header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Јеромонах Дамаскин Светогорац: Благодат Господња са свима вама Штампај Е-пошта
петак, 15 децембар 2023
          На крају сваке Посланице апостол Павле пише и сам говори то исто: „Поздрав мојом руком Павловом, које је знак у свакој посланици, овако пишем: благодат Господа нашег Исуса Христа са свима вама. Амин“ (2. Сол.2:17-18).

Апостол говори да је најважнија благодат Божија и да је све узалуд ако та благодат не сиђе на хришћане. И свака посланица је узалуд и сваки говор је узалуд и свако дело је узалуд ако благодат Божија не сиђе на хришћане. И не само да је све узалуд, него ако хришћанин не тражи Божију благодат, он по природи тражи земаљску благодат и постаје као Јуда издајник. Јер Јуда није тражио Божију благодат него земаљску благодат, и зато што није тражио Божију благодат, он није ни видео Божију благодат, иако је био поред Извора Божије благодати. И пошто је он тражио земаљску благодат, испада да је он стално продавао Господа Христа и на крају Га је продао за 30 сребрника. Тако увек бива и тако бива и данас, и сада продају Христа и Цркву и земљу за мале паре.

Који је услов по јеванђељу за Божију благодат? У Делима Апостолским пише овако о Првој Јерусалимској Заједници: „И беху (хришћани) постојани у учењу апостола и у заједници и у ломљењу хлеба и у молитвама. И беше на свакој души страх Божији јер многа чудеса и знаци кроз апостоле бише у Јерусалиму. И страх (Божији) велики беше на свима њима. И сви, који вероваше, беху скупа и имаху све заједничко. И течевину и имање продаваху и раздаваху свима, као што коме требаше; и сваки дан стојећи једнодушно у цркви и ломећи хлеб по домовима, примаху храну у радости и у простоти срца, хвалећи Бога и имајући благодат у целом народу (верном). А Господ прилагаше Цркви сваки дан спасаване хришћане“ (Дап.2:42-47).

Јасно је наглашен услов за Божију благодат, а то је овај услов: „И страх (Божији) велики беше на свима њима. И сви, који вероваше, беху скупа и имаху све заједничко". Исти тај услов наглашава и апостол Павле и говори овако: „А ово говорим, браћо, да је време прекраћено на даље (остало), да би и који имају жене били као који немају, и који плачу као који не плачу, и који се радују као који се не радују, и који купују као који не садрже, и који употребљавају овај свет као који не употребљавају: јер пролази обличје овога света“ (1Кор.7:29-31). Овде апостол Павле заповеда: који има жену да буде као који нема, тј. монах, и који има богатство да буде као који нема, тј. монах. Знао је апостол Павле да ће данашњи јуда да се правда и да говори, да тај услов за Божију благодат важи само за монахе у манастиру или пустињи, и зато је заповедио: и који није монах да буде као монах ради Божије благодати.

Јер и сада у Цркви већином не траже Божију благодат и самим тим они се одричу од Божије благодати и не добијају ту благодат, него они траже земаљску благодат и добијају ту благодат. И шта ми видимо данас у Цркви? Јудино племе увукло се у Цркву, Јудина деца баве се политиком и трговином и траже земаљску благодат и самим тим они се одричу од Божије благодати. Као што је Јуда стално продавао Христа и на крају Га је продао за 30 сребрника, тако су и они увели цену за свештеничке требе и стално продају Христа. Зато ради Бога и Божије благодати молимо сваког правог хришћанина: не дај новац Јуди, и тако принуди Јуду или да одступи од црквене службе или да се покаје и појачаном молитвом и постом да тражи Божију благодат за себе и народ.

Свети цар Лазар морао је да изабере између земаљског царства и Небеског Царства и он у песми овако говори: „Коме ћу се приволети царству? Земаљско је за малена царство, а небеско увек и довека“. То исто питање стоји пред сваким хришћанином: коме ћеш се приволети царству? И свако мора да бира између та два царства и од једног мора да се одрекне, а другоме да се приволи. Садашњи хришћани одрекли су се Небеског Царства и приволели се земаљском царству и они траже земаљску благодат и добијају ту благодат, и самим тим они остају без Божије благодати, јер крше наредбу Господњу, која заповеда: „Иштите најпре царство Божије и правду његову, и све то (земаљско) ће се приложити вама“. Они нису задовољни у земаљској благодати колико им Бог даје, него хоће више богатства на земљи, и зато свакоме од њих Господ говори: „Безумниче, ове ноћи душу твоју тражиће од тебе: а што си припремио, чије ће бити? Тако пролази сваки, који сабира себи благо (тј. благодат земаљску), а не богати се у Бога (духовно)“ (Лк.12:20-21).

И шта ми видимо данас? Видимо да је Јуда завладао Црквом, повезао се са властима и богаташима и само се богати. И где ту може бити Божије благодати? Познато је у Православљу: ако тражиш Божију благодат, мораш да се одрекнеш од земаљске благодати, и обратно, ако тражиш земаљску благодат, мораш да се одрекнеш од Божије благодати. Највећи непријатељ Божије благодати јесте земаљска благодат, тј. Јудин грех – љубав према земаљској благодати, и обратно, највећи пријатељ Божије благодати јесте молитва и пост, тако да се постом одричеш од земаљске благодати, а молитвом привлачиш Божију благодат. Зашто ово треба говорити? Зато што се увукли у Цркву јеретици и расколници, који газе Предање Цркве, којим се и предаје Божија благодат, и самим тим код њих нема Божије благодати, осим нешто мало благодати ради покајања. И они позивају народ на причешће на свакој литургији и безумни народ тражи благодат тамо где благодати нема – код јеретика и расколника, који газе Предање Цркве. Јер служебник јасно заповеда: „Са страхом Божијим и вером приступите“, па ако немаш страх Божији, онда никако не приступај као Јуда издајник. А како се стиче страх Божији – то је познато по Предању Цркве, које данас газе јеретици и расколници.

А шта бива кад одступи благодат Божија од Цркве и народа? Бива по Псалтиру: „Бог расипа кости човекоугодника“, а то значи ово: човекоугодници не угађају Богу и не траже Божију благодат, него се одричу од Божије благодати и траже земаљску благодат, и тако они угађају себи и другим људима, и тако због недостатка Божије благодати настају расколи у Цркви и због земаљске благодати настају свађе и ратови међу људима. Расколи у Цркви и свађе и ратови међу људима – то су кости човекоугодника, које Бог растура, и то ми видимо данас својим очима.

 

 

 

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 25 јул 2024 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 30 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.