Скупштина римокатоличких бискупа Свете Земље донела је 15. октобра 2012. године одлуку о обједињавању датума празновања Васкрса. Од сада, па у наредне две године, све римокатоличке бискупије латинског обреда и различитих источних обреда празноваће Васкрс по Јулијанском календару, то јест заједно с православнима.
Овај експеримент неће обухватити само Јерусалим и Витлејем, где ће се Васкрс славити по латинском – Грегоријанском календару. Римокатоличке заједнице странаца у Тел Авиву такође су замолиле црквене власти да Васкрс славе по Грегоријанском календару, како би могле да користе нерадне дане који се поклапају с јеврејском Пасхом. Римокатолици Свете Земље ову новину сматрају важним екуменистичким и евангелизационим кораком, јер ће „чланови једне породице и житељи једног села, који припадају различитим заједницама, моћи да празнују Пасху истог дана, а такође ће пружити важно сведочанство јединства суседима – нехришћанима. Коначна одлука о датуму празновања Васкрса, коју обавезно мора да одобри Ватикан, биће донета 2015. године. Овај корак уводи и православне у смутњу и налаже опрезност: због чега ће римокатолици празновати Васкрс по светоотачком Јулијанском календару, без потпуног преласка на рачунање времена по том календару? Није ли ова новина средство замагљивања разлика између римокатоличке јереси и Православља, чему толико теже и римокатолици под вођством свог новог папе и „православни“ екуменисти? Јер празновање Светлог Васкрсења Христовог истог дана несумњиво ће бити прилика за екуменисте, с обеју страна, за одржавање заједничких молитви, честитки, трпеза итд, што ће служити развоју екуменистичке јереси. Касније, овај изум римокатолика може постати катализатор за увођење „новог“ календара у Православне Цркве, које се још увек држе светоотачког учења. Игор Извеков Извор: sobor2008-narod.ru |