header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПИСМА ПОСЕТИЛАЦА arrow Отворено писмо владики шабачком Јеротеју
Отворено писмо владики шабачком Јеротеју Штампај Е-пошта
уторак, 12 март 2024

 Преосвећени владико,

Пошто је до Вас немогуће доћи, и како одбијате сваки контакт са верним народом, еколошким удружењима, чак и покушаја свештеника да разговара са вама је било много, ми верни народ Рађевине, Мачве, Јадра и Азбуковице решили смо да вам се обратимо јавно са свим питањима које нас муче, у нади да ће вас бар мало ганути и навести да нека своја дела преиспитате.

Када сте дошли на трон Епархије, обећали сте да ниједна Црква неће остати без литургије. Врло брзо после вашег обећања почели сте да укидате литургијски живот у неколико Цркава у Шапцу и Лозници. Подсетићемо Вас да су све те Цркве биле фининсијски самосталне и што је најважније пуне верника. Да ли знате колико је старијих и немоћних верника остало без литургије јер нису у стању да иду у Цркве које си по неколико километара удаљење од њихових?

Да ли сте приликом премештаја свештеника са својих парохија, а на којима су боравили по двадесет и више година, узели у обзир и мишљење верног народа? Да ли сте имали у виду реакцију народа приликом одвајања духовника од пастве? Јесте ли узели у обзир петицију од преко 3000 верника у Крупњу (скоро 50% укупног становништва) против премештаја свештеника? Какву је то духовну корист донело парохијанима? Знате ли да је због наглог, некотролисаног и углавном без рационалног премештања свештеника већ неколико свештеничких бракова завршено разводом?

Владико, по којим црквеним правилима јавно проповедате и подучавате свештенство и вернике да се на свакој Божанственој литургији, без претходне припреме, чак и без поста и исповести, народ може причестити Светим Христовим Тајнама?

Када већ често обилазите манастире и Храмове, да ли сте позвали на разговор барем једног свештенослужитења, а има их доста, зато што не служи Свету литургију по устанављеном вековном поретку? Подсећамо Вас, да су још на снази одлуке Светог Архијерејског Сабора СПЦ о богослужбеном поретку. Навешћемо последњу одлуку од 29/16. маја 2008. г. под АСБр. 762/ зап. 529: „Поновљен је потпуно исти текст одлуке са мајског Архијерејског Сабора из 2007. У Саопштењу за јавност са редовног заседања Св. Арх. Сабора у мају 2008. у вези са богослужењем се каже: „У циљу, пак, очувања вековног молитвеног предањаи живог сведочења Цркве у савременом свету, Сабор је потврдио свој став у погледу служења Свете литургије и других богослужења у духу вековног литургијског предања наше Цркве.“

На неколико километара од вашег Владичанског двора налази се манастир Илиње у којем је настојатељ ,,јеромонах“ Исаија. Народ одлази код њега на ,,исцељење“ а да притом морају да понесу црепљику са куће или да умесе погачу са својим исеченим ноктима (да добро сте прочитали!), или ће на лицу места бити лечени литијумом и доживеће још много неправославних и богохулних поступака од стране Исаије. Дотични се јавно хвалио да у манастиру врши Свету тајну миропомазања над животињама, али за ово светогрђе није био санкционисан (по Светим канонима свгнут). Јесте ли упућени да Исаија после читања молитве за здравље даје некакве таблете? Ко стоји иза њега, када је он и за владику Лаврентија био недодирљив?

Док Исаију не дирате иако знамо да сте о свему обавештени, зашто на другој страни прогоните правоверног свештеника оца Горана Вујанића? Само зато што из ревности и љубави даноноћно служи Господу и народу? Ако је читао молитве за ђавоимане, који је то канон повредио? Колико знамо те молитве се налазе у Требнику. Није ли и сам Господ а после и апостоли истеривали демоне? Њему сте у најновијем Акту забранили да чинодејствује, претходно да се моли за болесне, беседи и исповеда народ  без обзира што је годинама уназад, водио корисне духовне разговоре исповедао безброј људи. Како је могуће да до сад код истог свештеника сви ти исти људи не нађохе ништа не православно? Шта му Ви замеристе, па сте му одузели парохију, оставили двоје деце без егзистенције, а како чујемо прогон са Ваше стране се и даље наставља? Зашто нисте оца Горана, као духовни вођа Епархије, позвали на разговор, да чујете његово мишљење?  Зар није довољно што је он после читања молитви и исцељења, која су се Божијом милошћу догодила, довољно пострадао од демонских сила, па да му и Ви сада приређујете пакао на земљи?

Зашто сте удовицу оца Милете из Малог Зворника са децом истерали на улицу без крова над главом, притом нехајући за народ који се жестоко побунио против тога, док Вам истовремено није сметало да себи купите нови џип марке Шкода Кодијак, и да спавате у хотелима, иако у непосредној близини имате манастире?

Верни народ наше Епархије а и шире био је запрепашћен Вашом одлуком да забраните чинодејствовање двојици цењених јеромонаха (игумана) Сергија и Серафима, све до коначне одлуке црквеног суда којим Ви преседавате. Зар Вам се не чини да овим неделом ниподаштаве одлуку владике Лаврентија који их је примио у Епархију и унапредио у чинове? Зар су, по Вама, све Свете Тајне које су до сада извршили отац Сергије и Серафим ништавне, то јест неважеће?  

Да ли је тачно да сте на место ,менаџера епархије (шта год то значило) довели рођеног брата, и дали му плату око 200,000 динара? По којим је критеријумима доведен на радно место и да ли је сте можда чули за реч непотизам?

Имали ли основа за сумњу да је крајем јула 2023. године, по Вашем благослову (одобрењу), свештеник украо антимис из манастира Светих царских мученика у Јошеви?

Владико, очигледно је да за кратко време Вашег битисања у древној шабачкој Епархији нисте препознати од стране верног народа као пастир добри који живот полаже за овце, већ као најамник који оставља своје стадо и бежи. Стога за Вас, као и за све новопостављене епископе које народ не прихвата, важе Правила светог помесног Сабора у Антиохији Сиријској (Правило 18): „Ако рукоположеног епископа никако не прихвате људи дотичног града, такав да има епископску част и једино да служи, очекујући док епископи целе области на сабору не расправе о томе.“ Дакле, канони одузимају власт и епископу и свештенику, ако народ не прихвати његово посредништво према Христу. Због тога и свети Јован Златоуст тумачећи ово Правило говори: „Свештенство је ради народа, а није народ ради свештенства, и зато сваког свештенослужитеља ваља народ добровољно да прихвати као посредника, као верног слугу Христовог.“

Преосвећени, на Вама је да ли ћете нам одговорити јавно или ћете у тишини преиспитати штетне одлуке које сте до сада доносили. Зашто год да се определите, имајте на уму да је воља народа воља Божија, и да тај исти народ, без обзира на бројност, неће дозволити да се газе Свети канони Цркве и уводе реформистичке – либералне новотарије.

Желимо Вам да у спокоју дочекате Велики Часни пост, да Вам буде на спасење и здравље, па да у миру дочекате Светло Христово Васкрсење.

Верни народ Рађевине, Мачве, Јадра и Азбуковице

 

Да ли вам се допао овај прилог? „Борба за веру“ је непрофитни православни медијски ресурс који мисионари Истину Православља и нуди бесплатну информативну услугу, која постоји само захваљујући донацијама својих читалаца.
Хвала вам на подршци и од Бога вам изобиље Његових дарова! 

 

 

 

Последњи пут ажурирано ( среда, 13 март 2024 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 132 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.