header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРЕТРАГА
"Српске новине": Ниш 2013 - поклоњење Ватикану! Штампај Е-пошта
четвртак, 29 јул 2010

Ниш 2013 - поклоњење Ватикану!

          Обиљежавањем годишњице 1.700 година Миланског едикта на најављени начин, са папом као гостом, Српска православна црква би се поклонила римокатоличкој свејереси

+++

Патријарх Српске православне цркве рекао је да ће обиљежавање 17 вјекова Миланског едикта бити прилика за дијалог источних и западних цркава, јер ће на ту манифестацију бити позвани представници свих цркава... Дијалог источне и западне цркве је неопходан, јер је штошта ту остало да се каже, рекао је патријарх Иринеј... Ниш ће бити домаћин ове прославе 2013. године, као град у коме се родио Константин Велики, који је Миланским едиктом успоставио равноправност и слободу вјероисповести, а хришћане заштитио од прогона.

Ову информацију недавно је објавио ТАНЈУГ, а у прошлом броју "Српских новина", др Радован Биговић, професор екуменског богословља на Богословском факултету у Београду, на питање "Шта би значио долазак папе у Србију за православље?", изјавио је: "Вјероватно се размишља о доласку папе, јер је ријеч о обиљежавању великог догађаја када је Миланским едиктом хришћанство изједначено са другим религијама... Не мислим да би било икакве штете да се тада у Нишу нађу сви поглавари хришћанског свијета... Папа је посјетио многе друге православне земље, па им се ништа није десило."

Најблаже речено, неуобичајено је да професор богословља, па макар то било и екуменско богословље, о једном тако крупном питању, говори цијенећи искуство других, а не догматска и еклисиолошка становишта. На страну то што се износи низ непрецизности када је Милански едикт у питању. Тај едикт јесте допринио заштити хришћана од прогона, али је хришћанство било приморано да се у одређеној мјери прилагоди потребама Римског империјума. То је био зачетак савеза световних и црквених власти, чиме је Црква изгубила бар дио своје аутономије. Први едикт којим је хришћанство заштићено прогона, није био Милански едикт, већ Едикт о толеранцији, издат од стране Галерија из Сердике (Сердика - данашња Софија) 311. године. У Миланском едикту су скоро у потпуности инкорпориране одредбе Галеријевог едикта. И није само Константин потписао Милански едикт, већ и његов савладар и будући зет, Лициније. Но, главни проблем по српски православни народ, у цијелом сценарију који се припрема, јесте намјера да се овај повод искористи за упућивање позива папи да посјети Србију, јер то је, Боже мој, опште-хришћански празник, и тешко ко ће се усудити да се успротиви том цивилизацијском чину.

 

Уједињење душа

Још 2003. године, приликом посјете Ватикану, делегацији Српске православне цркве је саопштено: „Нема уједињења Европе, без уједињења душа!" Изговорио је то, без имало увијања, Валтер Каспер, шеф ватиканског одељења за унапређење хришћанског јединства. Властодршцима у Србији, који су за главни циљ државне политике зацртали - пут у Европу, био је то јасан сигнал да морају порадити на уједињењу православних и римокатоличких душа. Главна препрека том задатку био је патријарх Павле. Није прошло ни 40 дана од како је испустио своју свету душу, а нови патријарх је изјавио да је папа добродошао у Србију и да је заједнички циљ Римске и Српске цркве да се пронађе начин да се та два пута споје.

 

Недавно је папа Бенедикт XVI, по завршетку концерта "Дана руске културе и духовности у Ватикану", упозорио глобалну јавност на опасност од губљења памћења и кршћанских коријена, те закључио да Европа треба дисати пуним плућима Истока u Запада и тиме започети ново раздобље истинског човечјег развоја, како би се одговорило на бројне изазове и кризу идентитета. Као да данашња криза идентитета није резултат ватиканске свејереси и њеног дво-миленијумског систематског прогањања православља - фалсификовањем кршћанских коријена!

 

Кршење канона

Ако поштујемо црквене каноне, онда је забрањен дијалог са јеретицима, заједничке молитве и богослужења (о томе можете прочитати више у тексту на претходним страницама, из пера једног од најумнијих људи које је имала СПЦ). Традиција светих отаца се, на жалост, све више игнорише и заборавља.

- Ствари су се захуктале синкрестички, и ту нема више никакве подлоге јереси или грешке, па према томе ни разлике између православних и јеретика. Свети Оци, који су сазивали свете саборе на којима су изобличавали јеретике, очигледно су били у заблуди, те им Бог мора опростити, и упркос отпору неких "фанатика" и "екстремиста" који настављају да се позивају на традицију, унија цркава ће бити наметнута декретом, без решења теолошких разлика - ироничан је протојереј Теодор Зисис, професор Теолошког факултета, Универзитета у Солуну. Многи људи не разумију теолошке разлике, те аплаудирају ономе што се дешава. Конзервативци и традиционалисти ће бити маргинализовани. Још је у току љета 2001. године, на грчком острву Сирос, на сабору паписта који су посјетили васељенског патријарха, проглашено да је унија коначно остварена. Ово је модел уније који су унијати употријебили: ми задржавамо наше разлике у вјери и богослужењу, али ми прилазимо ка унији са папом. То је рецепт који ће, како је кренуло, бити примијењен и у нашем случају.

 

Тројански коњ

Међутим, није проблем само у догматима. Претпоставимо да Римокатоличка црква чак објави да се одриче својих лажних догмата. Као да би тада требало да нестану све препреке за примање римокатолика у Цркву. И ту вреба највећа опасност, сматра протојер Петар Андријевски, аутор књиге "Да ли је могуће враћање јеретичких заједница у Цркву?":

- Савремени римокатолицизам није онај римокатолицизам који се 1054. године одвојио од Цркве. За хиљаду година свог постојања ван Цркве Христове, ван просвећујуће благодати Божије, римокатолицизам је, људским мудровањима и демонским утицајима, потпуно у себи унаказио хришћанска начела. Шта се добија формалним одбацивањем лажних догмата, ако ти догмати живе у дјелима римокатоличких богослова.

Заједно са савременим римокатолицима, исто тако оптерећеним јеретичким заблудама, у Православну цркву ће невидљиво ући ватиканска „гарда": Тома Аквински, Игњацио Лојола, Франциско Асишки, велика и мала Тереза, Тома Кемпијски, Николај Креста и други. Ући ће они о којима је свети Игњатије Брјанчанинов свом духовном чеду писао: „Не играјте се својим спасењем, не играјте се! Иначе ћете вјечно да плачете. Прихватите се читања Новог Завјета и светих отаца Православне цркве, никако не Терезе, Франциска и других западних умоболника, које њихова јеретичка црква проглашава за свете" (Сабрана писма, Москва 1995. стр. 396).

Изненада ће православним „светитељем" постати и Јоасаф Кунцевич који је 1623. године наредио да се раскопају гробови православних и да се њихови остаци баце псима.

- Сјединивши се са римокатолицима, обманувши се њиховим формалним одбацивањем лажних догмата, православни ће се наћи у улози древних Тројанаца, који су пустили у свој ограђени град коња у којем су се налазили непријатељски војници. Православни као и Тројанци могу да се осјете као побједници. Католици прихватају наше догмате! Пустивши коња у свој град, Тројанци више нијесу били безбједни. Ако православни приме римокатолике у евхаристијско општење, заједно са њиховим хиљадугодишњим „наслеђем", православље ће бити разорено-пише Петар Андријевски.

Немогуће је очекивати да ће православље, сјединивши се са римокатолицима, извршити позитиван утицај на цјелокупан римокатолицизам, и да ће се он временом одрећи свега лажног. Као што пише ђакон Алексеј Бекорјуков: „Да ли је могуће одрећи се са лакоћом молитвене праксе, оних метода духовног живота и аскезе који су се нагомилали током многих вјекова, од стране десетина покољења? То је поунутарњено, и, ако хоћете, нешто што је већ урођено. Зато и напустити то, одједном почети живјети на другачији начин, представља немогуће и незамисливо дјело".

Ниједан првојерарх СПЦ, од Светог Саве до данас, није позвао папу у Србију. Ниједан православни Србин, никада кроз историју, није имао прилику да дочека архијеретика римског. Чиме смо ми заслужили тај Божији благослов! И да ли ћемо се после тога моћи сматрати православнима?

 

Увреда за жртве

Проф, др Србољуб Живановић, предсједник Међународне комисије за истину о Јасеновцу (Лондон), и предсједник Фонда за истраживање геноцида (Београд):

"Посјета папе Србији била би тешка увреда за недужне жртве које су мучене, па потом погубљене само зато што нису били католици, већ православни Срби, Јевреји и Роми. Римокатоличка црква је недавно донијела одлуку да се прогласе за блажене злочинци Доминик Мандић (организатор пацовских канала за бјекство злочинаца и кољача из Хрватске после Другог свјетског рата), Ханс Иван Мерц (идеолог и организатор злочиначких крижарских и других католичких организација које су вршиле клања, мучења и силовања) и Алојзија Степинца, духовног вођу геноцидне Независне државе Хрватске... Папа никада није осудио преко 1400 католичких свештеника, бискупа, надбискупа и часних сестара и цио Фрањевачки ред који су лично мучили, клали, силовали, вадили нерођену дјецу из утроба мајки и иживљавали се над недужним православним српским становништвом, Јеврејима и Ромима."

Извор: „Српске новине“ бр. 12, 1. јул 2010, стр. 60-61.

Приређивач: „Борба за веру“

Последњи пут ажурирано ( четвртак, 29 јул 2010 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 164 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.