header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow Асеел ал-Јунди: Окупирани Јерусалем
Асеел ал-Јунди: Окупирани Јерусалем Штампај Е-пошта
субота, 10 јул 2021

 Израелски досељеник упао је у двориште џамије Ал-Аксе и јавно читао молитве директно из Торе, што је опасан преседан

Радикални израелски досељеник упао је у четвртак ујутро у двориште џамије Ал-Акса, гдје је јавно читао молитве директно из Торе, што представља опасан преседан и нови примјер скрнављења. Радикални Јевреји су раније на том простору изговарали молитве само напамет или су их читали из својих мобилних телефона.

Устаљена је пракса да се стриктно забрањује уношење светих јеврејских књига у џамију. У случају да се то догоди, стражари у Ал-Акси имају овласт да истјерају радикалне вјернике који направе такав прекршај.

Међутим, израелска полиција је приликом овог инцидента запријетила стражарима који су се побунили због кршења овог правила да ће бити ухапшени и добити забрану приласка џамији.

Омар Ал-Кисwани, управитељ џамије Ал-Акса, рекао је да на овакво понашање и скрнављење Ал-Аксе гледа сасвим озбиљно. Сматра да окупационе власти сносе “пуну одговорност за реакције на непримјерено понашање у џамији”, како је рекао.

Распиривање вјерског рата

Управитељ џамије Ал-Акса је додао за Ал Јазееру да се нарушавање светости џамије Ал-Акса проводи постепено те да је поред уношења Торе у четвртак, један од радикалних Јевреја извео и вјерске ритуале.

Према ријечима управитеља џамије Ал-Акса, недавни упади су попримили другачији заокрет, јер радикални Јевреји свакодневно јавно изводе вјерске ритуале под заштитом полиције. Такво понашање је описао као “провокације, које изазивају осјећаје бијеса међу муслиманима и распирују вјерски рат у Ал-Акси. То је неприхватљиво за све муслимане свијета.”

Кисwани је нагласио да упади које окупатори проводе уз употребу силе и пријетње оружјем нису и неће имати никакав легитимитет. Рекао је да Уред исламских вакуфа у Јерусалему прати ова тешка кршења и да су наложили стражарима да се одмах супротставе таквом понашању у случају да се ситуација понови, без обзира на казну коју то повлачи за собом.

С друге стране, шејх Кисwани је коментирао да је радикални рабин Yехудах Глицк, други пут у само неколико дана, обишао џамију Ал-Акса сам, без пратње израелске полиције, рекавши да је то “неуобичајена ствар у упадима”.

Према Кисwанију, Уред за вакуфе у Јерусалему контактирао је јордански  вакуф, који има вјерску надлежност над џамијом Ал-Акса, “како би се зауставила ова кршења и нови начини понашања, чиме окупатори настоје наметнути нову стварност”.

‘Храмске групе’ и ‘седмице поста’

Радикалне “храмске групе” имају четири главна раздобља у којима врше упаде у комплекс џамије Ал-Акса током године, како је то објаснио Зиад Абхис, истраживач који се бави питањима Јерусалема.

Прва сезона је јеврејски Песах, друга обиљежавање Дана Јерусалема, трећа обиљежавање Уништавања Храма (Тисха Б'Ав), који пада у наредним данима, а четврта је дуга благданска сезона, која почиње с јеврејском Новом годином; слиједи Дан помирења, а завршава Сукотом или Благданом сјеница.

Према Абхису, ове групе користе вјерске празнике као прилике за ескалацију агресије на џамију Ал-Акса.

Јевреји који себе називају “храмским групама” рачунају на то да су приликом обиљежавања недавних празника, односно Дана Јерусалема, успјели јавно изводити јеврејске вјерске ритуале у Ал-Акси. Тиме желе потврдити свој наратив како је то “јеврејско свето мјесто”. Према истраживачу Абхису, “то им није успјело 28. дана рамазана, а онда је почео рат.”

Данас ове групе настоје надокнадити пропуштено, макар и релативно, на празник Тисха Б'Ав, када Јевреји оплакују разарање Храма, који пада 18. јула.

Истраживач је објаснио да се период који претходи овом празнику у јеврејској религији назива “седмицама поста”, а траје три седмице. У тим данима се радикални Јевреји припремају за највећи упад на Тисха Б'Ав, који се ове године обиљежава само један дан прије дана Арефата.

‘Чување страже против агресије’

“Постоје покушаји да се оствари било шта како би се надокнадио неуспјех приликом упада у џамију Ал-Акса 28. рамазана и обиљежавања уједињења Јерусалема према јеврејском календару. Зато су почеле припреме за нове упаде и скрнављења, уз константне позиве на упаде и свакодневно извођење заједничких молитви у џамији Ал-Акса”, казао је Абхис.

Истраживач сматра да овај инцидент не треба посматрати одвојено од формација које настају у склопу ”храмских група”, гдје је дошло до уједињења групе ”Студенти за храм” и ”Наслијеђе храма”. Сматра како то има за циљ побољшати и мобилизирати потенцијале, што радикални Јевреји настоје искористити како би увели групно и јавно обављање вјерских ритуала у Ал-Акси.

Истраживач закључује да је инцидент у четвртак постепена припрема за трећу сезону упада у џамију Ал-Акса, која би требала почети за мање од двије седмице. Сматра да се овоме треба супроставити и вратити ”чувању страже против агресије”. Упутио је позив на окупљање у џамији Ал-Акса 18. јула навечер, што сматра јединим рјешењем.

“Чување страже је кључ и једини начин да се осујети наредна агресија, као и у ранијем случају”, казао је Абхис.

 

Извор: "Ал Џазира"

Последњи пут ажурирано ( субота, 10 јул 2021 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 37 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.