header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ПРЕТРАГА
Још један глас против прогона Грешног Милоја - Томислав Ерић, адвокат Штампај Е-пошта
субота, 19 март 2011

Томислав Ерић

АРХИЈЕРЕЈ  АРТЕМИЈЕ И ГРЕШНИ МИЛОЈЕ СТЕВАНОВИЋ

ЈУНАЦИ НАШЕГ ВРЕМЕНА - И ВРЕМЕНА КОЈА ДОЛАЗЕ

У приликама широко распрострањеног незнања, када је нарушен континуитет отачког предања у народу - у смислу очувања наслеђених традиционалних вредности, издвајају се они светли примери појединаца који не одступају са   пута Господњег који једино води спасењу.

Постоје као узори нашег времена у духу речи из Псалтира - '' и не устукну срце наше нити си скренуо наше стазе са твога пута'' , да таквим својим примерима и нас остале врате са наших погрешних стаза - када оне нису стазе на трагу пута истинског Православља од наших предака преданог нам, као једине вере која директно води у спасење.

КОНГЛОМЕРАТ свих вера, различитих верских исповести и догматика крајњи је екуменистички циљ.

А за Господа Бога нашег све су то расуте стазе које се удаљавају од његовог пута, јер екуменистичка свејерес - није свеопште покајање којим би се све те различите странпутице у вери сабрале у једну истиниту веру и тако добиле јединствену стазу којом би се вратиле на спасоносни пут Господњи.

Светски савез цркава је творевина света, јер није Господња творевина, а Српска Православна црква није никакав обичан члан тог екуменистичког савеза, већ је изворна  јединствена и једина у континуитету Апостолска црква.

Дух овог времена, као дух од овог а НЕ дух од оног света, унео је превише свега материјалног у животе људи потрошачког друштва, са пратећим екстремно сугестивним медијским покрићем - све до мере да се људи више не сналазе у потребама потврђивања својих личних идентитета.

Очигледно је да своју веру Православну мноштво наших људи схвата као део свог народног фолклора, и прославу Крсне Славе, Божића, Васкрса и других празника као део фолклорне традиције - прихватајући их и упражњавајући кроз пратеће обреде више кроз форму а мање кроз суштину.   

Због тога, грчевита борба благочестиво-верних за очување Српске Православне цркве од пошасти екуменизма за већину осталог верног народа Српског, велика је непознаница - подложна свакој медијској манипулацији и замени теза по питањима пратеће канонско-правне регулативе из извора црквеног права.                                                

Тако се и могло десити да екуменистичка струја у СПЦ покушава да без суда, без правног основа у Уставу СПЦ и канонима, или ''преким судом'' суди таквим ДУХОВНИМ И ЉУДСКИМ ГРОМАДАМА какве су Архијереј Артемије и грешни Милоје Стевановић, а судила је и већ пресудила другим мање познатим благочетивим свештеницима, монасима и правоверним мирјанима.  

У контексту упоредног свевременог значења овог проблема, илустративно из 138. Псалма наводимо 20. стих који гласи: ''јер ћеш рећи у размишљању - узалуд ће узети градове твоје'' као пример ситуације у којој црквена власт одузевши Архијереју Артемију рашко-призренску Епархију, цркве и манастире којима је управљао, а потом и његов архијерејски чин, фактички није успела и да му одузме и одано монаштво и многобројни верни народ који га следи у исповедању праве и чисте вере Православне.

Предње значење цитирног стиха из Псалтира служи као потврда узалудности свих реформаторских намера оних који следе убрзаном екуменизму, када знамо да је за све правоверне Архијереј Артемије - нови Владика Николај или нови Ава Јустин нашег доба.

Кроз започети црквено-судски поступак преме грешном Милоју Стевановићу у пренесеном значењу стварно се суди - самом милосрђу, доброчинству, гостопримству и сваком вековно традиционално наслеђеном добру, и јеванђелској хуманости досада усађеној у Српском народу и његовој друштвеној култури.

Како то другачије и схватити - када је Грешни Милоје у многобројним и небројеним примерима нахранио гладне, оденуо голе и босе, духовно и материјално подржао бројне невољнике и прогнанике - него схватити као суђење самом Јеванђељу и његовим заповестима -  да ко учини оним људима земаљски малима - да је онда тако учинио самом Господу Христу.

Као последица свих досадашњих збивања у СПЦ дошло се до екстремно тешке ситуације формирањем ''катакомбне цркве'' у једној згради Београду, а медијски коментар обичних људи њених становника који и не знају за појам ''катакомбне литургије'' био је - да им је непријатан мирис тамјана, да их узнемиравају духовне песме, да им сметају ближњи - монаси и верници који се за цео свет, за сав народ Српски а тако и за њих моле, и истовремено чине освећеним и благословеним и само место где они станују и живе.

Боље је ћутати - него давати некомпетентне коментаре и судове - важи као правило увек у нашем животу.

Или за ове људе који живе у тој згради и дају изјаве медијима - боље је ћутати него грешити душу супростављајући се жртви оних који нашу свенародну Православну веру народа Српског, покушавају да тако сачувају.

Опет се понавља вапај Господњи из јеванђеља - ''опрости им Оче јер не знају шта раде'' или за ове несвесно злонамерне станаре према благочестивима - да не знају шта и о чему говоре.   

Можда је данас ''стадо мало'' али га ипак ипак чине стотине и хиљаде верних, оних који чувају нашу веру Православну од екуменистичке пропасти.

Постоје и ови бројни светионици као светли нам примери појединаца који таквом верном народу осветљавају праву стазу Господњу, и то описаним  духовним трудом и вођством Архијереја Артемија, духовном и људски хуманом потпором Грешног Милоја, канонским знањем Жељка Которанина, бескомпромисном храброшћу монаха Антонија и небројених других благочестивих који би овај списак развукли унедоглед.

У Чачку, дана 18.03.2011. године                  Томислав Ерић, адвокат

Последњи пут ажурирано ( субота, 19 март 2011 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 16 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.