header image
НАСЛОВНА СТРАНА arrow ЕПАРХИЈСКЕ НОВОСТИ arrow "Пресс": Сабор СПЦ у мају треба да донесе битну одлуку (чланак са коментарима)
"Пресс": Сабор СПЦ у мају треба да донесе битну одлуку (чланак са коментарима) Штампај Е-пошта
уторак, 26 април 2011

 Епископи у клинчу због посете папе

Трвења - Патријарх Иринеј најватренији заговорник доласка Бенедикта XVI у Србију, али у врху СПЦ има много оних који не пристају на екуменизам. Напето - Аналитичари се слажу да је посета поглавара Римокатоличке цркве важна, али и да се до коначне одлуке неће доћи лако

Мајски сабор Српске православне цркве требало би да преломи одговор на питање које већ дуже време изазива тихи рат међу владикама, али и међу верницима - да ли папа треба да дође у Србију 2013. године, на прославу Миланског едикта.

Овакав став недавно је изнео и патријарх Иринеј, који је недвосмислено поручио да ће Сабор сигурно расправљати о „листи званица" за централну прославу 1.700 година откако је римски цар Константин, рођен покрај Ниша, озваничио хришћанство као државну веру.

Биће трвења

Али није тајна да српска црква нема јединствен став о томе да ли поглавар Ватикана треба да дође у нашу земљу, те да се на предстојећем сабору може очекивати жустри окршај „тврде струје" и млађих владика, много расположенијих да - скупа са представницима осталих православних цркава - угосте Бенедикта XVI за две године. Ту је, на крају, и став Руске православне цркве, јер „њет" из Московске патријаршије може да буде пресудан тас на „екуменској" ваги.

За оштре противнике екуменизма у јавности важе архијереји који су јесенас, током претходног сабора, били блиски рашчињеном владики Артемију: пре свих владика бањалучки Јефрем, банатски Никанор, дабробосански Николај, али и зворничко-тузлански Василије Качавенда. На другој страни, предвођени патријархом Иринејом, који се већ годинама залаже за дијалог са католичком црквом, јесу владике Иринеј Буловић, Лаврентије и Атанасије Јефтић.

Они су и најзаслужнији што је став СПЦ о папином доласку за свега неколико година прешао пут од јасног „не долази у обзир", преко пословичног „још није време", до „ево, само што није". А иако је пре само петнаестак дана Јохан Марте, председник екуменске фондације „Про оријенте", папину посету оценио „мало вероватном" - искључиво због неслагања у врху СПЦ - питање се, после патријархових изјава, поново актуелизовало.

Да би посета папе Србији била од великог значаја за нашу земљу, али и да ће то изазвати озбиљно трвење међу владикама, сматрају и верски аналитичари.

- Нужно је позвати папу да дође, јер би његова посета донела доста користи држави и Српској православној цркви - каже верски аналитичар Мирко Ђорђевић. - Добар је знак то што ће се на сабору расправљати о томе да СПЦ позове папу. Ипак, неће се лако изгласати да се папа позове, јер постоје и они који се противе томе.

Дорђевић сматра да је добро да црква заузме став и да би онда и међу верницима било мање трвења, јер је папа већ посетио многе православне земље.

- Мислим да се проблем прави и зато што је његова посета Србији нека врста одскочне даске за папину евентуалну посету Русији једног дана, а Руси су против тога - објашњава Ђорђевић.

И Димитрије Калезић, професор Богословског факултета у пензији, сматра да Руској православној цркви никако не би било право уколико СПЦ позове папу у Србију.

- Сигурно је да има оних који су против доласка папе, а руска црква је једна од њих. Они сигурно нису расположени за његов долазак - истиче Калезић.

Није трагедија

Аналитичар Живица Туцић каже да је тешко проценити да ли ће СПЦ упутити позив папи.

- Тешко је претпоставити шта ће СПЦ на крају одлучити и верујем да је и сам сабор подељен по питању папиног доласка, па ће вероватно бити отворене оштре дискусије на ту тему. Ипак, треба узети у обзир и, поред тога шта мисли епископат, шта мисле верници и држава - говори Туцић. - То питање није више само ствар међуцрквених односа, већ је у Србији добило, иако није требало, и политичку димензију. Све у свему, треба поздравити став патријарха јер је добронамеран у жељи да окупи све цркве на нивоу који је могућ, пошто је предуго трајала та подела и удаљеност. Сматрам да није трагедија ни уколико позовемо папу ни ако га не позовемо.

Јован Павле II хтео у Србију

Првог маја ће папа Јован Павле II други бити проглашен блаженим - каже Милутин Новаковић из Београдске надбискупије. - Он је, као припадник једног словенског народа, јако желео да посети Србију, али није успео. Ми ћемо славити његов дан и молити се да се исто не догоди са папом Бенедиктом XVI. Волели бисмо да видимо папу и да не осећамо више да смо у другом разреду међу католичким верницима.

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/159020/Episkopi+u+klin%C4%8Du+zbog+posete+pape.html

 

ГЛАС НАРОДА:

ВЕЋИ ДЕО КОМЕНТАРА СА САЈТА ДНЕВНОГ ЛИСТА „ПРЕСС“

 

Не папизму [neregistrovani] (25. 04. 2011, 22:47:28)

и народ одлучује

РЕЦИ НЕ ПАПИ У СРБИЈУ!!

И НАРОД СЕ ПИТА!!!

(бар је било до сада тако код православаца, јер и патријарси су грешни, а нису ко папе "безгрешни")

НЕ ПАПИЗМУ!

 Jao

opet Mirko Đorđević! Jadni mi! Što se Irineja tiče - da nije bio najvatreniji ne bi u ovom istorijskom trenutku (potpunog posrnuća na svim stranama) ni bio izabran za patrijarha. UŽAS I STRAVA!

/ [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:02:09)

 
Fantastično

je što katolici smatraju "da treba da se raščiste istorijske istine i utvrde činjenice".

Jer - i svi normalni pravoslavni to također smatraju. A kad se te činjenice konačno raščiste i definitivno utvrde, a onda se i publikuju i objave na sva zvona umesto višedecenijskog zataškavanja kao dosad, onda više nikome pri zdravoj pameti neće ni na um padati da ikada u Srbiju zove papu, a oni koji s tim imaju probleme potražiće za sebe zemlju koja im odgovara.

 

William Wallace [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:10:57)

Kojim putem dolazi papa ?

Da nece mozda preko Jasenovca,

to bi mu mozda i upalilo.

 

Макаров [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:22:15)

Народ да одлучи! НЕ !

Не мора да дође биће прилике једног дан, можда!  Друго наши великодсотојници су постали мало више аутистични, самобитни, самовласни,сами себе бирају и одлучују(непогрешиво!?), чини ми се да превише себи дају за право, журе, тајно преговарај, ваљда НАРОД, треба да зна шта се пеговара и о чему послледњих година.
Или нису свесни или намерно раде да Србе духовно докрајче.
Ко је гледао документарни филм Пад Византије, разумеће!

 

miki [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:28:20)

ne

Jednostvano...ne zelim Papu u Srbiju!

 

mraz [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:44:14)

papa

njet dobrjij došel

Христос Воскресе [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:48:04)

...

@Maкаров

није само у питању документарц Пад Византије.. Има и докуменатарц о лажном учењу папизма "Јер нисмо од колебљивих на погибао" на јт! Обавезно погледајте! Радио га је руски отац Роман Зеленскии антиекумениста!!!

http://www.youtube.com/watch?v=O8R02WFVS7Y

Плаше ли се Бога наши свештеници екуменисти?

 

nenad [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:57:42)

ekumenizam je svejeres (o. Justin)

Zaboravljaju šta o ekumenizmu govore sveti oci. Pred očima imaju samo novac a o duhovnosti ne razmišljaju. Svakako, NE papinoj poseti.

 

oooo3838 [neregistrovani] (25. 04. 2011, 23:58:17)

papa

pa neka svi koji ga toliko postuju i zele ovde, lepo zapucaju u Italiju i stupe u njegovu sluzbu, sve mi j jasno kad sam na Veliki petak videla svasta na TV.
Moj ded je imao dobru izreku, -ne treba se za mene niko moliti, sam cu boga moliti za sebe- tako i ja mislim, a ovo ssada vise niko ne zna kako se zove...ekumenizam ....????

 

Grigorije [neregistrovani] (26. 04. 2011, 00:06:38)

Ima vremena...

Protiv toga sam da dolazi u državnu ili crkvenu posetu SPC, apsolutno. A ako mu je cilj da obiđe svoje vernike, neka ih obilazi, ali neka ne očekuje da ga ponizno prime državni i verski poglavari u zemlji ili da ljubi zemlju.
Pitanje dolaska pape na obeležavanje Milanskog edikta nije samo pitanje o kome treba da odluči SPC, već i ostale pravoslavne crkve da se slože. Bila bi stvarno neprimerena poruka da zbog pape ne prisustvuje deo pravoslavnih crkava tom skupu.
U sadašnjoj situaciji u Srbiji i SPC, pozivanje pape, bez obzira na broj episkopa koji to budu podržavali i na stav države, sigurno će dovesti do podele unutar SPC i raskol, što nikako nije potrebno. Isto se odnosi i na promene kalendara.
Tu nema pomoći od stavova preeksponiranih verskih analitičara, koji se ponašaju kao da ih je g-đa Nata izabrala u Vrhovni savet susdstva - pa da oni moraju sve da aminuju i da ih se o svemu pita za mišljenje.
Korisnije je novinarima da priupitaju više običnih, istinskih vernika - oni bolje razumeju tu problematiku od tih samozvanih ''verskih analitičara''.

 

Aleksandar [neregistrovani] (26. 04. 2011, 00:15:16)

Svašta....

Ukoliko hoće da podele vernike, da prave paralelnu pravoslavnu sprsku crkvu, neka ga zovu. Ja prvi više ne bih ušao u crkvu pod okriljem SPC. Idem pravo na Frušku Goru kod Zilota.

 

nikola [neregistrovani] (26. 04. 2011, 00:16:56)

E zemljo Srbijo

Dajte nam Tucica i deda Mirka da nam objasne samo molim vas da pozure,nestrpljiv sam,ne znam sta da radim da li da se smejem ili da placem.

 

sava [neregistrovani] (26. 04. 2011, 00:18:40)

ne ne i ne ... nikadaaaa....

PAPA U SRBIJI NE NE NE - NIKADA NE , a sada malo za pouku nekima... proucite samo titule koje papa nosi - uzas, DEUS IN TERRIS-bog na zemlji , VICARIUS CHRISTI-zamenik hrista , VICARIUS FILII DEI-zamenik sina bozijeg ,CAPUT CHRISTIANITAS-glava hriscanstva ,ARBITER MUNDI-sudija sveta ,LATINUS REX SACERDOS-latinski kralj svestenik , DUX CLERIS-vodja svestenstva , bogobojazljivo ponizno zar ne ?

 

Aladin i čarobna lampa [neregistrovani] (26. 04. 2011, 00:43:13)

Vernici

Pitaju li se vernici i narod ili samo crkveni velikodostojnici?!
Samo pitam, zanima me odgovor?

 

Vlado [neregistrovani] (26. 04. 2011, 01:47:34)

Da li treba da dodje?

NE!!!!!!!

 

vlado [neregistrovani] (26. 04. 2011, 01:50:21)

zdrav razum

dovoljno puta su pokazivali sta oni misle Srbima,tako da mu ne treba niposto dozvoliti da dodje u Srbiju

Srdjan [neregistrovani] (26. 04. 2011, 01:54:02)

....

Sto se mene tice moze da dodje...
Cak mislim da bi jevandjeljski bilo da ga zovemo da dodje.
Zar nije i on "bliznji"?
Ili ako te neko poteru jednu milju, ti idi dve....
Ili "Oprosti nam dugove nase kao sto i mi oprastamo duzncima svojim...."
itd...

 

Novak [neregistrovani] (26. 04. 2011, 02:13:01)

Ne !

Papi jasno reci da NIJE DOBRO DOSAO U SRBIJU !

 

Covek [neregistrovani] (26. 04. 2011, 02:43:25)

Covek

Covek k'o covek.. Pustali smo i gore u Srbiju...

 

clic [neregistrovani] (26. 04. 2011, 03:12:59)

svi putevi vode u JASENOVAC

da se za dolazak pape pitaju samo irinej&Co tako slobodno mogu da ih nazovem papa bi vec sutra bio u srbiji ali za dolazak ima da se pitaju vernici a ogromna vecina je PROTIV I. i to mora svako da postuje pa i patrijarh

 

NE bezuslovno [neregistrovani] (26. 04. 2011, 04:03:51)

Ne Bezuslovno,NECU da budem katolik

Nikad NEEEEEEEEEEE,
narod se pita.
Necu da budem kato9lik

 

Mile [neregistrovani] (26. 04. 2011, 04:32:54)

Panika

Потпуно несхватљив и ирационалан страх. Да ли Пап уједа на пропутованју? Зар у питању није само сусрет због једног обележавања ? Ко је уопште споменуо да ће ту да се склапа некакав пакт те да Срби прелазе у католичанство!? Папа је ту само туриста, званица међу многим другим хришћанским званицама и ништа више. Чему онда та нервоза и паника? ОК, разумем Јасеновац и сећање на мрачну историју, али можда може и на том плану нешто да се уради а овако ништа , никада и никако. А посебно је забрињавајуће колико коментатора који се представљају православцима а при том уопште нису у стању да опраштају !!? То мене много више брине него да ли ће Папа да дође или не. Парадокс.Ништа смирено, стално морају некакве драме да се праве!?

 

Александра [neregistrovani] (26. 04. 2011, 06:17:09)

Народ каже НЕ!

Христос васкрсе!
Довољни су и ови коментари овде па да се јасно види у ком правцу треба да иде ова прича и да се заврши већ једном. Одлични коментари! Још један глас за НЕ - папи и екуменизму!

 

zdravko [neregistrovani] (26. 04. 2011, 07:04:41)

Ова адреса је заштићена од робота. Потребан вам је Јава-скрипта да би сте је видели.

Dolazak pape samo bi izazvao jos veci raskol u Srpskoj pravoslavnoj crkvi.A raskola nam je dosta i kroz istoriju i sada.Samo onaj ko to zeli,moze da ga pozove u sluzbenu posetu.Onima koi ga zele nije mesto u nasoj crkvi nego u politici.A dokle vise da se politika mesa u crkvene poslove?Pravoslavci i Katolici se nazivaju Hriscanima.Nije dovoljno reci samo deklarativno"Ja verujem u Hrista i ja sam Hriscanin."Hriscanin je onaj ko istinski veruje u Hrista,sledi njegov put i ucenje i drzi se tog puta i ucenja ceo zivot.Mislim da su se neki mnogo udaljili od tog puta i ucenja,pa samim tim i od Hriscanstva,a danas odlucuju cak i u crkvi u ime pravih vernika.Sacuvajmo nasu crkvu i njeno jedinstvo,proterajmo iz nje politiku i okrenimo se Bogu da nas naslednici ne bi proklinjali.Pokajmo se za sve nase grehe,ali i trazimo i pokajanje onih koji se ogresise o nas.Kad to ucini papa u ime Vatikana,kad spere nevinu krv sa kama njihovih svetaca(Stepinac,Papa jovan Pavle i dr
)onda je dobro dosao u Srbiju.Bice docekan kao brat Hriscanin.A dotle moze doci samo privatno onima koji ga zele ali da zaobidje Srpsku crkvu.Gospodo iz Sinoda ne sipajte so na ranu ovom napacenom narodu,ne dozvolite da se zbog vasih odluka nasi slavni preci prevrcu u grobovima,radite u ime Hriscanstva, vere i dobra naroda,ne delite nas,kanite se politike,jer njoj nije mesto u crkvi.

 

hrvoje [neregistrovani] (26. 04. 2011, 07:17:40)

--
Boze,koliko zalijepljenosti,koliko ludila,koliko mrznje...a vi sebe zovete krscanima i Isusovim sljedbenicima?

Da li znate da je ISUS poticao susrete i dijalog cak i sa najvecim neprijateljima,a vi ne zelite da vam dodje poglavar najvece svjetske krscanske vjere (katolika je 1,2 ,iljarde u svijetu,a pravoslavnih 4 puta manje,oko 300 miljuna).


Kakva je to poruka katolicima u svijetu?

Kakva je to poruka katolicima u Srbiji?

Znate li,i jesu li vas uopce negdje ucili koje su glavne odlike krscanstva?

bratoljublje,solidarnost,blagost a vi saljete poruku da ne zelite ni nacrtanog papu u Srbiji?

Mozda je 500 godina vladavine turaka kod vas ostavilo traga i stvorilo specificnu vjeru,ali za moj pojam vi ste negdje davno izgubili bit krscanskog nauka,a k tome ne postujete svoje komsije katolike koji itekako zele da im vjerski poglavar dodje u posjetu..

Kako je licemjerno da poglavar SPC dolazi u bilo koju katolicku zemlju (jos nedavno patrijarh Irenej je bio u posjetu Austriji i beckom kardinalu Schenburnu) i nitko od katolika nije pomislio praviti probleme.

zasto?
zato jer se ne bojimo dolaska brata krcasanina,u nama katolika nema takve mrznje.

 

Bukephalos [neregistrovani] (26. 04. 2011, 08:24:49)

NE!

Nek se Vatikan javno izvini Srbiji za sve sta su napravili, pa onda mozemo o tome razmisljat.

 

Branko [neregistrovani] (26. 04. 2011, 08:44:59)

"Pilipenda"

Vatikan je ouvek želeo da pokrsti Srbe, da li će to ostvariti danas?
Pročitajte ponovo "Pilipendu" od Sime Matavulja i biće vam jasnije o čemu se ovde radi.
U istoriji je zabeleženo da je Vatikan skoro ostvarivao ovaj svoj cilj ali nas je sam Bog spašavao od ovog nauma. Da li je Srpski Patrijarh Irinej izabran po volji Pape i Vatikana videće se na "majskom zasedanju".

 

Majlo [neregistrovani] (26. 04. 2011, 08:49:41)

Papa

Ma nek dodje, neka poseti katolicke vernike u Srbiji, nemam nista protiv. Neka ga primi i nas predsednik, i neka tu bude i neko iz nase Pravoslavne crkve, i nista vise. A da ovde paradira, da drzi misu na kojoj ce biti svi iz Pravoslavne crkve, to ne.

 

dr aleksandar nedok [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:07:28)

uslovi za posetu
Под условом да се Руска православна црква, као највећа православна заједница на свету, сложи, треба ставити Папи Бенедикту врло јасно
до знања са којим порукама може доћи:
1. недвосмислена осуда понашања
хрватског католичког клера за време НДХ погрома Срба од 1941-1945,
2 недвосмислено одрицање од њиховог агресивног понашања у прекрштавању православних верника.
Без ових основних услова, који су за све православне вернике
на свету coditio sine qua non
нема разлога да га наша Црква угости, а Господин Иринеј, који је, изгледа, најжешћи приврженик једносмерног екуменизма мора да прихвати став којег се, верујем, цео мислећи део српског народа држи.

 

Srdjan [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:30:24)

Za Mileta

Misliti da papa dolazi kao turisticki je ili jako naivno ili zlonamerno. Pogledajte sta katolicki svestenici propagiraju danas po srpskim stratistima pa onda recite da li je to jezik pomirenja. Niko nije napravio vise zla srpskom narodu od katolicke crkve a preporucujete da se predje preko svega i problemi gurnu pod tepih? Da se 1945-te nije olako preslo preko Jasenovca ne bi se '95-te desila oluja. Preporucujete da kao pravoslavci treba da oprastamo? Koliko jos miliona srpske nejaci treba da strada da bi ste se vi i takvi kao vi opametili? I kakvu to poruku pomirenja papa donosi? Ekumenizam? Jedinstvo hriscanske crkve ali pod papinim patronatom? Znaci to je pomirenje: "Da, klali smo vas i sada ocekujemo vase izvinjenje". Nema religije koja je dalja od Boga nego sto je katolicizam. Dok neki papa ne zatrazi oprost od jasenovackih mucenika, nemaju sta da traze u Srbiji a za svestenike nase Crkve koji ga prizivaju u Srbiju se ne brinem, njima ce Bog suditi.

 

dan osman [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:36:26)

Alojzije Stepinac

"nije svako sabranje episkopa sabor,već samo sabranje episkopa koji stoje u hristovoj istini"
(Teodor Studit)
"Je li bio sabor ili ne,to ne zavisi od količine sabranih na njega,već od toga hoće li on učiti i mudrovati pravoslavno"
( Sv.Teofan Poltavski )
Molim episkope- ekumeniste,da se osveste i da počnu da misle i rade pravoslavno i za dobrobit našeg naroda.Papa ne sme da dodje u Srbiju,jer on reprezentuje sve one pape koji su blagoslovili ili ćutke prelazili preko činjenice da se srbi u Hrvatskoj i Bosni istrebljuju.Ovaj papa će posetiti Zagreb gde će kanonizovati Alojzija Stepinca koji je blagoslovio zločine na Srbima i koji je odgovoran za nasilno pokrštavanje 300 000 hiljada Srba u NDH...

 

Vatikanske [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:39:30)

Arhive

Ok moze ali postoji nekoliko uslova da dodje:
1-da se vrati crkvenom uredjenju da je papa samo jedan od patrijarha
2-da se otvore Vatikanske arhive koje ce malo da priblize svetu s kim imaju posla
3-da javno objave subjekte prekrstavanja i njihove potomke kao i metode kojima je to radjeno i eventualno ih vrate u pravoslavnu veru, barem sto se tice naseg srpskog naroda
4-da poniste sva proglasenja svetaca onih svestenika koji su promovisali bilo kakav vid zlocina nad Srbima...
ko zna koliko jos uslova ima koje bi im postavio iole informisan Srbin...
E sad... posto je suludo ocekivati da ispune ijedan od ovih uslova...ne moze se ocekivati ni podrska njegovom dolasku!
P.S. Je l' ja gresim ili mi se cini da on bi u onoj Hitlerovoj omladini? :))

 

dud [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:39:57)

ne

veloko NE Papinom dolasku u Srbiju.

 

Zoran Nikolic [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:45:07)

papa

Sto se mene tice, moze da dodje kod Irineja u licnu posetu ida se izvine za sva (ne)dela nama ucinjena kroz istoriju, i toje sve!!!!!
A sto se ekumenizma tice,samo neka nastavi nas Patrijarh kako misli, da deli crkvu i onda je Srbija prpala totalno.
NE EKUMENIZMU!!!!Razgovarati, sto da ne.

 

dan osman [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:45:13)

Glas naroda !!!!

Šta je sa glasom naroda,gospodo episkopi ? I što se vi prvi namećete i pozivate papu kada to do sada nije učinila i ne nameraava da učini ni velika Rusija ? Šta se to dešava u glavama episkopa Srbske Pravoslavne Crkve ???

 

Hrvoje [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:46:04)

Srbic

E moj Hrvoje... pa da je ijedan nas patrijarh promovisao politiku da npr. 1/3 Hrvata treba pobiti, 1/3 proterati a 1/3 pokatoliciti i sve to tokom vekova efikasno sprovoditi u delo...pitao bih te onda da li bi imao isti stav koji sada promovises! S druge strane, ako smo mi izgubili to hriscansko u sebi...zasto je onda vama cilj da se ujedinite s nama? :)

 

vejrnik [neregistrovani] (26. 04. 2011, 09:51:16)

ne shvataš Mile...

Mogao bih je njima oprostiti sva zla i pogrome koje su učinili ovom napaćenom pravoslavnom narodu, ali mi se neda aminovati sva zla koja se tek spremaju da nam učine. Ne, ne želim okrenuti i drugi obraz, to i nije u našoj vjeri dužnost... Zato NE papi, NE ekumenizmu... da je kojim slučajem za Patrijaraha izabran Vladika Vasilije, nebi smo mi sada raspravljali o glupostima!

 

Aleksandar [neregistrovani] (26. 04. 2011, 10:16:16)

Srbi moji ko boga vas molim OTVORITE OČI

NEEEEEEEEEEEEEEEEE

NIKADA

NIKADA

NIKADA papu u SRBIJI

 

dan osman [neregistrovani] (26. 04. 2011, 10:16:33)

Za Hrvoja...

-Ne bih rekao Hrvoje da smo zaslepljeni i da mrzimo jer to zaista nije hrišćanski.Sve to možemo da definišemo kao oprez jer dobro znamo ulogu katoličkog sveštenstva pa i samog Vatikana u pokrštavanju Srba u NDH i njihovu saradnju sa fašistima...

-kažeš da je Isus potencirao susrete i dijalog sa najvećim neprijateljima..a ja ti mogu reći da se On dao raspeti za sve nas ovde na zemlji pa i za tebe Hrvoje.Zato moramo da pazimo na njegovo učenje a ne da ga izvitoperujemo i kvarimo novim učenjima a ne da izmišljamo novotarije koje u svojoj suštini kvare hrišćansko učenje...

-poruka katolicima u svetu je više nego jasna-vi ste naša braća,kojima su nametnuta neka nova učenja a koja su izmedju ostalog dovela do drastičnog opadanja broja rimokatolika u svetu.( posle drugog Vatikanskog koncila,samo u severnoj americi,dvadeset miliona rimokatolika je napustilo svoju veru..)

-stvarno,veoma dobro znamo koje su glavne odlike hrišćanstva,jer si se one nepromenjene i neizmenjene sačuvale kroz Sveto predanje, Sveto pismo i kroz Svete oce...

- 500 godina Turaka je samo učvrstilo našu veru u Vaskrslog Gospoda Isisa Hrista.Dok su rimokatolici imali vreemena da mudruju,pišu knjige,i rade to što su radili,mi smo svoju veru dokazivali praktično,na delu.I sačuvali smo je neukaljanu..

-ne bojimo se mi dolaska pape,već onoga šta njegova poseta donosi sa sobom.Dobro znamo o perfidnom otimanju eparhija u Ukrajini,o pokrštavanju,o svemu onom što je kroz istoriju radjeno od strane rimokatolika...

zato dobri moj Hrvoje stvarno mislim da se nisu ispunili uslovi za dolazak pape a znam da se neće ni ispuniti u ovom veku...

 

hrvoje hrvatinic [neregistrovani] (26. 04. 2011, 10:21:47)

--

papa ne dolazi u posjetu vama nego svojim katolicima kojih u Srbiji jos uvijek ima iako se trudite da ih nema. Srpski patrijarh moze bilo kada doci u bilo koju katolicku zemlju u kojoj ima samo 10 pravoslavaca...

 

Џеронимо [neregistrovani] (26. 04. 2011, 10:41:58)

За "Хрвоја"

Ма није проблем то што смо ми такви какви смо, већ је проблем то што сте ви такви какви сте.
Ниједан папа никада није осудио страдања српског народа - напротив, чак их је и аминовао.
До кад Хрвоје да Срби окрећу и "други образ"?
Што се мене тиче, најрађе бих подигао "берлински зид" ка граници са хрватском и увео најстрожи реципроцитет сваке врсте.
Католичка црква је материјално 1000 пута богатија од свих православних заједно.
Шта је сад у питању? Не можете да купите нешто ? Тражите алиби да би се причало како смо сви исти ?
Хрвоје, не треба мешати неке ствари јер нису здраве... (нпр."машинско уље" и воду)

 

GARO [neregistrovani] (26. 04. 2011, 10:56:47)

POSJETA

ne gospodo ne nedozvolite ja ni dan danas neznam gdje mi je deda otac od majke odveden 1943 godine dali jasenovac ili rijeka sava NE NE NE MILIM SVE SAMO NEEE

 

Jovo [neregistrovani] (26. 04. 2011, 11:36:41)

ISTINA

Sve je u magli, pa onda ima i svakakvih mišljenja. pođimo od čenjenice koja nije sporna: Svi se slažemo da je u jasenovcu napravljen užasan zločin, pa makar bilo 30.000 ljudi, to je tvrdio Franjo Tuđman. Dali to prihvata i Vatikan i dali svojim ponašanjem potvrđuje osudu zločina. Stepinac, čovjek koji je mogao uticati da se zločin u toj mjeri ne dogodi, sada će postati beatifikovan za sveca, suprostavio se komunizmu a nije mogao fašizmu. Ovamo rizikovao život i zdravlje a tamo nije smio. Šta bi otkrilo jedno objektivno istraživanje? Možda, da je i sarađivao sa NDH, državom čijem je narodu bio nadbiskup. Dalje, i mi pamtimo 1991. i 1992. godinu, pa ko je prvi priznao ovu Hrvatsku, državu koja po izjavama i samog predsjednika, baštini nasleđe NDH. I ne samo kod nas, tako je po cjelom svjetu već vjekovima, da ne kažem milenijummima. Na primjer Kina, Amerika, recidiv ropstva(katolici su ga uveli u Ameriku)... nemoguće je sve nabrojati. Kakvo je to hrišćanstvo, odnosno dali je to uopšte hrišćanstvo? Koga zovemo na ekumenizam i dali je to doprinos prezentaciji hrišćanskih vrednosti? Da li je sadašnji poglavar promjenio išta u toj religiji?
Kad to sagledamo, onda možemo razumiti i odbijanje Ruske pravoslavne crkve i drugih, jer to nije politika. Takođe možemo shvatiti i stavove Nadbiskupije Beogradske: "Da Papa mora doći i ima pravo jer ima njih ovde" Oni se ne pitaju šta je sve napravljeno u ime katoličanstva niti se bore za hrišćanskiji i ljudskiji lik religije kojoj pripadaju.
ONDA VIDIMO ONO ŠTO SE MOŽE VIDETI, KO HOĆE DA GLEDA.

 

Ксена [neregistrovani] (26. 04. 2011, 14:11:18)

Папа овде туриста? Е, мало теже...

Није и никада не може бити папа овде туриста. После свега што је римокатоличка црква учинила православном, светосавском српском народу, он може само да се покаје, да се извини, да се врати вери православном, па тек онда може да дође. А његови верници нека иду код њега уместо да он долази код њих. Какве су то глупости?!

 

Roksanda [neregistrovani] (26. 04. 2011, 14:31:39)

@

Katolička crkva nikako ne može da se izvini SPC za zločine njihovog klera u vreme II sv. rata jer je ista crkva Stepinca proglasila blaženim što je korak do proglašenja za sveca.
Ta ista crkva je papu Pia XII, koji je u istoriji poznat kao Hitlerov papa, takođe proglasila blaženim a uskoro će biti proglašen za sveca.
Izvinjenje bi zapravo bilo rašćinjenje i anatemisanje ove dvojice, mada mi nije poznato da li je to u Katoličkoj crkvi moguće učiniti retroaktivno.
Što se tiče Stepinca sahranjen je u Zagrebačkoj katedrali, ne kao zločinac i fašista već kao velikomučenik.
Današnji papa Benedikt XVI je bivši pripadnik hitlerjugenda to jest Hitlerove omladine.

 

Мирко [neregistrovani] (26. 04. 2011, 15:57:26)

НЕ ПАПИЗМУ, НЕ ФАНАРИОТИМА У СРПСКОЈ ЦРКВИ

Фанариоти су нас упропашћивали кад год су стигли током историје,угасили Српску патријаршију у 15. веку, у 18. веку и сад је спремају да је раскомадају и ставе под цариградског патријарха паписту.

 

Последњи пут ажурирано ( уторак, 26 април 2011 )
 
< Претходно   Следеће >

Србска Православна Црква

Serbian Orthodox Church

УВОДНА РЕЧСАОПШТЕЊАКОНТАКТПРЕТРАГА
Тренутно је 23 гостију на вези
ОБАВЕШТЕЊА
ПОДРЖИТЕ РАД "БОРБЕ ЗА ВЕРУ

 

"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан,  није одлика српског народа".
Свети Владика Николај


© www.borbazaveru.info. Сва права задржана.