header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow СВЕТ ОКО НАС arrow Георгије Павлидис, теолог: Неколико питања митрополиту нефпактском Јеротеју Влахосу
Георгије Павлидис, теолог: Неколико питања митрополиту нефпактском Јеротеју Влахосу Штампај Е-пошта
понедељак, 06 септембар 2021

  (поводом фундаментално нетачног става митрополита Јеротеја са становишта медицине и богословља позивања верника на обавезну вакцинацију)

        „Ваше Преосвештенство, уз сво уважавање Вашег архијерејског чина, желео бих да поставим неколико питања у вези са Вашим текстом објављеним на интернет порталу Ромфеа.гр [1] данас, у уторак, 31. августа, на који је лако одговорити благодарећи Вашој стручности  и нивоу теолошког знања.

 Прво питање: У случају озбиљних нуспојава било којег медицинског препарата, зар предлагач није одговоран за могућу смрт особе изложене том препарату? Ако је тако, које су последице за свештенослужитеља било ког степена свештенства?

 Друго питање: Зашто се не узима у обзир медицинско знање и мишљење међународно признатих и угледних стручњака унутар и изван наше државе, чији су ставови противни обавезној вакцинацији и наметању употребе овог "ексклузивног" метода решавања проблема? [2 ]

 Треће питање: Да ли истакнути јерарх наше Цркве занемарује оно што је саставио и написао Свети Пајсије Атонски, кога је Васељенска патријаршија недавно канонизовала? [3] (Духовно буђење, духовна борба. Ед. Ја.. Исп. Суротис).

 Четврто питање: Ако наш Христос у потпуности поштује апсолутну слободу човека, како можемо сматрати обавезно прихватање - без преузимања одговорности од стране издавача наредбе - медицинске радње која може довести до смрти или озбиљних последица по живот потпуно здравог човека, посебно мале деце...?

 Питање пето: Из црквене историје добро знате да ни Сабори, ни локалне заједнице, ни црквена лица која су имала високи положај и били признати у време када су деловали, нису осуђени ни Васељенским саборима, ни савешћу цркве пуноће, већ у даљој историји и животу наше Цркве. Монофизитство и аријанизам су јасни примери испољавања упорности једног или више људи дуго времена, који су у то време веровали да је само једна истина. Ако је то био случај у теолошким питањима, каква је онда вероватноћа одступања од једне Истине у медицинском питању, у којој чак и особе компетентне у науци изражавају опречна мишљења?

(Суштина горње мисли - питања Георгија Павлидиса је у томе да чак ни јереси нису осуђиване одједном, него постепеним супроставаљањем црквене пуноте која је стајала у истини. Ако је тако кад су јереси у питању, зар је могуће да се вакцине прихватају од једном са таком догматском искључивошћу иако се и сами стручњаци не слажу око њихове штетности или користи по здравље - нап. "Борба за веру").

 Шесто питање: Ко Вам даје за право да окарактеришете недопустивим карактеристикама („теоретичари завере“ итд.) људе који су или опрезнији у невиђеној ситуацији застрашивања и претњи, као и губитка посла, или у потпуности поверавају ("сав живот ваш") свој живот Лекару наших душа и тела, нашем Господу Исусу Христу;

 Ми просто подсећамо да човек подвргунут дејству овог препарата и даље остаје даље носилац вируса и могућег заражавања дургих, што доказују стручњаци у средствима масовног информисања.

 Ако ви, наш духовни отац, као уста Светог Синода Грчке цркве, поделите народ, где ће бити они који се из својих разлога не слажу са том тактиком?

 Овде са великим поштовањем подсећамо да су људи високог духовног статуса и веома поштовани и изван наше отаџбине и на Светој Гори, и шире, чија имена из очигледних разлога овде нећемо спомињати, заузели јавни став супротан Вашем мишљењу и позивају се на аргументе савременика Светих Отаца наше Цркве, као и пророчанско предање наше Цркве, које је саставни део наше вере.

 Са искреним интересоваљем очекујем појашњења о овим питањима од архијереја, кога смо сматрали и сматрамо својим оцем. Благословите, Ваша Преосвештенство.

 

ПОМОЗИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ"


НЕКА БИ ВАМ ГОСПОД УЗВРАТИО ИЗОБИЉЕМ СВОЈИХ ДАРОВА! 

 

Превод са руског и приређивање: "Борба за веру"

Превод са грчког на руски: "Православный Апологет"

Извор: romfea.gr

 

_________________

 

[1] Ναυπάκτου: ''Όποιος σε καιρό πανδημίας μολύνει τους άλλους, κρίνεται με το επιτίμιο του φόνου!''

https://www.romfea.gr/

В русском переводе См на https://spzh.news/ru/ Тот, кто заразит кого-либо коронавирусом – виноват в убийстве, – иерарх ЭПЦ

[2] Здесь можно привести в пример Лауреата Нобелевской премии по медицине профессора медицины Люка Монтанье, Профессор медицины Димитрий Кувелас и др.

[3] Все идёт своим чередом. В Америке запечатлели собак. Через передатчик они излучают радиоволны, и их находят, знают, где находится каждая собака. Бездомных собак, не имеющих метки, убивают лазерными лучами. А потом начнут убивать и людей. Запечатлели целые тонны рыбы и со спутника наблюдают, в каком она находится море. А сейчас появилась ещё одна болезнь, против которой уже нашли вакцину. Она будет обязательной, и, когда человеку будут делать прививку, ему будет ставиться и печать. Сколько уже людей в Америке запечатлены лазерными лучами: одни на лоб, другие на руку. ()Блаженной памяти Старца Паисия Святогорца «Слова», том II, «Духовное пробуждение». М., 2001 Перевод иеромонаха Доримедонта)

 

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 06 септембар 2021 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 22 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.