. Нема ту... Или, ако сматраш да може нешто да буде из тог брака, онда човек треба да трпи. Ако видиш да то од тога нема ништа, да је то прешло све границе, да је то дрскост једна, да ту нема покајања, нема поправке, нема жеље за тим, онда зашто губити време?! Мислим, нема, нема разлог да се губи време.

Ја свим људима који су тако... у тако некој тешкој причи, ја питам кол'ко имаш година? Каже, рецимо, 42-е. Није ти, реко' рано... није ти касно, почни поново. Оснуј нови брак. Ако је она вршили прељубу, ако је... ко зна, залутала тамо у неку секту, ко зна шта све нема, дрогира се, онда заврши причу са њом. Плаћај тамо децу, ако имаш децу, плаћај кол'ко треба то, или, већ, плаћај кол'ко можеш својој деци, помози им, а наћи другу жену са којом ћеш моћи да живиш онако како је то Богом благословено. И то је решење.“

  

 

Господ Исус Христос о браку, брачном животу и разводу 

(Јеванђеље по Матеју, глава 19., од 3. до 11. стиха):

3. И приступише к Њему фарисеји да Га кушају, и рекоше Му: Може ли човек пустити жену своју за сваку кривицу?

4. А Он одговарајући рече им: Нисте ли читали да је Онај који је у почетку створио човека мужа и жену створио их?

5. И рече: Зато оставиће човек оца свог и матер, и прилепиће се к жени својој, и биће двоје једно тело.

6. Тако нису више двоје, него једно тело; а шта је Бог саставио човек да не раставља.

7. Рекоше Му: Зашто дакле Мојсије заповеда да се да књига распусна, и да се пусти?

8. Рече им: Мојсије је вама допустио по тврђи вашег срца пуштати своје жене; а из почетка није било тако.

9. Него ја вама кажем: Ако ко пусти своју жену, осим за прељубу, и ожени се другом, чини прељубу; и који узме пуштеницу чини прељубу.

10. Рекоше Му ученици Његови: Ако је тако човеку са женом, није се добро женити.

11. А Он рече им: Не могу сви примити те речи до они којима је дано.

 

Свети Јован Златоусти, тумачење цитираних речи Христових,  беседа „Како изабрати жену“:

- >>Према закону Господњем, ми сносимо одговорност за прељубу ако супругу отпустимо због тога што је лоша...

Стога, опомињем и саветујем оне који желе да ступе у брак, да се подсете речи светог Павла, и да прочитају правила брачног живота која је он дао. Научите, пре свега, оно што вам он налаже у случају да вам је жена болесна, непослушна, неразумна, лажљива, склона пијанству и сваком другом пороку. Онда, имајући то у виду, поново размислите о браку. Ако вам он допушта да се од ње раздвојите због тога што је лоша и да се вежете за другу, онда уживајте у својој ослобођености од брига. Ако вам, пак, то забрањује и приморава вас да са њом живите без обзира на све њене мане (осим кад је у питању нечистота), онда припремајте себе да поднесете све њене слабости. Пошто је то тешко и одговорно, поведите много рачуна да бисте изабрали добру, разумну и нежну супругу. Знаш да имаш само две могућности. Ако изабереш рђаву жену, мораш подносити тегобе; јер ако нећеш да је трпиш, сносиш одговорност за прељубочинство раздвајајући се од ње. Господ рече: Сваки који отпусти жену своју, осим због прељубе, наводи је да чини прељубу; и који се жени отпуштеницом; прељубу чини. Када добро испитамо закон Божији пре венчања, пажљиво ћемо изабрати себи жену која је од самог почетка добра и подобна нашим особинама. Узимајући такву жену немамо само корист од тога што се од ње нећемо раздвајати, но и због тога што ћемо је и волети онако како свети Павле заповеда. Јер када каже: Мужеви, волите своје жене, он се не задржава само на заповести, но даје меру те љубави као што и Христос заволе Цркву. А како је Христос волео Цркву, реците ми? „Себе предаде за њу". Значи, ако и живот треба да предаш за жену, не оклевај. Ако је Господ дао себе за своју помоћницу, како ли тек ми треба да волимо своје помоћнице у невољи?

- Не одбацуј жену ако је лоша, но се труди да одагнаш зло. <<

 

Преподобни Јустин Ћелијски, Тумачење 19. Главе Јеванђеља по Матеју:

>>„Али Ја вам кажем“, продужује Господ, ,да као прељубницу треба отпустити ону жену која је учинила блуд, али онај који остави жену која није учинила блуд, узима удела у њеној прељуби ако се поново уда.“ Разуми и ово да „онај ко се сједини с Господом један је дух с Њим“, и душа верника улази у брак са Христом. Сви смо постали са Њим једно тело и представљамо удове тела Христовог. Нико, дакле, не може раскинути такву заједницу, како Павле каже: „Ко ће нас одвојити од љубави Христове?“ Оно, дакле, што је Бог сјединио ништа не може раставити, како каже Павле, ни човек, ни било које друго створење, ни анђели, ни поглаварства, ни силе.<<

9. „Рекоше му ученици његови: Ако је тако човеку са женом, није добро женити се

Ученици су били смућени и зато говоре: „Ако су муж и жена сједињени да би били нераздвојни цели живот, и муж не сме отерати жену ако је она рђаве нарави, онда је боље не женити се. Лакше је, дакле, не женити се, и борити се против природних жеља, него ли трпети рђаву жену.“ Када кажу: „Ако је тако човеку са женом“, мисле на нераскидиву супружанску заједницу. Неки то тумаче и на овај начин: „Ако је човеку тако, то јест, ако човек који незаконито отпусти своју жену изазива такав прекор и осуду, онда се није добро женити.“

11. А он им рече: Не могу сви примити ту реч до они којима је дано.

Пошто су ученици рекли да је боље не ступати у брак, Господ говори да је девичанство велика врлина, коју сви не могу да сачувају, већ само они којима помаже Бог, јер речи: „Они којима је дано“ овде се односе на оне којима помаже Бог.  Даје се, дакле, онима који то траже, јер Господ говори: „Тражите и даће вам се, јер сваки који тражи добија.“

 

 ПИТАЊА ЗА ОЦА СИМЕОНА:

Отац Симеон:

 „...Оснуј нови брак. Ако је она вршила прељубу, ако је... ко зна, залутала тамо у неку секту, ко зна шта све нема, дрогира се, онда заврши причу са њом.“

Питање за оца Симеона:

Ко ће спасавати жену из секте или наркоманије ако је муж остави? Ко је позванији и одговорнији да то чини од њеног мужа? Зар Свети Апостол Павле не учи: „Ако ли ко за своје, а особито за домаће, не промишља, одрекао се вере, и гори је од незнабошца“?  (1.Тим.5,8).

Отац Симеон:

... Оснуј нови брак... Ако је... ко зна, залутала тамо у неку секту, ко зна шта све нема, дрогира се, онда заврши причу са њом.  Плаћај тамо децу, ако имаш децу, плаћај кол'ко треба то, или, већ, плаћај кол'ко можеш својој деци, помози им...“

Питање за оца Симеона:

Ако муж остави жену која је упала у секту или се дрогира (што ће рећи, душевно болесна), ко ће се бринути о деци? Ко ће примати тај његов новац („помоћ“) и усмеравати га ка деци?

Отац Симеон:

„Ако видиш да то од тога нема ништа, да је то прешло све границе, да је то дрскост једна, да ту нема покајања, нема поправке, нема жеље за тим, онда зашто губити време? Мислим, нема, нема разлог да се губи време.“

Питање за оца Симеона:

Које је то време? Какво је то време које муж губи са женом, за коју самовољно процени да за њу нема наде? Зар није Бог тај који одређује време и чека покајање, а не човек? Зар постоји неко друго „време“ изван времена које муж треба да посвети својој домаћој цркви, са којом треба да уђе у вечност? Зар има неког другог „времена“ изван овог: „Мужеви! Љубите своје жене као што и Христос љуби цркву, и себе предаде за њу“ (Еф. 5,28).

Отац Симеон:

„...А наћи другу жену са којом ћеш моћи да живиш онако како је то Богом благословено. И то је решење.“

Питање за оца Симеона:

Зар може бити благословено оно што је против Речи Божије и благослова Божијег?
Зар може бити благословен човек који је развргнуо брак не због прељубе, притом чинећи двоструку прељубу, по речима Господњим: „Него ја вама кажем: Ако ко пусти своју жену, осим за прељубу, и ожени се другом, чини прељубу; и који узме пуштеницу чини прељубу.
Зар може бити благословен други брак човека који, противно речи Божијој, раставља оно што је Бог саставио?

Зар може бити благословен други брак човека који сопствену децу чини сирочићима, остављајући их без оца, у рукама мајке секташице или наркоманке, зарад сопственог мира у окриљу „нове породице“?

Отац Симеон:

„...А наћи другу жену са којом ћеш моћи да живиш онако како је то Богом благословено. И то је решење.“

Свети Јован Златоусти о проклетству развода и благослову породичног живота

>>Када су муж и жена раздвојени, у домаћинству се све окреће наопако и поред тога што се све друго одвија нормално, а када су заједно, породица се одржава на окупу и дом цвета упркос насртајима тренутних зала. Ако брак на томе заснујемо, бићемо кадри да и децу васпитавамо на прави начин. Жена која се украси каквим врлинама биће драга и привлачна своме мужу, заувек ће га везати за себе. Тиме ће га још придобити и за помоћ око деце, а и Господњи благослов и заштиту ће добити њихов дом. Када Господ преузме управу над домаћинством, и када се он стара о свему, када децу васпитава, ништа непријатно не може да се деси. Све ће се у кући одвијати по реду ако господари правилно поступају. Само тако ће сваки муж са својим домаћинством (жена, деца и слуге) овај пролазни живот провести без страха и уселити се у Царство Небесно, које нам је свима обећао Господ наш Исус Христос коме приличи свака част и поклоњење са Оцем и животворним Духом сада и увек и у векове векова. Амин.<<

У жељи да верујем да су недоумице које ми је изазвала наведена изјава оца Симеона само плод неспоразума или непрецизности које живи говор доноси, своје писмо завршићу управо очевим речима:

 „Треба да имамо стрпљења, а љубав може да трпи. Љубав трпи. Али, ако нема љубави, нема ни трпљења онда.“

 

 Раб Божији Драган

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 18 фебруар 2019 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 36 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.