НАСЛОВНА СТРАНАПИСМА ПОСЕТИЛАЦА Пропаст наша и погибао неће одоцнити (поводом интервјуа еп. Порфирија дневном листу "Курир")
Пропаст наша и погибао неће одоцнити (поводом интервјуа еп. Порфирија дневном листу "Курир")
субота, 30 април 2011
Драган Радосављевић
ЗНАЈУ ШТА ЧИНЕ!
Врло занимљив интервју владике Порфирија. Подстиче на размишљање, али и на постављање неких питања. Први пасус интервјуа – делимично тачан. Јер само ова дечица не знају шта чине. Васкрсли Господ Исус Христос нека им је у помоћи да се поврате са пута којим су кренули! Али ови други итекако знају шта чине. Мислим да надлежне службе и органи треба да се позабаве овим случајем.
Од једног владике, који је у исто време и председник савета РРА, очекује се много више. И одлучније. Бескомпромисније. Без пактирања са злом. У најмању руку оштар протест - осуда РТС-а и уредника одговорног за емитовање оваквог садржаја који вређа верска осећања српског православног народа. И Синод је нешто занемео. Ни глас његовог Портпарола не чусмо. Ни патријарха нам нема. Гле, кад помислих на патријарха сину ми идеја: да патријарх Иринеј у што краћем року освешта зграду РТС-а, као што је ономад освештао онај тржни центар у Нишу. Може бити да се после тога на њему више неће поновити овакво хуљење на оно што је српском православном народу најсветије.
Владика Порфирије у свом интервјуу најпре прави ограду: кокетира са рокенролом, са рокерима, хвали се пријатељством са „неколицином важних протагонистанаше прилично замрле рок сцене“ (каква штета, зар не?); затим констатује злоупотребе „рокерског бунтовништва од стране естаблишмента, према којем је бунт усмерен“ (испада да су само „злоупотребе“ лоше, а да „бунт“ и није лош). Владика је уверен да чланови групе и водитељи не знају шта значи знак који су показивали. Што се мене тиче, за ову дечицу само претпостављам да не знају, мада, искрено говорећи, у то не верујем. Али водитељи и чланови жирија...? Изгледа да владика Порфирије није читао њихове изјаве. Док "посипа главу пепелом" водитељка изјављује: „Гест који сам направила био је алузија на назив бенда кандидата“. Група се зове „Евил Смиле“ што недвосмислено говори да она зна да знак који је показала симболизује ђавола. Она, иначе, показује знак ђаволових рогова одмах пошто су деца изрекла назив песме. Њено знање и свесност чина сведоче и њене речи да се ради „о суперкул клинцима који слушају рок, што је изузетно позитивно за младе људе у нашој земљи“. Ови „супер клинци“ певају: „...Устајем и мрзим све, кунем се: запалићу је!... Ако има Бога има да је запалим, живота ми мога“. Док ова невина дечица "својом песмом" исповедају све оно што је противно хришћанском учењу ("мрзим све", "кунем се", "ако има Бога", "запалићу"...), чланови жирија и водитељи не крију своје одушевљење. Смеју се. Аплаудирају. Клате се у ритму музике. У знак одобравања један члан жирија подиже руку изнад своје главе и показује знак ђаволових рогова. Знају ови, Владико, шта значи знак који су показали. Знају они то боље и од Вас и од мене. Знају то и они који су пустили ту емисију на Васкрс. Међутим, очито је да они знају оно што и Ви знате - да је већ „прилично замрла наша рок сцена“; њима су потребне младе, свеже снаге које ће је ревитализовати. Изгледа да је регрутација у току. Неко од присутних је изјавио да није скоро видео толико енергије на сцени. Дајући свој суд о наступу "Ђаволовог осмеха" члан жирија Александар Милић Мили рече: „Што се мене тиче имате бесплатно снимање те песме у мом студију“.
И док у позадини сцене видимо храм Светог Саве, нека невидљива рука гура народ Савин у адски пламен новог паганизма и сатанизма. Али: "Нека Васкрсне Бог, и нека се развеју непријатељи Његови, и нека беже од лица Његова они који Га мрзе. Нека исчезну као што исчезава дим, као што се топи восак на домаку огња; тако нека изгину ђаволи пред лицем оних који љубе Бога и осењују се Крсним знаком и који радосно говоре: Радуј се, пречасни и животворни Крсте Господњи , који прогониш ђаволе силом распетог на теби Господа нашег Исуса Христа, који је сишао у пакао и сатро силу ђаволску и који нам је даровао Тебе, Крст Свој часни, за прогнање сваког противника. Пречасни и животворни Крсте Господњи, помажи мо увек са Светом Владарком, Дјевом Богородицом, и са свима Светима занавек! Амин." (Молитва Часном Крсту)
Владика Порфирије у свом интервјуу изрече још нешто нашта бих се осврнуо. На питање „шта значи знак који су показивали“ одговорио је: „Најчешће се користи као сатанистички симбол, али у неким народима и регијама то користе и као знак за неког ко је преварен.“За ово друго тумачење знака "El Diablo" први пут чујем. Али, ево, повероваћу Владики на реч. Дакле, и он тврди да је ово сатанистички симбол:
Три верзије сатанистичког знака "El Diablo"
Оснивач сатанине цркве Антон Шандор Ла Веј
Молим владику Порфирија за разјашњење: с обзиром на горе речено, како протумачити и разумети Христов благослов у следећим примерима:
"Тешко је замислити хришћанина да под оваквом претњом може бити неутралан, а два пута теже замислити православног Србина, да може стајати по страни и безучасно посматрати борбу између крстоносаца и крстоломаца. Бити неутралан, није одлика српског народа".