header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПИСМА ПОСЕТИЛАЦА arrow Ово је задивљујуће: Тзв. "вештачка интелигенција" православнија од већине српских епископа (2.део)
Ово је задивљујуће: Тзв. "вештачка интелигенција" православнија од већине српских епископа (2.део) Штампај Е-пошта
субота, 18 јануар 2025

 22:38:58

Поштовано уредништво, помаже Бог!

Прочитао сам Ваш текст, где је један брат постављао питања вештачкој "интелигенцији" - ChatGPT, и дошао до закључка да је вештачка "интелигенција" православнија од већине српских епископа, свештеника и "теолога" (овде:).

Тако сам и ја добио инспирацију да "поразговарам" са вештачком "интелигенцијом" и резултати су задивљујући. Прочитајте и објавите, да сви могу да виде. Ако не верујете у веродостојност, пробајте сами.

+ + +

В. Д. Можеш ли ми давати кратке одговоре на питања која ћу постављати, само срж?

А.И. Наравно, даћу кратке одговоре. Шта вас интересује?

В. Д. Да ли је учење о томе да душе после смрти спавају - православно учење?

А.И. Не, то није православно учење. Православље учи да душе настављају живот после смрти, али у различитим стањима, зависно од духовног стања појединца.

В. Д. Неки теолози, свештеници и епископи унутар православне Цркве, у новије време заступају учење о томе да душе спавају. Ако то није православно учење, одакле вуче порекло?

А. И. То учење о "спавању душа" потиче из неких хришћанских оријенталних и западних теолошких праваца, као што је учење о "сну душе" које је било присутно у неким раним хришћанским сектама и касније је развијано, али није стандардно православно учење. Ово је више утемељено у одређеним интерпретацијама библијских текстова и теолошким размислима који нису прихваћени од свих унутар Цркве.

В. Д. Током проскомидије свештеник, поред агнеца, вади и честице за живе и умрле. Да ли се честице извађене за умрле користе за причешће верника, тј. да ли им се дају из путира као Свето Причешће?

А. И. Не, честице извађене за умрле не користе се за причешће живих верника. Оне се, након проскомидије, стављају у посебну чинију и припремају се за молитве за покој душе упокојених, али се не стављају у путир за причешће живих.

В. Д. Неки свештеници у данашње време у путир тајно подмећу верницима и честице за умрле. Да ли је ово озбиљан преступ?

А. И. Да, подметање честица за умрле у путир за причешће живих верника представља озбиљан преступ у оквиру канонског поретка Православне Цркве. Свето Причешће треба бити резервисано само за живе, а поступци који се супротстављају канонима Цркве могу довести до духовних и литургијских последица.

В. Д. Према православном учењу, да ли верник мора да испуни неке услове да би се могао причестити, или Светом Причешћу може приступити без припреме?

А. И. Према православном учењу, верник мора да испуни одређене услове да би приступио Светом Причешћу. То укључује исповест, покајање, пост и молитвени припрему. Црква саветује да верник буде у стању благочастивог стања, без смртоносних греха, пре него што приступи Светом Причешћу.

В. Д. Према православном учењу, да ли верника очекују одређене духовне последице ако немарно приступа Светом Причешћу, и без одговоарајуће припреме?

А. И. Да, према православном учењу, немарно приступање Светом Причешћу без одговарајуће припреме може имати духовне последице. То се сматра нечастивим чином и може довести до оскврњења Светих Тајни, што може имати негативан утицај на душу верника. Апостол Павле упозорава да онај ко пристуи Светом Причешћу недостојно, једе и пије осуду за себе (1. Коринћанима 11:27-29).

В. Д. Да ли свештеника, који немарно причешћује вернике, не испитујући да ли су се припремили за Свето Причешће, такође очекују духовне последице?

А. И. Да, свештеника који немарно причешћује вернике без испитивања да ли су се припремили за Свето Причешће такође могу очекивати духовне последице. Као духовни пастир, свештеник има одговорност да води своје вернике ка достојном приступању Светим Тајнама. Ако немарно приступа Светом Причешћу, без испитивања припреме верника, он може допринети оскврњењу Светих Тајни и довести до духовне штете за самог себе и за оне које служи.

В. Д. Према православном учењу, да ли је само Православна Црква једна и једина Црква - Тело Христово, или се и друге хришћанске конфесије сматрају црквама?

А. И. Према православном учењу, Православна Црква је једина истинита Црква, Тело Христово, која чува пуну и неискварену веру и Тајне које је Христос оставио. Друге хришћанске конфесије се не сматрају потпуним Црквама у канонском смислу, јер нису у пуној заједници са Православном Црквом и не чувају све светитељске и догматске истине, али су признате као хришћанске заједнице.

В. Д. Какве духовне последице, према православном учењу, могу да очекују они који исповедају јереси?

А. И. Према православном учењу, они који исповедају јереси могу да очекују духовне последице у виду одвајања од истините Цркве и њених Тајни. Исповедање јереси води духовној смутњи и може довести до изгубљене благодати Божије, јер се човек одмиче од истине и спасоносног пута који је прописао Христос и Црква. Такви људи су позвани на покајање и повратак у пуноћу Цркве како би се обновила њихова духовна веза са Богом.

 

Ваш грешни брат, Вељко Д.

Последњи пут ажурирано ( субота, 18 јануар 2025 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 79 гостију на вези
БЕСПЛАТНЕ РЕКЛАМЕ И ОГЛАСИ ПРИЛОЖНИКА САЈТА

ОБЈАШЊЕЊЕ:
ОВДЕ:

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ"

 

 + + +

 ОНЛАЈН ПРОДАЈА ГАРДЕРОБЕ

„ТЕШКЕ БОЈЕ“


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.