header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow МИСИОНАР arrow О. Андреј Ткачев: О расколима и новозаветном фарисејству
О. Андреј Ткачев: О расколима и новозаветном фарисејству Штампај Е-пошта
понедељак, 13 јун 2022

 У Цркви се сваки догађај тиче свих, а не само најближих фигураната.Што се тиче раскола, он је – ма колико то било болно рећи – начин одвајања шљаке из Организма.Расколи каналишу црквено смеће нагомилано у мирним (!) временима. Плус – откривају истинске ревнитеље и тајне (до времена) слуге Божије. Бог је о томе говорио Илији: „Оставих себи 7 000 људи, који не преклонише кољена пред Ваалом.“То јест, раскол је скалпел који раздваја оно што је десно од онога што је лево.

+ + +

Постоји противречје између мирних и немирних времена. Јер у време мира епископство, кључна карика у црквеном устројству, постаје примамљиво и пожељно за оне који траже власт, част и тако даље.Претенденти на епископство у време мира смело марширају ка опасним висинама, нимало не мислећи да ће морати да гину за стадо или да изгоре у борби против јереси и истих тих раскола. А у Цркви мирних времена нема!Кадровски рад на највишем нивоу увек треба да се обавља водећи рачуна о духовном рату. Против јереси су потребни богослови; против раскола – верни исповедници; против духа овога света – подвижници. Какав ту мир? 

+ + +

Трагичне фигуре раскола су велики каријеристи и лукави мирољупци. Они су свима видљиви. Типа: Филарет Денисенко. Уосталом, он је био видљив и пре раскола. Могло се видети у каквом он духу живи и делује. Остали – мањи преваранти – нису били тако видљиви. Али и они су били, и показали се у часу Икс. Закључак: одсуство подвижничког духа и наслађивање влашћу – то су разлози неизбежног (!) раскола у будућности. Разлози неизбежне муке Цркве, која ће болно искашљати из себе сав тај отров који је ушао у саму унутрашњост њеног Организма. ***
Ако сам се ја спремао да целог живота људима причам уздуж и попреко о љубави коју немам; захтевао од људи понизност, коју ни ја немам; а заузврат сам желео да имам пуначке и љубљене руке, онда ће доћи невоља и ја ћу постати ништаван. Јер се од почетка нисам спремао за живот у невољи. У тајни срца свог био сам спреман само на новозаветно фарисејство. То и јесте катастрофа која је настала не на дан невоље, већ много раније.

+ + +

Напоменимо такође и да најбољи људи беже од епископства. Епископија може да их сустигне, као што је сустигла Амвросија Миланског и Златоуста (обојица су бежали од амвона као од гиљотине). Има много таквих примера. Али они су имали веру, страх Божији и дух подвижништва. Свој крст би они носили и без високог чина.

Али – гле парадокса! – према епископству трче (не од њега, већ према њему) у мирна и спокојна времена људи лишени сваке сличности са Амвросијем и Златоустом. У ствари, потребно је сустићи оне који беже са амвона и отерати са њега оне који га страсно желе. Нажалост, то се ретко чини. Отуда долази половина, ако не и више, свих невоља било које помесне Цркве. Ту негде је затрпано радиоактивно гробље свих наших проблема, које не видимо у мирнодопско време, али које у временима промена наткрива отровни облак.

 

 

(Телеграм канал о. Андреја; превео Ж. Никчевић)

Извор: "Искра"

Последњи пут ажурирано ( понедељак, 13 јун 2022 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 18 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.