header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПИСМА ПОСЕТИЛАЦА arrow Грађани (верници) другог реда
Грађани (верници) другог реда Штампај Е-пошта
уторак, 12 јануар 2010

ГРАЂАНИ (ВЕРНИЦИ) ДРУГОГ РЕДА

- КАКО ЈЕ ОСТАТИ УСКРАЋЕН ЗА ЧИТАЊЕ БОЖИЋНЕ ПОСЛАНИЦЕ

        
         Живимо у времену двоструких стандарда, селективне примене права и правде, честих дискреционих права права појединаца да одлучују о појединим сегментима наших општих права - на терену примене појединачних права грађана, о чему је и у овом тексту реч.

Гледали смо телевизијски пренос Божићне Литургије из Цркве у Краљеву коју је служио Његово Преосвештенство Архијереј жички Хризостом, а који је уредно како то свакогодишња правила СПЦ налажу, после читања Јеванђеља прочитао и Божићну посланицу добијену од надлежних из Синода СПЦ.

Своју обавезу и право, изведену из свог архијерејског чина и задатка према народу, верницима и јавности, тако је Г.Г-дин Архијереј Хризостом испунио уз све медијске почасти и медијску промоцију коју је тако задобио.

А његови верници из Епархије жичке на терену Цркава и Манастира из парохија које гравитирају у и око града Чачка остадоше ускраћени по истом?!?

У Цркви Вазнесења Господњег у Чачку, у Манастирима* Српске Свете горе Овчарско-Кабларске, није било читања Божићне посланице и стога Свештенослужитељи су се појединачно мучили да је сами својим речима сроче и презентују у оквиру пригодне беседе у оквиру сваке Литургије коју су служили поводом празника Божића ове године.

Владика жички Хризостом је у оквиру своје Службе Свете Литургије прочитао званични текст Божићне посланице Синода СПЦ а његови Пароси су припремили другачије - своје текстове јер им он као надлежни Архијереј није послао оно што је морао - јединствену Божићну посланицу сходно својој надлежности и постављењу од стране Српске Православне Цркве.

Према чему или коме је тако Архијереј жички Хризостом исказао свој анимозитет, али на терет и штету народну?

Можда му се не свиђа што ју је саставио садашњи Мјестобљуститељ -Чувар Трона Патријарха Митрополит Амфилохије или му није по вољи и цео садашњи Синод СПЦ, у коме је Владика жички Хризостом био члан али претходног сазива.

Није првина да Архијереј жички Хризостом крши позитивна права загарантована Уставом РС, законима Републике Србије и Уставом Српске Православне Цркве, и то права народна на слободно исповедање вере и вршење верских обреда на службено прописани начин.

Наиме, у Чачку више година уназад постоји рак-рана питања начина служења Свете литургије, по старом традиционално-вишевековном начину и-или по начину који упражњавају припадници свештеника "новотараца" који Литургију служе "по новом", а по угледу, по благослову или по "реформаторским" тежњама нашег Владике жичког Хризостома.

Као обичан верник у Порти исте Цркве у Чачку морао сам да доживљавам непријатне међусобне прозивке свештеника из ова два крила, где један другоме кажу "фратре" - новотарцу или "секташу" - традиционалисти, све док није после радикалног поста-сухоједења прогоњених Свештеника у Јануару 2008. године народ са више хиљада својих потписа-петиције пресудио у корист старе регуларне Литургије по важећој Одлуци Сабора СПЦ, те се она даље исправно служи у Цркви Вазнесења Господњег у Чачку.

Потом је Архијереј Хризостом је по овом питању издао акт Е.бр. 741 од 20. јуна 2008. године у коме дословце стоји "да Одлуку Сабора треба стриктно поштовати и ње се држати" а фактички на терену Епархије жичке служи се различито, где и сам Владика Хризостом се не придржава свог сопственог Акта. Конкретно, остала је новотарска Литургија у појединим Манастирима којима гравитирају верници из Чачка и то у Манастиру Јовање, Манастиру Никоље и Манастиру Успење Пресвете Богородице, на левој страни Западне Мораве, као и служење друге легалне и легитимне, досадашње и неизмењене Литургије, на другој десној страни реке Западне Мораве, и то у Манастиру Ваведење, Манастиру Вазнесење, Манастиру Свете Тројице, Манастиру Сретење, Манастиру Преображење и Манастиру Благовештење.

Сада се историја понавља или наставља на други начин, ускраћивањем права верницима Града Чачка да чују Божићну посланицу Синода СПЦ зато што је надлежни Архијереј жички пропустио да испуни своју хијерархијску обавезу и проследи је надлежним Парохијским свештеницима да је прочитају у оквиру служења сваке појединачне Божићне Литургије.

Нико није изузет из обавеза које му припадају по чину и положају.

Не може ни Архијереј жички Хризостом пропустити да обавља свој програм датих му надлежности - да споводи обавезну Одлуку Сабора СПЦ о начину служења Свете Литургије, да проследи Божићну посланицу Синода СПЦ на њено даље презентовање - читање верницима на Божићним Литургијама по појединим парохијама жичке Епархије, и све друго што му као функционеру црквене власти стоји као надлежност и обавезе из ње изведене.

Време је "изборне пропаганде" која се одвија поводом заказаног Сабора СПЦ у Јануару 2010. године и предвиђеног бирања новог Патријарха СПЦ.

Владика Хризостом се огласио потписом са другим угледним личностима Србије, поводом предлога референдума народа о нашем чланству у НАТО пакту, што је његов политички маркетинг и поен.

АЛИ У СУПРОТНОСТИ ЈЕ његово истовремено пласирање "новотарске" Литургије где год то може у којој Цркви или Манастиру да прође, обзиром да иста води протестантизму - угрожавању Православља, његово избегавање да верни народ чује Божићну посланицу која осуђује политику света према Косову и Метохији, јер тај свет је оснивач и промотер НАТО пакта.

Не може се бити и јагње и вук у исто време, сходно дневно-политичком тренутку и потребама за припрему пригодних наступа у јавности, само са циљем и сврхом напредовања у хијерархији СПЦ .

Народ на крају све препозна, али Господ је ту да нам свима суди, па нека нам по Божијој вољи и заслузи у животу буде све.

У Чачку, дана 12.01.2010. године                                    раб Божији Томо Обрадовић

 

Последњи пут ажурирано ( уторак, 12 јануар 2010 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 73 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.