header image
НАСЛОВНА СТРАНА
Ћутањем се издаје Бог Штампај Е-пошта
понедељак, 29 март 2010

ЋУТАЊЕМ СЕ ИЗДАЈЕ БОГ

(Св. Григорије Богослов)

        Зато ја нећу више да ћутим. А ако ми цењени владика Иринеј (Добријевић) и његови верни пратиоци у новотарењу замере што радим ово у време овог и овако значајног поста, мораћу опет да их питам: јесам ли ја у овом посту извршио "десант" на Грачаницу? Јесам ли у овом посту разрешавао дужности Епископе и изазивао туче монаха? Јесам ли кажњавао монахе и монахиње по мастирима рањеног Косова и Метохије и Рашке? Ја нисам.

А знам ко је, и тај "ко је" знамо с ким је.

Размишљао сам чекајући одговоре на постављена питања, о томе, у чему је у ствари проблем? Због чега владика Иринеј, до кога моје поруке стижу, не одговара?

Закључио сам да су им одговори тешки. Не питања...  Јер нема тешких питања, али има тешких одговора.

Што више време пролази, питања се све више гомилају, а нас владика једноставно неће да одговари јавно, пред свима, на јавно постављена питања.

А не би му било тешко, ако је сигуран да је Истина на његовој страни. Седне, искуца и објави на сајту наше Епархије. Да сви виде и прочитају Истину. Као на пример онај "деманти" СОYА-е.

Не разумем, зашто је то проблем? Стварно не разумем. Питања су једноставна, јасна и гласна. Нису тешка. Никога не вређају. Мада, све више вређа и повређује не давање одговара. Али и утврђује у убеђењу да новотарци не маре за наша мишљења и осећања, већ тврдоглаво срљају у јерес и при томе и нас повлаче за собом.

При свему томе се праве невешти и највише што се од њих може добити је: "Не, то није истина." Али доказа је превише и на сваком месту. Од владичанског мењања Литургије до приморавања свештеника да служе по новом. Без одобрења СА Сабора (СА Синод не бих да спомињем јер је у њему већина владика на путу новотарства и унијаћења).

А ево још једног примера... Рецимо, мој енглески и није најбољи, али енглески нашег владике је перфектан (одлично говори и српски, морам да признам). Како онда да ја разумем шта се тачно и децидирано каже у заглављу ССЦ (то им је дакле мото - идеја), а наш владика изгледа не разуме? Тамо дословце пише ово:

"A worldwide fellowship of 349 churches seeking unity, a common witness and Christian service"

илити у преводу на наш лепи српски језик:

"Светско друштво 349 цркава које траже јединство, заједничко сведочење и хришћанско служење".

Овај први део до запете и није битан, али је наставак до тачке оно у чему је нас проблем,  (или сам ја опет загазио у грех незнања и хоћу да "клеветам").

Па зар ми до појаве преосвећеног владике Иринеја, Епископа Епархије аустралијско-новозеландске, нисмо били пред Богом сведоци и нисмо имали по нашим црквама хришћанско служење, па сад треба да имамо "свог" члана централног комитета, који ће нас, заблуделе, увести у "право хришћанство" где смо "заједнички  сведоци" и имамо "заједничко хришћанско служење"?

У том контексту, ево још једног питања (а на она предходна, авај, још нема одговора):

Питање шесто:

Преосвећени владико, јесте ли сигурни да ми, верници Српске Православне Цркве желимо да било шта имамо са ССЦ и њиховим: "a common witness and Christian service", ако то захтева да се мења наша вековна, од наших предака и нас прихваћена Литургија и Црква, како би смо им се додворили и постали "модерни" и њима прихватљиви?

Питања се множе, преосвећени владико, а она прва још чекају одговор.

Ето, ја  питам, а питајте и ви који читате. Устаните и питајте. Нису питања та која наносе штету нашој Српској Православној Цркви, него идеја коју заступају они који одбијају да одговоре  на постављена питања, и извуку нас из таме незнања и из греха проузрокованог тим незнањем.

Питајте док још има времена.

Јер, имајте на уму, ако ми сада не проговоримо и устанемо против ИДЕЈЕ новотараца, екуменизма и унијаћења, питаће нас наши потомци каква је наша вера била кад се нисмо усудили да је бранимо.

Зато, устаните и питајте. Питајте и прво молите, а ако не одговоре на молбу,онда захтевајте одговоре.

Јер није грех на нама који питамо, него на онима који не одговарају.

"Екуменизам је заједничко име за псевдохришћанства и за псевдоцркве Западне Европе. У њему су срцем својим сви европски хуманизми са папизмом на челу.  А сва та псевдохришћанства, све те псевдоцркве нису друго већ јерес до јереси.  Њима је заједничко еванђелско име: свејерес."  (о. Јустин Поповић)

+++

Сав си огањ и ревност, свети Архистратиже Михаиле, зато те молимо:  учмале душе наше запали огњем ревности твоје, да бисмо будне савести увек  радосно служили заједничком Господу нашем, свесрдно се угледаући на тебе,  безгрешног и светог брата нашег, и врховног војсковођу нашег, врховног војсковођу све небеске и земаљске војске Христове.

Чудесни Господ Христос начинио је једну Цркву од ангела и људи, да бисмо  се ми људи, који тајанствено представљамо херувиме на земљи, угледали на  свету брћу нашу, на чијем челу стојиш ти, лучезарни и дивни Архистратиже Михаиле.

Ти си на небу победио свезлог сатану, и збацио га с неба на дно пакла, помажи и нама увек, молимо те, свемоћни Архангеле, да и ми свепобедном силом твојом побеђујемо свелукавог Сатану,  који нас са свих страна напада и искушава кроз безбожне људе, нечисте помисли, земаљске сласти, опојне страсти.

 

У Бризбејну, Аустралија

Марта месеца Господње 2010.

 

грешни раб Божији

Горан Ковачевић

крштен именом Михаила

 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 30 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.