header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow О Антихристу - из живота Св. Свештеномученика Артемија
О Антихристу - из живота Св. Свештеномученика Артемија Штампај Е-пошта
среда, 20 август 2008

 (Из живота св. свештеномученика Артемија. Чети Менеј 13 апр.).

Једанпут, вели се у живопису св. свештеномученика Артемона, Епископ Сисиније говорио је Лаодикијским хришћанима: ''Децо моја, чујем како Антихрист улази у град и хоће  да убија Хришћане. Нека вас не одвоји о љубави Према Христу ни огањ, ни мач, ни зверови, ни ма каква друга љута смрт''. О каквом је антихристу говорио епископ Сисиније? Да ли о стварном о коме говори Реч Божја и уче свети Оци или о неком другом?

            Не. Он говори не о стварном већ просто некога гонитеља хришћанства Патрикија, који је долазио у Лаодикују да гони хришћане. Али овде се јавља питање: ко ће бити стварни антихрист и како ће доћи? Шта се на то може одговорити. Ето, неки од јеретика уче, да под антихристом треба разумети не човека већ антихриста духовног, то јест отступање од вере, а тај се духовни антихрист већ зацарио у свету. Али како о томе уче Реч Божја и свети оци?

1)  Св. апостол Павле у 2. посланици Солуњанима у 2. глави 3-4 стиху вели: ''Да вас нико не превари никаквијем начином; јер неће доћи док најпре не дође отпад и не покаже се човјек безакоња, син погибли. Који се противи и подиже више свега што се зове Бог или се поштује, тако да ће он сјести у цркви Божјој као Бог показујући себе да је Бог''. Овде свети апостол Павле под чокотом безакоња разуме антихриста. То потврђује и св. Златоуст и св. Јован Златоуст када објашњавајући речи Павлове, вели: ''Шта је отпад? Тога самога антихриста назива отпад јер ће многе погубити и духовно уништити''. Затим он вели да св. апостол назива антихриста човеком греха, и опет наводи узрок ради чега: ''Јер ће учинити безбројна зла дела и многе ће нагнати да их чине''. Назива га и сином погибли јер ће и он погинути. Најпосле св. Јован Златоусти пита: ''Ко је овај? Да ли сатана? И одговара: Никако, већ то је неки човек који ће све његово (сатанино) дејство и силу примити''.

Свети свештеномученик Иполит у беседи на недељу месопусну, св. Андреја, архиепископ Кесарије Кападокијске у тумачењу на Откровење у 7. беседи, св. Јефрем Сирин у беседи о антихристу и св. Јован Дамаскин у 4. књизи 27. глави говоре о антихристу ово: 1) да ће се родити од Јевреја и произаћи од колена Данова и 2) Да ће се родити од жене блуднице.

3) Разни савремени писци и православни богослови веле то исто, да ће антихрист бити јеврејскох порекла, из колена Данова, да ће царовати три и по године и да ће се пре њега појавити Илија и Енох да га изобличе.

            4) Најзад, св. Иполит о дејству антихриста вели: ''Претстављајуће пред гледаоцима планове, ићи ће по води ногама, сводиће огањ са небеса, правиће помрачења дању а ноћ ће обасјавати као дан; сунце ће преобраћати куда хоће а тако и месец, и показаће силом својих чаролија и мађије  пред гледаоцима да су му све стихије природне послушне. И опет показаће ђавола као ангела светла, и показаће се пред свима како се уздиже на небо с трубама и гласовима и викањем снажним, и песмама којима ће бити похваљиван, заблистаће као светлост и ако је началник таме, итд.''

Ко ће бити антихрист? Као што видимо човек. Према томе не можемо се сагласити са тим да је антихрист духовни – мислени отпад.

Сада да видимо да ли је антихрист дошао на земљу или не.

Господ је рекао да ће Антихрист пре свега доћи. Ево Његових речи: ''Ја дођох у име Оца мојега и не примате Ме. А кад други дође у своје име тога ће те примити''.(Јован 5,43). Под речима: други ће доћи у име своје, Спаситељ мисли на Антихриста, јер је о лицу које се има јавити међу Јудејима јавно говорио као о лицу Себи противном. Господ је дошао у име Оца свога; но Господа Јудеји нису примили а антихриста ће примити. Затим долазак антихриста Јеврејима подврђује и св. апостол Павле и св. Јован Златоуст. Тако апостол говори: послаће им Бог силу преваре, да верују у лаж. А Златоуст, потврђујући речи св. апостола Павла, вели: Говорећи о антихристу Павле је пророчански рекао: да ће Јеврејима Бог послати силу преваре да би били сви осуђени који у истину не хтедоше веровати, већ су више волели неправду.

Према томе из приведених примера види се, да ће се антихрист пре свега појавити међу Јеврејима. А да ли га сада видимо међу њима? Не. Видимо његова необична дела, која је претсказао Иполит, ма где? Не. Обратимо се сада пророштву Даниловом. Пророку Данилу у визији четири животиње: лава, медведа, риса и животиње гвоздених зуба била је откривена судбина четири царства. вавилонског, персијског, грчког и римског. А за разумевање беседе о антихристу треба да се задржимо на последњој четвртој звери, која претставља римску империју. У ове звери Данило је видео најпре 10 рогова, видео распадање римске царевине на десет царстава. Тако је и ангел Данилу објаснио: ''десет рогова јесу десет царстава, која ће настати из тога царства, а послије њих настаће други, и он ће се разликовати од пређашњих и покориће три цара (7,24)... Затим исти пророк вели; ''Гледах рогове, и гле, други мали рог израсте међу онијем а три прва рога ишчупаше се пред њим; и гле, очи као очи човјечије бјеху на том рогу и уста која говораху велике ствари''.Под овим малим рогом свети Иполит, Теодорит и Јероним разумеју јудејског цара, који ће три цара, зацарена по распаду римске монархије, убити а седам ће покорити под своју власт па ће потом почети да царује и влада сам. Као што се види и по пророштву Даниловом и по тумачењу Отаца Цркве ово је јасни знак откривења царства антихристова: када се код Јевреја појави њихов цар који ће претходно убити три цара а седам покорити под своју власт. А да ли се такав цар јавио јавно међу Јеврејима. Не. Значи још није настало време доласка антихриста на земљу. Али, можемо запазити да су многе претече његове изашле да му припремају пут.

 Сећамо се: 1) да ће антихрист бити човек; 2) да долазак његов на земљу још није настао и  3) да ће се појавити међу Јеврејима – биће Јеврејин, а на закључку рећићемо речима св. апостола: ''Да не будемо више мала деца коју љуља и заноси сваки ветар науке, у лажи човечијој, путем пријеваре (Еф. 4,14). Амин.

Библиотека Православне Хришћанске Заједнице ЖИТИЈА СВЕТИХ У ПОУКАМА ЗА СВАКИ ДАН У ГОДИНИ, ЧЕТВРТА КЊИГА , СВ. I и II. Година 8.

Последњи пут ажурирано ( уторак, 14 октобар 2014 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 8 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

 

 

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.