header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРАВОСЛАВЉЕ-актуелно arrow Еп. Артемије: Предговор књиге Марка Аурелија "Надбискуп геноцида"
Еп. Артемије: Предговор књиге Марка Аурелија "Надбискуп геноцида" Штампај Е-пошта
уторак, 19 октобар 2010

Поштовани посетиоци,

У прилогу доносимо предговор књиге „Надбискуп геноцида“ (о Алојзију Степинцу – прим. „Борба за веру“), италијанског аутора  Марка Аурелија Ривелија, који је написао владика Артемије, а који нам је на српском и руском језику послао један од наших посетилаца из Русије. Превод предговора на српски сачињен је из руског издања књиге.

Уредништво

 +++

Епископ Артемије

ПРЕДГОВОР КЊИГЕ МАРКА АУРЕЛИЈА РИВЕЛИЈА „НАДБИСКУП ГЕНОЦИДА“

 Књига која је пред нама, драги читаоче, јесте још један зрак светлости на чињенице које сведоче о (у историји добро познатој и довољно осветљеној истини) улози Ватикана и католичке цркве уопште, на политичка, ратна и геноцидна збивања широм света. Овај зрак је утолико значајнији зато што осветљава једно конкретно парче историје у одређеном исечку времена, нама блиског и болног, из бурне и мученике историје српскога народа. Оно што даје посебну вредност овој публикацији је чињеница да је њен писац странац – Италијан по народности и римокатолик по вероисповести, те му се ни с једне стране не може приписати  пристрасност у односу на српски народ. Марко Аурелио Ривели, као научник и историчар, руководио се искључиво љубављу за утврђивање истине о трагичним збивањима пред и током другог Светског рата на простору ткзв. НДХ. Своју причу је ткао на разбоју докумената  која су му била доступна и утврђених чињеница, те његова излагања, објављена на италијанском и српском језику још 1999. имају снагу приповедања очевидца и посматрача тих историјских збивања.

Посебно је драгоцено што, иако католик по верском убеђењу,  разоткрива и осветљава одговорност римокатоличке цркве у Хрватској, за та стравична и геноцидна збивања, као и улогу у томе и самог Ватикана и тадашњег понтифекса папе Пија XII. О тој нечасној улози најречитије говори сам назив  књиге – НАДБИСКУП ГЕНОЦИДА (LArcivescovo del genocidio), и поднаслов: Монсињор Степинац, Ватикан и усташка диктатура у Хрватској 1941-1945.

О садржају саме књиге, шта тек рећи? Довољно је погледати њен садржај, па да све буде јасно. Стравични наслови: Кама и крст; У име Бога; Логори за истребљење... па – Христова усташка Хрватска, Божија творевина; Колаборација у Ватикану, Пастири и вуци Господњи... Човек мора да се запита: како то иде једно с другим? Шта има благи Христос са тим монструозним  и крволочним чудовиштем, које је како по броју жртава, тако и по врстама примењених метода мучења увелико превазишло и надмашило све оно што је шпанска инквизиција чинила. Свака страница ове књиге показује и открива свирепост коју до тада род људски није упознао.

Довољно је видети податак на 43-ој страни ове књиге да све усташке војне јединице имају своје капелане, од којих неки „лично учествују у акцији истребљења“ (Срба), док остали се задовољавају тиме да оправдају покољ „у име Бога“. Таквих „војних капелана има укупно 150 и подређени су апостолском и војном намеснику, тј. примасу Хрватске Алојзију Степинцу. А мало даље сазнајемо да су „искрена и вјерна подршка“ и признања која монсињор Степинац даје Поглавниковој диктатури... уследили након првих вести о усташким расним покољима.

Усташки злочини над Србима, Јеврејима и Ромима попримају вид пандемије. Јасеновац, Јадовно, Стара Градишка, Глина и многобројна друга стратишта, позната су као фабрике мучења и уништења. Милости није било ни за кога. Ни за децу. Систематичност и ефикасност усташких злочинаца таква је да узнемирава чак и хитлеровске окупационе власти. Само не монсињора Степинца и папу Пија XII. Они чак налазе разлоге који их радују. Злочин истребљења „шизматика“ прати и злочин насилног „прекрштавања“ србоправосла-ваца које је Поглавник одредио као пут паралелан истребљењу.

Циљ је јасан: очистити Хрватску од нехрвата, пре свега од Срба. Што претекне усташкој ками и католичком крижу, то бива прогнано. Познат је план: трећину (Срба) побити, трећину – покрстити, трећину протерати. Ипак, најуспешнији су били у реализацији прве трећине. Нажалост, нису имали у виду (чак ни верски прелати) да се Божjи човек (а поготову један народ) не може убити, јер као убијен он силније живи и јаче прети, и притискује савест, него за живота, што се и овога пута пoказало као непобитна чињеница.

Монструозни подухват Поглавника Павелића и његових сарадника само су потврдили историјску истину да зло добра донети не може. Хрватски народ и католичка црква добили су неизбрисиви каиновски печат на своме челу који их обележава за сву њихову будућност и вечност. А њихове жртве, Јасеновачки (и сви други) мученици од њих пострадали, задобили су венац вечнога живота, јер су пострадали за Истину радујући се. Њима у част Свети Владика Николај саставио је Службу, у којој им се обраћа са дивљењем:

„Мученици нови под хумкама влажним,

Победа је ваша над хришћанством лажним“.

                                                                   Епископ   +АРТЕМИЈЕ

+++

ПРЕДИСЛОВИЕ

Дорогой читатель, перед вами книга, являющаяся еще одним лучиком света, освещающим хорошо известную историческую истину о роли Ватикана (и католической церкви в целом) в политических и военных событиях, приводивших к геноциду. Этот луч света важен, ибо он высвечивает один конкретный кусочек мученической истории сербского народа во вполне определенном – не таком уж и далеком – отрезке времени.

Тот факт, что автор книги – итальянец по происхождению и католик по вероисповеданию – добавляет ценности этой публикации. Поэтому ни с какой стороны нельзя приписать ему пристрастность по отношению к сербскому народу. Марк Аурелио Ривели, как ученый и историк, руководствовался исключительно любовью к утверждению истины о трагических событиях накануне и в течении Второй Мировой войны на территории т.н. НДХ. Свое повествование он ткал из пряжи  документов и «железно» подтвержденных фактов, а потому изложение событий (опубликованное на итальянском и сербском языке еще в 1999) имеют ту силу, которой обладает свидетельство очевидца.

Особенно драгоценно то, что он – будучи убежденным католиком – раскрывает меру ответственности римо-католической церкви в Хорватии за геноцид, а также роль Ватикана и тогдашнего понтифика папы Пия XII. Об этой роли красноречиво говорит само название  книги – АРХИЕПИСКОП ГЕНОЦИДА (LArcivescovo del genocidio), и подзаголовок: «Монсеньор Степинац, Ватикан и усташеская диктатура в Хорватии 1941-1945».

Что можно сказать о книге? Достаточно посмотреть  содержание – и все будет ясно.

Заглавия говорят сами за себя: Кинжал и крест; Во Имя Бога; Лагеря истребления... и – Христова усташеская Хорватия, Божье творение; Колаборация в Ватикане; Пастыри и волки Господни... Человек должен задаться вопросом: как может одно сочетаться с другим? Что общего у благого Христа с тем монструозным и кровавым чудовищем, которое как по числу жертв, так и по разнообразию примененных методов мучений многократно превзошло и превысило все то, что натворила испанская инквизиция. Всякая страница этой книги показывает и открывает свирепость, которая доселе была неизвестна людскому роду.

Чего стоит, например, информация о том, что усташеские боевые единицы имеют своих капелланов, некоторые из которых «принимали личное участие в акциях истребления» (сербов),  довольствуясь оправданием резни тем, что творилась она «во Имя Божье». Такие «военные капелланы» (а в совокупности их было 150 душ) находились в подчинении апостольскому и военному наместнику, т.е. примасу Хорватии Алозию Степинацу. А чуть дальше узнаем, что „искренняя и верная поддержка“ и признание, которое монсеньор Степинац дает диктатуре Поглавника... последовали после первых известий о усташеской расистской резне.

Усташеские преступления над сербами, евреями и цыганами принимают характер пандемии. Ясеновац, Ядовно, Старая Градишка, Глина и многочисленные другие лобные места, известные как фабрики мучений и уничтожения. Милости не было никому. Даже детям. Систематичность и эффективность усташеских злодеев была такой, что возмутила даже гитлеровские оккупационные власти.

Но только не монсеньора Степинаца и папу Пия XII. Они даже изыскивали причины для радости.  Злодейство истреблениясхизматиковсопровождало злодейство насильного „перекрещивания“ православных сербов, которое Поглавник определил в качестве пути, параллельного истреблению.

Цель ясна: очистить Хорватию от нехорватов, прежде всего, от сербов. Все, что мешает усташескому кинжалу и католическому «крыжу», должно будет изгнано. План прост: треть (сербов) убить, треть«перекрестить», треть – изгнать. Самыми успешными  они были в осуществлении первой трети плана. К сожалению, даже религиозные прелаты не понимали того, что Божий человек, (да и целый народ) убить нельзя, ибо мертвые пробуждают совесть куда сильнее, нежели живые.

Монструозная затея Поглавника Павелича и его соратников лишь потверждает историческую истину, что никакого добра зло принести не может. Хорватский народ и католическая церковь получили на свое чело неизгладимую каиновскую печать, которая обозначит все их будущее и вечност. А их жертвы, ясеновацкиевсе другие) мученики от них пострадавшие, обрели венцы вечной жизни, ибо с радостью пострадали за Истину. В их честь Святой Владыка Николай составил Службу, в которой обращается с восхищением:

   „Мученики новые под холмиками влажными,

     Победа ваша над христианством ложным“.

Епископ   +АРТЕМИЙ

Последњи пут ажурирано ( уторак, 19 октобар 2010 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 32 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА

ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.